Παρασκευή 1 Γενάρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
Λέει «όχι» στη διαπλάτυνση της οδού Λιοσίων

H προώθηση έργων βιτρίνας, με αντίτιμο που επιβαρύνει τις τσέπες των εργαζομένων, δεν είναι μια «αισθητική» άποψη που κυριαρχεί στις παρεμβάσεις των Διοικήσεων του Δήμου Αθηναίων, αλλά μια βαθιά ταξική επιλογή που παραμερίζει τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων και διαιωνίζει τα προβλήματά τους. Ετσι, η διοίκηση του Δήμου έκρινε ως ήσσονος σημασίας το έργο της διαπλάτυνσης της οδού Λιοσίων και τη δημιουργία χώρου κοινόχρηστου πρασίνου, το ίδιο διάστημα που επέλεξε ως ...αναγκαιότητα την αγορά πολυχώρου - μουσείου σε ακατάλληλο κτίριο στο κέντρο της Αθήνας, κόστους εφτά εκατομμυρίων ευρώ!

Συγκεκριμένα, στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου απορρίφθηκε η παρακατάθεση αποζημιώσεων στους δικαιούχους ιδιοκτησιών επί της οδού Λιοσίων 301, 303, 305 και 307 για την απαλλοτρίωσή τους. Το κόστος των αποζημιώσεων ανήρχετο σε περίπου 1,5 εκατομμύρια ευρώ και η απαλλοτρίωση θα εξυπηρετούσε το έργο της διαπλάτυνσης, κατά μία λωρίδα σε κάθε κατεύθυνση, της σημαντικά επιβαρυμένης οδού Λιοσίων και τη δημιουργία κοινόχρηστου πρασίνου. Ομως η διοίκηση - όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά σε έγγραφο της Διεύθυνσης του Σχεδίου Πόλεως του δήμου - εκτιμά ότι «η εν λόγω απαλλοτρίωση δεν μπορεί να θεωρηθεί υψηλής προτεραιότητας, δεδομένου ότι αποτελεί ένα μικρό τμήμα μιας ευρύτερης παρέμβασης».

«Αλήθεια, πώς μετριέται το κόστος από την τεράστια επιβάρυνση στην υγεία των κατοίκων της περιοχής από τα καυσαέρια, την ηχορύπανση και τη γενικότερη όχληση;», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Εξωραϊστικός Εκπολιτιστικός Σύλλογος Σεπολίων, «Η Αναγέννηση». Στην ίδια ανακοίνωση, ο Σύλλογος καταθέτει το αίτημά του και των κατοίκων της περιοχής, να καταβληθούν τα χρήματα για την απαλλοτρίωση του χώρου, καθώς περιμένουν χρόνια τη διαπλάτυνση της οδού Λιοσίων. Οσο για την υπάρχουσα κατάσταση; «Η οδός Λιοσίων, βασικός οδικός άξονας για δεκάδες γραμμές των δυτικών δήμων, αλλά και για τεράστιο αριθμός αυτοκινήτων, απορριμματοφόρων των δήμων και άλλων επαγγελματικών οχημάτων, ασφυκτιά καθημερινά και όλες τις ώρες της ημέρας από το μεγάλο αριθμό των οχημάτων. Σχεδιάστηκε δε χρόνια πριν για δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και σήμερα λειτουργεί με μια ανά κατεύθυνση, με πολλαπλάσιο μάλιστα πληθυσμό και αριθμό οχημάτων».

Σημειώνουμε ότι η προθεσμία καταβολής της αποζημίωσης για την απαλλοτρίωση των ιδιοκτησιών έληξε στις 24 Δεκέμβρη. Δηλαδή, αίρεται αυτοδίκαια η απαλλοτρίωση, με κίνδυνο να χαθεί οριστικά ο αναγκαίος αυτός χώρος για τη διαπλάτυνση του δρόμου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ