Πέμπτη 5 Μάρτη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ»
Το «ψητό» προσέλκυσε νέους μνηστήρες

Χώρο εξασφαλισμένων κερδών θεωρούν την «Ολυμπιακή» διάφοροι επιχειρηματικοί όμιλοι και μπαίνουν στο παιχνίδι της απόκτησης του αερομεταφορέα

Eurokinissi

Το σχέδιο κυβέρνησης - Ευρωπαϊκής Ενωσης να παραδώσουν βορά στο ιδιωτικό κεφάλαιο τον όμιλο της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), επιβεβαιώνουν και οι χτεσινές εξελίξεις με την εμφάνιση των δύο νέων προσφορών που κατατέθηκαν από την «Aegean Airlines» και την «Chrysler Aviation». Η σπουδή των επιχειρηματικών ομίλων να καταθέσουν προσφορά στο «παραπέντε» της λήξης των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με την «Marfin» (MIG) - «Swissport», επιβεβαιώνει επίσης ότι στο εγχείρημα ιδιωτικοποίησης το μόνο που «παιζόταν» ήταν το τίμημα της εκποίησης και τίποτα άλλο.

Μια μόλις μέρα πριν εκπνεύσει η προθεσμία των διαπραγματεύσεων με την MIG για την εξαγορά της δημόσιας περιουσίας του ομίλου ΟΑ, στο «παιχνίδι» μπήκαν η ανταγωνίστρια «Aegean» του ομίλου Βασιλάκη και η «Chrysler Aviation» του Ελληνοαμερικανού Στ. Ράπη, ο οποίος είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον και σε προηγούμενους διαγωνισμούς ιδιωτικοποίησης του ομίλου.

Η προσφορά της «Aegean» είναι 170 εκατ. ευρώ για το πτητικό έργο και την Τεχνική Βάση (ΤΒ) και της «Chrysler Aviation» 210 εκατ. ευρώ για το σύνολο των δραστηριοτήτων, δηλαδή και για την επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών. Στο ίδιο πνεύμα με τη MIG του Α. Βγενόπουλου, ο οποίος μαζί με τη «Swissport», παζαρεύει τον όμιλο της ΟΑ για 177,2 εκατ. ευρώ, ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας Στ. Ράπης ανακοίνωσε ότι θα προτείνει στο ελληνικό Δημόσιο να διατηρήσει ποσοστό έως 25% και στους εργαζόμενους να κατέχουν ποσοστό 5%. Η «Aegean» σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι αν γίνει αποδεκτή η πρότασή της, «είναι διατεθειμένη να παραχωρήσει μέρος της δραστηριότητας εσωτερικού, ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω ο υπάρχων ανταγωνισμός» και προσθέτει ότι «δεσμεύεται για την εκτέλεση της συμφωνίας και την ανάληψη του έργου σε διάστημα όχι μεγαλύτερο από 60 ημέρες».

Με δηλώσεις του ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε θετική την εξέλιξη, πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει μέχρι το τέλος της βδομάδας τις αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με MIG και «Swissport» και ανέφερε ότι οι νέες προσφορές θα εξεταστούν με βάση «τις προβλέψεις της νομοθεσίας, εθνικής και κοινοτικής για τον ανταγωνισμό και τα πραγματικά στοιχεία των προσφορών, σε συνδυασμό και με την εισήγηση του επιτρόπου παρακολούθησης της ΕΕ».

Το ΠΑΣΟΚ

Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, το οποίο ως κυβέρνηση «εγκαινίασε» τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του ομίλου της ΟΑ, ο Γ. Παπακωνσταντίνου επανέλαβε χτες τη θέση για ...μεικτό σχήμα με ιδιωτικά και δημόσια κεφάλαια και στρατηγική συνεργασία με ξένο αερομεταφορέα. Επαναβεβαίωσε, δηλαδή, την πρόταση για ιδιωτικοποίηση, μόνο που για ευνόητους λόγους την επένδυσε με ...συμμετοχή του δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο. Απαντώντας σε ερώτηση για τους συνειρμούς που προκαλεί το γεγονός ότι ο Θ. Βασιλάκης εκδήλωσε το ενδιαφέρον του για την ΟΑ λίγες μέρες μετά το δείπνο του Γ. Παπανδρέου με Ελληνες επιχειρηματίες, στο οποίο συμμετείχε και ο ίδιος, ο Γ. Παπακωνσταντίνου είπε: «Κατ' αρχάς, εγώ δεν έχω επιβεβαιώσει τα ονόματα των επιχειρηματιών, των συνδαιτυμόνων του κ. Παπανδρέου, για προφανείς λόγους. Ηταν ένα δείπνο ιδιωτικό. Από εκεί και πέρα, κανένας συνειρμός δεν υπάρχει και κανένας συνειρμός δεν μπορεί να γίνει από οποιαδήποτε συνάντηση του κ. Παπανδρέου με οποιονδήποτε επιχειρηματία και με τη θέση μας για μεγάλα ζητήματα, όπως είναι αυτό της Ολυμπιακής. Η θέση μας για την Ολυμπιακή είναι απολύτως ξεκάθαρη».

Σε άλλη ερώτηση, εάν το ΠΑΣΟΚ αντιμετωπίζει το ίδιο θετικά και τις νέες προτάσεις, όπως είχε γίνει και στην περίπτωση Βγενόπουλου, ανέφερε ότι το ΠΑΣΟΚ θέλει «να υπάρχει ανταγωνισμός στις αερομεταφορές στην Ελλάδα και θέλουμε η λύση να είναι βιώσιμη και να λειτουργεί προς όφελος του Ελληνα πολίτη και ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ