Τετάρτη 6 Μάη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΣΕ
Απολύσεις και εργασιακός «μεσαίωνας»

Η κυβέρνηση μεθοδεύει την ...«απαλλαγή» του Οργανισμού από 3.000 εργαζόμενους

Ανάστατοι είναι οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, μετά τις κυβερνητικές εξαγγελίες για την προώθηση του σχεδίου ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού και την - κατ' ουσίαν - απόλυση 3.000 και πλέον σιδηροδρομικών άνω των 50 ετών, με συγκροτημένα εργασιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Στόχος της κυβέρνησης με το προωθούμενο σχέδιο «ανασυγκρότησης του ΟΣΕ», το οποίο προβλέπει την απόλυση σχεδόν του μισού προσωπικού, μέσω του προγράμματος «μισθωτής εφεδρείας», είναι η προετοιμασία των ελληνικών σιδηροδρόμων για την ιδιωτικοποίηση, ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2011. Το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ, το οποίο αναμένεται να εφαρμοστεί μέσα στο 2009, προβλέπει την υποχρεωτική απόλυση εργαζομένων που έχουν συμπληρώσει το 50ό έτος. Οι εργαζόμενοι θα απολυθούν με το 70% των βασικών τους αποδοχών - και όχι των συνολικών - και με το 50% της εφάπαξ αποζημίωσής τους. Ωστόσο, δε θα λυθεί η σύμβαση εργασίας τους. Θα παραμένουν σε «εφεδρεία», ενώ ο ΟΣΕ διατηρεί το δικαίωμα να τους ανακαλεί στην εργασία, ανάλογα με τις ανάγκες σε προσωπικό. Με τις αντεργατικές αυτές μεθοδεύσεις, η κυβέρνηση επιχειρεί την αποψίλωση του Οργανισμού από το προσωπικό που έχει συγκροτημένα δικαιώματα, ώστε έτσι να ανοίξει ο δρόμος για τη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στον κλάδο. Ουσιαστικά, δηλαδή, η κυβέρνηση προχωρά στην κατάργηση χιλιάδων θέσεων σταθερής και μόνιμης απασχόλησης και στην αντικατάσταση ορισμένων απ' αυτών, με συμβάσεις της «ελεύθερης αγοράς».

Η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών καταγγέλλει ότι τα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση για τον ΟΣΕ είναι:

  • Η πλήρης διάσπαση του Οργανισμού, με την αποκοπή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προοπτική παράδοσης στους ιδιώτες.
  • Εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
  • Παράδοση της συντήρησης της υποδομής και του τροχαίου υλικού στους ιδιώτες.
  • Συρρίκνωση και κλείσιμο του περιφερειακού δικτύου.
  • Νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων με βάση εμπορικά κριτήρια.
  • Απολύσεις προσωπικού μέσω του προγράμματος «μισθωτής εφεδρείας», το οποίο θα διαχειρίζεται αποκλειστικά ο ΟΑΕΔ.

Τα στελέχη της ΔΕΣΚ καλούν τους εργαζόμενους να απορρίψουν και να αντιπαλέψουν τα μέτρα της κυβέρνησης της ΝΔ, καθώς και την πολιτική που εφάρμοσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Τους καλούν, επίσης, να καταδικάσουν την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των άλλων κομμάτων του ευρωμονόδρομου και να παλέψουν για ένα σιδηρόδρομο 100% δημόσιο, που θα αποτελεί λαϊκή περιουσία και θα λειτουργεί με βάση τις λαϊκές ανάγκες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ