Πέμπτη 5 Μάρτη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ξεσκονίζονται οι καρέκλες των ... προθύμων του «διαλόγου»

Για την Τετάρτη 11 Μάρτη όρισε ο καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης την εναρκτήρια συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) του ΕΣΥΠ, στο πλαίσιο του «διαλόγου» που έχει προκηρύξει η κυβέρνηση. Από την ημερήσια διάταξη της συζήτησης φαίνεται ότι στο «διάλογο», εκτός από την «αναμόρφωση του Λυκείου» και το σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, εντάσσεται και η «αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων στην υποχρεωτική εκπαίδευση» (Δημοτικό - Γυμνάσιο). Αυτό μπορεί να ερμηνευτεί στο πλαίσιο της επιδίωξης της συναίνεσης του ΠΑΣΟΚ και των ηγεσιών των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο έθεταν θέμα επέκτασης του διαλόγου και στις άλλες βαθμίδες.

Θυμίζουμε ότι δυο μέρες πριν από το ΣΠΔΕ θα συνεδριάσει η πολιτική επιτροπή που θα έχει την εποπτεία του «διαλόγου», με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑ.Ο.Σ.

Σχολιάζοντας τη «συμμετοχή» στο «διάλογο», ο υπουργός Παιδείας Α. Σπηλιωτόπουλος είπε χτες (μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Αθήνα 9,84») ότι είναι «μεγαλύτερη απ' ό,τι και η κοινωνία μπορούσε να φανταστεί» και εμφανίστηκε ικανοποιημένος που τελικά αποφάσισε να συμμετάσχει το ΠΑΣΟΚ, η ΔΟΕ και η ΓΣΕΕ, οι ηγεσίες των οποίων, όπως είπε, πρόσκεινται «στον ευρύτερο χώρο του ΠΑΣΟΚ». Ετσι, ισχυρίστηκε ότι «ο διάλογος ξεκινά με πολύ καλές προϋποθέσεις και με μια πολύ μεγάλη συμμετοχή»... Συνέχισε δε, σχολιάζοντας για την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την πρόσβαση, ότι «έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα» και με το βλέμμα πάντα στραμμένο στο ΠΑΣΟΚ έκανε λόγο για ένα «εθνικό σχέδιο για την παιδεία», που «θα εφαρμοστεί χωρίς αιφνιδιασμό (...) μετά από τρία χρόνια ενδεχομένως» και που «δε θ' αλλάξει από υπουργό σε υπουργό ή από κυβέρνηση σε κυβέρνηση».

«Σε δυο βάρκες» η ΟΛΜΕ

Την ανάγκη να δικαιολογήσει τη μη συμμετοχή της στο ΣΠΔΕ ένιωσε ως φαίνεται η ηγεσία της ΟΛΜΕ, που έδωσε χτες συνέντευξη Τύπου για το θέμα. Σύμφωνα, λοιπόν, με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας, ο «διάλογος» έχει επικοινωνιακό χαρακτήρα, έχει στόχο να αποπροσανατολίσει, να εκτονώσει τις αντιδράσεις που εκφράστηκαν με τις κινητοποιήσεις του Δεκέμβρη και να δημιουργήσει προσδοκίες στους γονείς για δήθεν βελτίωση του σχολείου. Απουσίαζε, όμως, πλήρως από τον προβληματισμό της ΟΛΜΕ ο πραγματικός στόχος αυτού του «διαλόγου» που είναι η προσαρμογή του σχολείου (και κατ' επέκταση του συστήματος πρόσβασης) στις αντιδραστικές κατευθύνσεις της ΕΕ για την εκπαίδευση και στις αναδιαρθρώσεις που εφαρμόζονται ήδη στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Και απουσίασε αυτός ο προβληματισμός, ακριβώς επειδή η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας δεν αντιτίθεται σε αυτές τις κατευθύνσεις.

Κατά τα άλλα, οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, παρότι έκαναν λόγο για «θέατρο διαλόγου», επέμειναν στο «διμερή διάλογο» με το υπουργείο, στον οποίο (αν και ομολόγησαν ότι δεν έχουν πάρει καμιά απάντηση από την κυβέρνηση) δήλωσαν έτοιμοι να καταθέσουν τις θέσεις τους για τα αναλυτικά προγράμματα, τα βιβλία και την πρόσβαση. Ειδικά για το θέμα της πρόσβασης είπαν ότι τη θέλουν «ελεύθερη», χωρίς να μπουν στον κόπο να εξηγήσουν τι σημαίνει αυτό και πώς μπορεί να γίνει, ενώ στάθηκαν αναλυτικά στην πρότασή τους για ένα μεταβατικό στάδιο (μέχρι την... «ελεύθερη πρόσβαση») το οποίο δε διαφέρει σε τίποτα ουσιαστικά από το σημερινό εξεταστικό σύστημα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ