Προς ολοκλήρωση βαίνει το σχέδιο αντικατάστασης του κρατικού μονοπωλίου της «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ», από κάποιο μονοπώλιο ιδιωτικών συμφερόντων
Associated Press |
Σχολιάζοντας την απόφαση των δύο ομίλων για τη συγχώνευση, η υπουργός Οικονομίας Ανταγωνισμού και Ναυτιλίας σημείωσε χτες ότι «αυτό που έχει σημασία (...) είναι η διασφάλιση καθολικής και ομαλής εκτέλεσης του μεταφορικού έργου και υπηρεσιών, η διασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών για τους καταναλωτές και η προστασία των θέσεων εργασίας». Βέβαια, όλα αυτά θα μπορούσαν να διασφαλιστούν κάτω από εντελώς διαφορετικές συνθήκες και συγκεκριμένα μέσα από έναν ενιαίο φορέα μεταφορών, που θα ανήκε αποκλειστικά στο δημόσιο και θα λειτουργούσε με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας και των εργαζομένων. Η μονοπώληση της αγοράς από ισχυρούς επιχειρηματικούς ομίλους οδηγεί στο αντίθετο ακριβώς αποτέλεσμα, αφού οι εκπρόσωποί τους για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι η αύξηση των δικών τους κερδών. Κέρδη που, στην προκειμένη περίπτωση των δύο αεροπορικών εταιρειών, έχει προφανώς εκτιμηθεί ότι θα είναι ακόμα υψηλότερα και περισσότερο εξασφαλισμένα, μέσα από τη διαδικασία συγκεντροποίησης των κεφαλαίων και τη δημιουργία μονοπωλίου στην αγορά.
Η απόφαση για τη συγχώνευση των δύο αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες ελέγχουν σχεδόν το σύνολο του πτητικού έργου στο εσωτερικό της χώρας, δείχνει το μέγεθος της υποκρισίας, αλλά και τις τεράστιες ευθύνες που έχουν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, οι οποίες - διαδοχικά και εναλλάξ - οδήγησαν στην απαξίωση, τον κατακερματισμό και την ιδιωτικοποίηση της «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ». Μια ιδιωτικοποίηση που με τη μέθοδο της γνωστής πολιτικής απάτης είχε καταγγείλει πριν από τις εκλογές το ΠΑΣΟΚ δεσμευόμενο τότε ότι θα την επανεξετάσει, αλλά έκανε την ...πάπια, όταν ο εκπρόσωπος της MIG Ανδρέας Βγενόπουλος δήλωσε, μετά τις εκλογές, την ετοιμότητά του να επιστρέψει την εταιρεία στο Δημόσιο. Μια ...προσφορά που βέβαια ήταν καθόλα υποκριτική, μια και ο ίδιος γνώριζε πολύ καλά ότι οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ είναι οι πρωταθλητές στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων.