Τετάρτη 24 Φλεβάρη 2010 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Προαναγγελία ριζικών αναδιαρθρώσεων για το σχολείο

Για την έμφαση στη διά βίου μάθηση και τα νέα αναλυτικά προγράμματα στα σχολεία μίλησε η υπουργός Παιδείας από το βήμα μιας εκδήλωσης της «Microsoft»

Μια σειρά αντιδραστικών μέτρων, που προχωρούν ένα ακόμα βήμα στην οικοδόμηση της παιδείας της αγοράς, περιέγραψε χτες η υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου από το βήμα της εκδήλωσης «Ημέρα Καινοτομίας» που διοργάνωσε η «Microsoft». «'Η θα αλλάξουμε από την εκπαίδευση ή δε θα αλλάξουμε ποτέ», δήλωσε χαρακτηριστικά η υπουργός, δίνοντας βάρος στο πώς η εκπαίδευση θα παίξει το ρόλο που της έχουν αναθέσει στο πλαίσιο της στρατηγικής της Λισαβόνας, για την οποία η καινοτομία αποτελεί βασικό στοιχείο. Ανάμεσα σε άλλα, δήλωσε ότι αύριο Πέμπτη θα ανακοινωθεί και θα τεθεί σε διαβούλευση το πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων, ένα σύστημα δηλαδή στα μέτρα της αγοράς που θα βάλει τους απασχολήσιμους να αναζητούν πιστωτικές μονάδες μέσα και έξω από την επίσημη εκπαίδευση, χωρίς τελικά να τους εξασφαλίζεται ούτε το δικαίωμα στη μόρφωση ούτε το δικαίωμα στη δουλειά.

Επίσης αναφέρθηκε σε αλλαγές που προωθούνται στο περιεχόμενο του σχολείου, προκειμένου αυτό να ευθυγραμμιστεί με τη στρατηγική για υποκατάσταση των γνώσεων με δεξιότητες. Σύμφωνα με όσα δήλωσε, τα αναλυτικά προγράμματα αλλάζουν και αποτελούν μια ενότητα από το Νηπιαγωγείο μέχρι την τελευταία τάξη του Λυκείου και σε αυτό το πλαίσιο τίθενται και ποσοτικοί στόχοι για το τι πρέπει να ξέρει ο μαθητής όταν τελειώνει κάθε τάξη, ενώ το ένα βιβλίο αντικαθίσταται από το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού. Οπως είπε, οι στόχοι του σχολείου αφορούν την καλή γνώση της γλώσσας, των μαθηματικών και φυσικών επιστημών, τον ψηφιακό αλφαβητισμό και το πώς ο μαθητής θα μαθαίνει να μαθαίνει, δηλαδή βασικές δεξιότητες.

Βέβαια, η ενοποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων δε σημαίνει και ενιαία εκπαίδευση αφού αποτελεί διακηρυγμένη πρόθεση η διαφοροποίηση του σχολικού προγράμματος ανά περιοχή και μέσα από τις αλλαγές που προωθούνται στη διοικητική δομή της χώρας. Η αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων γίνεται προκειμένου να εξασφαλιστεί ένα μετρήσιμο μίνιμουμ δεξιοτήτων.

Η υπουργός ανακοίνωσε επίσης μέτρα προώθησης του λεγόμενου ψηφιακού σχολείου, λέγοντας ότι σχετικό σχέδιο είναι ήδη έτοιμο και μετά την ανακοίνωσή του στο υπουργικό συμβούλιο θα γίνουν οι προκηρύξεις των προγραμμάτων. Ανάμεσα σε άλλα προβλέπεται η σύνδεση των δικτύων της εκπαίδευσης, η πιλοτική εισαγωγή του διαδραστικού πίνακα σε γυμνάσια κ.ά.

Η υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα της αξιολόγησης στην ανώτατη εκπαίδευση, δηλώνοντας ότι κανένα Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ δε θα χρηματοδοτείται για ερευνητικά προγράμματα αν δεν αξιολογείται και ότι η αξιολόγηση είναι προϋπόθεση για χρηματοδότηση. Δήλωσε έτσι την πρόθεση της κυβέρνησης να εντείνει τη σύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά, αφού αυτή είναι που τελικά θέτει τους όρους της αξιολόγησης ανάλογα με τις ανάγκες της.

Καινοτομία για την αγορά

Ως «μείζονος σημασίας ζήτημα για τη βελτίωση της ποιότητας της παιδείας» χαρακτηρίστηκε η καινοτομία στη χτεσινή εκδήλωση της «Microsoft». Οταν μιλούν για καινοτομία εννοούν τη μετουσίωση της νέας γνώσης σε τεράστια κέρδη για τα μονοπώλια, χωρίς να σημαίνει ότι καλυτερεύουν και οι όροι ζωής του λαού. Το ίδιο το αντικείμενο του μονοπωλίου «Microsoft», εξάλλου, είναι αυτό: Η καινοτομία.

Εκφράζοντας τη στρατηγική που θέλει αφ' ενός την εκπαίδευση ένα σημαντικό πεδίο κερδοφορίας για τα μονοπώλια της πληροφορικής, αφ' ετέρου, θέλει οι νέοι να τελειώνουν το σχολείο με δεξιότητές χρήσης της νέας τεχνολογίας, στη διάρκεια της εκδήλωσης αποθεώθηκε η χρήση των νέων τεχνολογιών ως μέσο για επίτευξη της «ανταγωνιστικότητας». Μιλώντας ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδης, ανέφερε ανάμεσα σε άλλα ότι η καινοτομία είναι η «ατμομηχανή» της «ελεύθερης αγοράς» και αναφέρθηκε στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Από την πλευρά του ο Κ. Χατζηδάκης, υπεύθυνος Τομέα Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της ΝΔ, θύμισε ότι η καινοτομία είναι βασικό συστατικό της στρατηγικής της Λισαβόνας και σημείωσε ανάμεσα σε άλλα ότι πρέπει να υπάρξει επένδυση στην καινοτομία, συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ενεργός σύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την παραγωγή.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ