Στο συνολικότερο σχεδιασμό του ΠΑΣΟΚ που στόχο έχει όχι μόνο τους κομμουνιστές αλλά συνολικά το εργατικό λαϊκό κίνημα, αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο και συνδικαλιστικές δυνάμεις. Απόπειρα θεσμοθέτησης του αντικομμουνισμού έγινε από την ηγεσία της ΔΟΕ, με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Δ. Μπράτη και τον ΓΓ Κ. Μαντά να εξαπολύουν μέσω των εισηγητικών ομιλιών τους χυδαίο αντικομμουνισμό, που απαντήθηκε άμεσα από τις ταξικές εκπαιδευτικές δυνάμεις. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας επεδίωξε να ταυτίσει ΚΚΕ και ΛΑ.Ο.Σ, αναφερόμενος σε «εισβολές βουλευτών σε σχολεία, υποδεικνύοντας σε εκπαιδευτικούς πώς θα γίνει το μάθημα. Δεν είναι δυνατόν στο όνομα της διαπόμπευσης να δημοσιεύονται στον ημερήσιο Τύπο ονόματα εκπαιδευτικών. Αυτά είναι απαράδεκτα είναι η χειρότερη μορφή αξιολόγησης που έγινε ποτέ στη χώρα μας».
Οι ΠΑΣΟΚοσυνδικαλιστές υπερασπιζόμενοι τάχα την παιδαγωγική δημοκρατία, υπερασπίζονται το δικαίωμα στην άποψη μόνο από έδρας και όχι του μαθητή, υπερασπίζονται το «δικαίωμα» του δασκάλου να χειραγωγεί ιδεολογικά τους μαθητές, διδάσκοντας ακόμα και το σκοταδισμό, χωρίς να έχει δικαίωμα κανένας άλλος (ούτε ο μαθητής, ούτε οι ταξικές δυνάμεις στα συνδικάτα, ούτε το κόμμα της εργατικής τάξης) να αντικρούσει αυτό το σκοταδισμό και την ιδεολογική χειραγώγηση. Αυτό το ρόλο ανέλαβαν οι δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ στη ΔΟΕ, οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές δυνάμεις που υπογράφουν αυξήσεις του 1 ευρώ και ωρομισθίες στη ζωή: Υπερασπίζονται το μοντέλο του εκπαιδευτικού που διαμορφώνει συνειδήσεις διδάσκοντας το σκοταδισμό, δημιουργεί υποταγμένες ψυχές και σε συνδικαλιστικό επίπεδο συμβάλλει στην «ύπνωση» του κλάδου.