Τρίτη 24 Μάρτη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΜΙΛΟΣ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ»
«Επεσαν» οι υπογραφές της παράδοσης

Θα ακολουθήσουμε το παράδειγμα της «Ολυμπιακής» για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, λέει ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών

Με φιλοφρονήσεις στον «ισχυρό και αξιόπιστο επιχειρηματικό όμιλο MIG» και προαναγγελία για την παράδοση του συνόλου των δημόσιων συγκοινωνιών σε ιδιώτες, η κυβέρνηση έκλεισε χτες το «κεφάλαιο» δημόσιες αερομεταφορές στην Ελλάδα.

Σε ειδική τελετή στο Ζάππειο Μέγαρο, ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Παπαθανασίου - παρουσία των υπουργών Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, Μεταφορών - Επικοινωνιών Ευρ. Στυλιανίδη και Απασχόλησης Φ. Πετραλιά - και ο αντιπρόεδρος της MIG Α. Βγενόπουλος, υπέγραψαν χτες και επίσημα τη συμφωνία παράδοσης της δημόσιας περιουσίας του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» στον ιδιωτικό επιχειρηματικό όμιλο. Η συμφωνία κυβέρνησης - MIG θα επικυρωθεί το επόμενο διάστημα από τη Βουλή και από την 1η Οκτώβρη 2009, η ΟΑ θα περιέλθει στον αποκλειστικό έλεγχο της επιχείρησης.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση σπεύδει να εκμεταλλευτεί τη συγκυρία για την προώθηση των γενικότερων σχεδιασμών της, με τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών να δηλώνει ότι η συμφωνία για την ΟΑ «σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας καινούριας εποχής, μιας εποχής απελευθέρωσης, μιας νέας εποχής χαρακτηριστικής ποιότητας στην παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες, που θεωρούμε ότι πρέπει να διευρυνθεί σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».

Ο πρωθυπουργός, με δήλωσή του, υποστήριξε ότι έκλεισε «η περίοδος παρακμής της Ολυμπιακής» και ισχυρίστηκε ότι η «πατρίδα μας περνά σε μια νέα φάση στις αερομεταφορές: Με υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών, με επιλογές για τους καταναλωτές και με διασφαλισμένη την αεροπορική εξυπηρέτηση όλων των άγονων γραμμών». Ο Κ. Καραμανλής επανέλαβε την κυβερνητική προπαγάνδα για τα «δυσβάσταχτα βάρη που πληρώνουν οι Ελληνες φορολογούμενοι για τη συντήρηση μιας υπερχρεωμένης εταιρείας που δεν μπορούσε να ορθοποδήσει με διαχειριστή το Δημόσιο», ενώ αναφέρθηκε στις ...«σκληρές διαπραγματεύσεις» για να εξασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «...διασφαλίζοντας πλήρως τους εργαζόμενους της εταιρείας».

Μιλώντας στην τελετή υπογραφής, ο Κ. Χατζηδάκης υποστήριξε ότι επιτέλεσε το «πατριωτικό του καθήκον», κλείνοντας «τη μακρά περίοδο παρακμής». Ενθουσιασμένος από τη διαδικασία ξεπουλήματος, έφτασε στο σημείο να ισχυριστεί ότι χωρίς την παρουσία της δημόσιας ΟΑ, δημιουργείται «πιο ασφαλές περιβάλλον στις αερομεταφορές, χωρίς μονοπώλια και αθέμιτες πρακτικές, το οποίο θα λειτουργήσει επ' ωφελεία των καταναλωτών». Ο υπουργός έπλεξε το εγκώμιο του «ισχυρού και αξιόπιστου επενδυτή, όπως είναι η MIG», λέγοντας ότι «ο μεγάλος αυτός ελληνικός επιχειρηματικός Ομιλος αναλαμβάνει να οδηγήσει την "Ολυμπιακή" σε μια νέα εποχή».

Την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για την υπογραφή της συμφωνίας εξέφρασε - όπως ήταν φυσικό - και ο Α. Βγενόπουλος, ο οποίος δήλωσε: «Θεωρήσαμε καθήκον μας να πάρουμε την "Ολυμπιακή", γιατί για εμάς ήταν αδιανόητο να μην υπάρχει η εταιρεία».

Ο Γ. Παπακωνσταντίνου, εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, δήλωσε ότι «το ζητούμενο είναι η συγκεκριμένη λύση να αποδειχτεί βιώσιμη, διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον και τον ανταγωνισμό». Ανέφερε ότι, προς το παρόν, παραμένουν πολλά ερωτηματικά και γκρίζες ζώνες για το περιεχόμενο της συμφωνίας, επανέλαβε ότι το ΠΑΣΟΚ έχει τοποθετηθεί υπέρ μιας λύσης μεικτού σχήματος με ιδιωτικά, αλλά και δημόσια κεφάλαια, σε συνεργασία με διεθνή αερομεταφορέα και πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο αυτό θα εξετάσει το τελικό κείμενο της συμφωνίας, όταν έρθει στη Βουλή για κύρωση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ