Σάββατο 7 Νοέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΧΤΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΛΗΜΝΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ακτοπλοΐα σε όφελος του λαού

Με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο. Αυτή είναι η μόνη λύση που να ανταποκρίνεται στα λαϊκά συμφέροντα, απέναντι στη σημερινή απομόνωση των νησιών

Την ανάγκη για ανάπτυξη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε όφελος του λαού, τονίζει η Αχτιδική Επιτροπή Λήμνου του ΚΚΕ

Eurokinissi

Την ανάγκη για ανάπτυξη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε όφελος του λαού, τονίζει η Αχτιδική Επιτροπή Λήμνου του ΚΚΕ
Την ανάγκη για ανάπτυξη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε όφελος του λαού, προβάλλει η Αχτιδική Επιτροπή (ΑΕ) Λήμνου του ΚΚΕ, με αιτία τα αυξημένα προβλήματα στη σύνδεση των νησιών και με αφορμή σύσκεψη φορέων που δρομολογήθηκε για να βρει λύση, ερήμην όμως των εργαζομένων στο νησί.

Συγκεκριμένα, ο Επαρχος Λήμνου διοργάνωσε σύσκεψη για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Προσκλήθηκαν οι δήμαρχοι, ο νομάρχης Λέσβου, οι βουλευτές του νομού, εκπρόσωποι των κομμάτων και οι σύλλογοι εμπόρων, αυτοκινητιστών μεταφορέων και ξενοδόχων. Η ΑΕ αντέδρασε και δεν παρέστη καθότι δεν προσκλήθηκαν τα σωματεία των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, η δε σύσκεψη ορίστηκε σε ώρα (12.30 μμ) που δυσκόλευε τους εργαζόμενους να συμμετέχουν.

Σε ανακοίνωσή της η ΑΕ σημειώνει ότι: «σήμερα οι εφοπλιστές έχουν στην ιδιοκτησία τους ένα μεγάλο αριθμό πλοίων και μέσα από την εκμετάλλευση των ναυτεργατών, των αναγκών των νησιωτικών πληθυσμών, γενικότερα των εργαζομένων και των επαγγελματιών συσσωρεύουν κεφάλαια, πλουτίζουν, ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να καταλάβουν την καλύτερη, την πιο κερδοφόρα θέση στην αγορά. Ο σκληρός ανταγωνισμός, το κυνήγι του κέρδους οδηγεί σε εξαγορές, συγχωνεύσεις, στη δημιουργία μεγάλων οικονομικών ομίλων, μονοπωλίων, που στις συνθήκες της απελευθέρωσης με την κατάργηση του κρατικού προστατευτισμού (cabotage), σύμφωνα με τον κανονισμό 3577/1992 της ΕΕ, τον οποίο συνδιαμόρφωσαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και στήριξε ο ΣΥΝ, καθορίζουν όπως θέλουν τα δρομολόγια, κυνηγούν γραμμές - "φιλέτα", αυξάνουν τα εισιτήρια, χτυπάνε τα δικαιώματα των ναυτεργατών».

Καταγράφει τα αποτελέσματα της πολιτικής ΕΕ/ΠΑΣΟΚ/ΝΔ:

  • Μεγάλη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, που έγινε απαγορευτική για τις λαϊκές οικογένειες.
  • Εντατικοποίηση της δουλειάς των ναυτεργατών, χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας και καθήλωση των μισθών.
  • Υψηλά, αυξανόμενα κέρδη για τα μονοπώλια.
  • Παρά την κερδοφορία, παραμένει σε κίνηση μεγάλος αριθμός γερασμένων πλοίων που ταλαιπωρούν πληρώματα και επιβάτες, εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους (103 πλοία είναι ηλικίας άνω των 20 χρόνων, 85 άνω των 25, 54 άνω των 31).
  • Τα περισσότερα γερασμένα πλοία δρομολογούνται στις λεγόμενες άγονες γραμμές, που ταλαιπωρούνται πολλούς μήνες τον χρόνο από την έλλειψη τακτικής σύνδεσης με την ηπειρωτική Ελλάδα (και μεταξύ των νησιών), ενώ πλουτίζουν οι εφοπλιστές με τις αυξημένες τιμές των εισιτήριων και τις κρατικές επιδοτήσεις (μιλά για «μεγάλο σκάνδαλο» αφού μόνο την περίοδο 2000-2008 το ελληνικό κράτος επιδότησε τους εφοπλιστές με 226.822.254 ευρώ, χρήματα των εργαζομένων και του λαού).

Ως γραμμή πάλης και λύση που να ανταποκρίνεται στα λαϊκά συμφέροντα, προβάλλει τον συντονισμένο αγώνα της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων με κριτήρια:

  • Σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
  • Τακτική, καθημερινή σύνδεση των νησιών και της Λήμνου, με την ηπειρωτική Ελλάδα και δια-νησιωτική σύνδεση όλη τη διάρκεια του χρόνου.
  • Πλήρη - σταθερή εργασία, ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις, μείωση του εργάσιμου χρόνου για τους ναυτεργάτες.
  • Μέτρα προστασίας της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Η ΑΕ καταλήγει ότι «οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες μπορούν να αναπτυχθούν προς όφελος του λαού και να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του, στα πλαίσια της εξουσίας που θα εκφράζει τα συμφέροντα της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων, με εργαλείο τη λαϊκή οικονομία, που θα στηρίζεται στα κοινωνικοποιημένα βασικά μέσα παραγωγής συμπεριλαμβανομένων των πλοίων, των λιμανιών και των λοιπών εγκαταστάσεων. Με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο και ναυτεργάτες με σύγχρονα δικαιώματα, απαλλαγμένους από τον βραχνά της εφοπλιστικής εκμετάλλευσης. Επιτυγχάνοντας σχεδιασμένα την τακτική, επαρκή εξυπηρέτηση των νησιών, την εξασφάλιση σύγχρονων πλοίων που θα ταξιδεύουν με ασφάλεια και θα παρέχουν υπηρεσίες με φτηνό εισιτήριο. Και τέλος, αυτή η λύση δεν αφορά το απώτερο μέλλον. Είναι η λύση που έχουν θέσει επιτακτικά οι ίδιες οι εξελίξεις και είναι μπούσουλας στην πάλη των λαϊκών δυνάμεων».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ