Τρίτη 10 Νοέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΝΔ
Ταυτόσημες θέσεις για ΟΤΕ και ΟΣΕ

Οι ουσιαστικά ταυτόσημες πολιτικές της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ με αυτές τις προηγούμενης κυβέρνησης της ΝΔ, για τον ΟΤΕ και τον ΟΣΕ, επαναβεβαιώθηκαν και κατά τις χτεσινές διαδοχικές συναντήσεις που είχε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με εκπροσώπους της ΟΜΕ - ΟΤΕ και της ΠΟΣ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών).

Για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΤΕ και τις προεκλογικές κορόνες στελεχών του ΠΑΣΟΚ περί δήθεν επαναδιαπραγμάτευσης με την «Ντόιτσε Τέλεκομ» (ΝΤ) για την ενίσχυση του ρόλου του Δημοσίου στον Οργανισμό, η ηγεσία του υπουργείου, ουσιαστικά επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση για αλλαγή του σημερινού ιδιοκτησιακού καθεστώτος στον ΟΤΕ, ο οποίος έχει περάσει στον πλήρη έλεγχο του γερμανικού κολοσσού της ΝΤ. Οι δικαιολογίες που προβάλλονται είναι η δυσμενής οικονομική συγκυρία διεθνώς, αλλά και η έλλειψη κονδυλίων στον προϋπολογισμό του 2010. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη χτεσινή συνάντηση, ειπώθηκε ότι απαραίτητες προϋποθέσεις για να αγοράσει κανείς μετοχές του ΟΤΕ, είναι να υπάρχουν χρήματα και πωλητής, αλλά στην παρούσα φάση δεν υπάρχουν ούτε χρήματα, ούτε οι συνέταιροι θέλουν να πουλήσουν. «Θολές» ήταν οι απαντήσεις της ηγεσίας του υπουργείου και για τις εργασιακές σχέσεις και για τους ενοικιαζόμενους εργαζόμενους που έχει γίνει πλέον καθεστώς στον Οργανισμό.

Από τη συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΠΟΣ, εκείνο που προέκυψε είναι ότι η κυβέρνηση θα εφαρμόσει την πολιτική που δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, για το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση, όπως προβλέπει σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πρόκειται ουσιαστικά για την πολιτική ιδιωτικοποίησης - εμπορευματοποίησης του ελληνικού σιδηρόδρομου, καθώς ο διαχωρισμός αυτός, σημαίνει ότι η υποδομή παραμένει στο κράτος και συνεχίζει να χρηματοδοτείται με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, ενώ το δίκτυο (η εκμετάλλευση) παραδίδεται στους ιδιώτες για να δρομολογήσουν δικά τους τρένα και να κάνουν χρυσοφόρες «μπίζνες». Για τα εργασιακά θέματα, η ηγεσία του υπουργείου, εξέφρασε μεν την αντίθεσή της για το προωθούμενο από την προηγούμενη κυβέρνηση πρόγραμμα «μισθωτής εφεδρείας», το οποίο προέβλεπε ουσιαστικά την απόλυση 3.000 σιδηροδρομικών, ωστόσο είπε ότι για τη μείωση του προσωπικού «υπάρχουν κάποιες σκέψεις», οι οποίες θα οριστικοποιηθούν σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας.

Στο πλαίσιο των ενημερωτικών επαφών, η ηγεσία του υπουργείου συναντήθηκε χτες και με συνδικαλιστικούς εκπροσώπους από το χώρο των αστικών συγκοινωνιών (ΑΜΕΛ, ΕΘΕΛ και ΗΛΠΑΠ).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ