Τετάρτη 24 Φλεβάρη 2010 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Πρόταση για συνένωση της κατάρτισης σε «κολέγια - σούπα»

Προσωπικές απόψεις εκφράζει ο υφυπουργός, δήλωσε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος

Η πρόταση που από τις 16 Φλεβάρη είχε δημοσιοποιήσει ο υφυπουργός Παιδείας Ι. Πανάρετος, περί υιοθέτησης στη χώρα μας του συστήματος των τοπικών (κοινοτικών) κολεγίων που εφαρμόζεται στην Καλιφόρνια, έγινε η αφορμή για να εμφανιστεί μια υποτιθέμενη «ασυμφωνία» εντός της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας.

Προχτές Δευτέρα, ο υφυπουργός Ι. Πανάρετος μετέφερε την πρόταση, εμπλουτισμένη με μια επιχειρηματολογία (γιατί, κατά τη γνώμη του, θα πρέπει να γίνουν τα τοπικά κολέγια και τι θα λύσουν) από το προσωπικό του ιστολόγιο (blog) και στην επίσημη ιστοσελίδα του ως υφυπουργού τοποθετώντας τη προς «διαβούλευση». Την ίδια μέρα, το περιβάλλον της υπουργού Παιδείας διέρρευσε την ενόχληση της υπουργού γιατί, όπως ειπώθηκε, δεν έχει συζητηθεί από την κυβέρνηση μια τέτοια πρόταση. Ο υφυπουργός εμφανίστηκε σε συνεντεύξεις του, να επιμένει στην πρότασή του και τελικά, χτες παρενέβη στο θέμα και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής, για να δηλώσει ότι «αυτό που γράφτηκε στο blog του κ. Πανάρετου είναι προσωπικές του ιδέες. Είναι γνωστό ότι την πολιτική σε ένα υπουργείο, την εφαρμόζει, την οριοθετεί και είναι υπεύθυνος ο εκάστοτε υπουργός, στην προκειμένη περίπτωση η υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου. Σε αυτό το blog, έτσι όπως γράφτηκε, σαφώς και δεν αποτυπώνονται οι σκέψεις της κ. υπουργού, καθώς και του πρωθυπουργού τον οποίο δεν μπορεί να επικαλείται κανείς», είπε ο Γ. Πεταλωτής, αφήνοντας έτσι αιχμή και για την αναφορά του Γ. Πανάρετου ότι η δημιουργία τοπικών κολεγίων «είχε προταθεί επί υπουργίας Γ. Παπανδρέου το 1995 στην αναθεώρηση του συντάγματος».

Στο ίδιο πνεύμα μίλησε ο Γ. Πεταλωτής και σε συνέντευξή του στο ραδιοσταθμό «Κανάλι 1», αποκαλύπτοντας τι ήταν αυτό που ενόχλησε την κυβέρνηση: «Επειδή ακριβώς ετοιμάζεται ένα πραγματικά συνολικό σχέδιο για την Παιδεία, από την κ. Διαμαντοπούλου και από το υπουργείο συνολικότερα, νομίζω ότι δεν μπορούμε να μιλάμε σήμερα για τέτοιου είδους προτάσεις και να νοθεύεται το πραγματικό περιεχόμενο...», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δείχνοντας ότι η κυβέρνηση φοβάται μην ανοίξουν και νέα μέτωπα στην Παιδεία που θα προκαλέσουν λαϊκές αντιδράσεις.

Στην πραγματικότητα, τόσο η ουσία της πρότασης του υφυπουργού όσο και η διαδικασία, δεν έρχεται πουθενά σε αντίθεση με το πνεύμα και το γράμμα της κυβερνητικής πολιτικής. Ο Ι. Πανάρετος με την ιδιότητα του υφυπουργού, ταξίδεψε επίσημα στην Καλιφόρνια και είχε εκεί μια σειρά επαφές με πολιτικούς και παράγοντες της εκπαίδευσης, με αντικείμενο ακριβώς τη μελέτη του συστήματος των τοπικών κολεγίων και τη σύνδεσή τους με τα πανεπιστήμια. Το να εμφανίζονται λοιπόν, άλλα κυβερνητικά στελέχη σα να «έπεσαν από τα σύννεφα» είναι μάλλον υποκριτικό.

Πρόταση για «κολέγια - σούπα»

Οσο για την ουσία της πρότασης περί τοπικών κολεγίων είναι πλήρως εναρμονισμένη με το πνεύμα της εξατομικευμένης εκπαίδευσης (με προγράμματα πολλαπλών ταχυτήτων), που θα είναι στην ευθύνη της τοπικής αυτοδιοίκησης και θα έχει χαρακτήρα διαρκούς φθηνής κατάρτισης και πιστοποιήσεων.

Θυμίζουμε ότι τα τοπικά κολέγια που προτείνει ο υφυπουργός είναι ιδρύματα όπου μπορεί να εισαχθεί κάποιος χωρίς εξετάσεις, μετά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εχουν προγράμματα (άρα και αποφοίτους) πολλαπλών ταχυτήτων, εξαμηνιαία, μονοετή, διετή ή τριετή και ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξει να παρακολουθήσει κανείς θα του δίνεται ή όχι η δυνατότητα «μεταπήδησης» σε πανεπιστήμιο.

Ο υφυπουργός, στην ουσία, προτείνει μια συγχώνευση των εκπαιδευτηρίων κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ και κάποια τμήματα των ΤΕΙ) στα τοπικά κολέγια, τα οποία θα είναι ευέλικτα, θα αλλάζουν προγράμματα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αγοράς και στη λειτουργία τους θα συμβάλλουν τόσο οι επιχειρήσεις όσο και η τοπική αυτοδιοίκηση. Διευκρινίζει δε, ότι θα είναι ιδρύματα χαμηλού κόστους (στα αντίστοιχα κολέγια της Καλιφόρνια καταβάλλονται και δίδακτρα) και ότι θα προσφέρουν μια σούπα κατάρτισης και δεξιοτήτων: Θα μπορεί κάποιος «να παρακολουθήσει και ένα μόνο μάθημα που πιθανόν τον ενδιαφέρει για τη δουλειά του», λέει χαρακτηριστικά.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κατατάξεις ιδρυμάτων στην παγκόσμια αγορά (2010-11-11 00:00:00.0)
Σχέδιο για μεγαλύτερες «μπίζνες» στην Ανώτατη Εκπαίδευση! (2010-09-26 00:00:00.0)
Νόμος - πλαίσιο για τη Διά Βίου Μάθηση (2010-01-14 00:00:00.0)
Αποπροσανατολισμός με τα «επαγγελματικά δικαιώματα» (2009-12-08 00:00:00.0)
Στα μέτρα του συστήματος (2009-10-01 00:00:00.0)
Με συνευθύνη ΝΔ - ΠΑΣΟΚ ΑΠΡΟΣΙΤΗ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων (2008-08-27 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ