Τετάρτη 3 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Θα πληρώνουν με ... χρυσάφι το παρκάρισμα

Καταγγελία της  «Δημοτικής Πρωτοβουλίας Ζωγράφου» για την  επιλογή της διοίκησης του δήμου και των άλλων παρατάξεων να εκχωρήσει σε επιχειρηματικό όμιλο την κατασκευή και λειτουργία γκαράζ με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης

Την κατασκευή και εκμετάλλευση έντεκα υπόγειων γκαράζ σε πλατείες και ελεύθερους χώρους της περιοχής, αποφάσισε ο Δήμος Ζωγράφου να εκχωρήσει σε επιχειρηματικό όμιλο, με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης.

Με τη σύμπραξη των υπολοίπων παρατάξεων, πλην της «Δημοτικής Πρωτοβουλίας Ζωγράφου», η Διοίκηση του Γ. Καζάκου, με την επιλογή αυτή, βάλλει κατ' αρχήν εναντίον την τσέπης των δημοτών, καθώς παρέχει στον επιχειρηματικό όμιλο τη δυνατότητα να προσδιορίζει το εισιτήριο στάθμευσης. Ακολούθως, πλήττει το δικαίωμα στην ελάχιστη ανάσα από το τσιμέντο, απειλεί, δηλαδή, την ύπαρξη των πλατειών και των ελεύθερων χώρων, αφού στις επιδιώξεις του επιχειρηματικού ομίλου περιλαμβάνεται: Η ανέγερση πολυκατοικιών στους ελεύθερους χώρους και η εμπορική εκμετάλλευση της επιφάνειας των πλατειών.

Μάλιστα, η Διοίκηση του Δήμου, προκειμένου να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών, περιέλαβε στους όρους της δημοπρασίας τη σχεδόν ολοκληρωτική εκχώρηση του συνόλου της κρατικής επιδότησης για το σκοπό αυτό, δηλαδή 1,5 εκατομμύριο δραχμές ανά θέση στάθμευσης.

Αποκαλυπτικά είναι τα όσα μας καταγγέλλει η «Δημοτική Πρωτοβουλία Ζωγράφου», για το τι μέλλει γενέσθαι με βάση τα δημοτικά σχέδια. Συγκεκριμένα, όπως μας πληροφορεί, τα σχέδια προβλέπουν την ταυτόχρονη κατασκευή 11 υπόγειων γκαράζ, σε διάστημα 20 μηνών. Το ενδεικτικό κόστος κατασκευής για τη δημιουργία 2.500 θέσεων στάθμευσης ανέρχεται στα 18 δισ. δραχμές, δηλαδή 7,7 εκατομμύρια δραχμές για κάθε θέση στάθμευσης. Η απόσβεση της δαπάνης κατασκευής, στην περίπτωση πλήρους κάλυψης των 2.500 θέσεων, υπολογίζεται να γίνει σε 20 χρόνια. Ακριβέστερα, σε 24 χρόνια, αν αφαιρεθούν οι δαπάνες συντήρησης, λειτουργίας και μισθοδοσίας των γκαράζ.

Κι άλλο τσιμέντο

Ομως - όπως καταλαβαίνουμε - δεν είναι δυνατόν μια επιχείρηση να προσδοκά να βγάλει κέρδος μετά από 24 χρόνια. Στις επιδιώξεις του επιχειρηματικού ομίλου, με τη σύμπραξη του Δήμου, περιλαμβάνεται το άμεσο κέρδος. Πως; Η «Δημοτική Πρωτοβουλία» μας πληροφορεί για τους στόχους του ομίλου:

  • Αμεσο κέρδος, μέσα από την ανέγερση πολυκατοικιών σε ελεύθερους χώρους, στις προεκτάσεις πλατειών, ακόμη και πάνω από σχεδιαζόμενα νηπιαγωγεία (Ιοκάστης και Μακρυγιάννη). Συνολικά, προσβλέπει σε 1,5 δισ. δραχμές από την πώληση διαμερισμάτων.
  • Εξασφάλιση της εμπορικής αξιοποίησης των γκαράζ.
  • Εμπορική εκμετάλλευση της επιφάνειας των πλατειών και μετακύληση των πάγιων εξόδων λειτουργίας των γκαράζ στο δήμο.
  • Υφαρπαγή του συνόλου της κρατικής επιδότησης.
  • Επέκταση του χρόνου κατασκευής των γκαράζ από 20 μήνες σε 5 με 6 χρόνια, με τη νομιμοφανή επίκληση δυσκολιών στο ρυθμό ροής της χρηματοδότησης. Ακόμη, την αύξηση του συνολικού κόστους, από 18 δισ. δραχμές έως και 25 δισ. με εικονικά έργα (εκβραχισμούς, χωματουργικά, κλπ.), τα γνωστά σε όλους μας πανωπροίκια.

Την αντίθεσή της σε όλες αυτές τις ενέργειες σημειώνει η «Δημοτική Πρωτοβουλία Ζωγράφου», ταυτόχρονα με την πρότασή της: «Εχουμε καταθέσει τη στρατηγική πρόταση να τεθεί η συνοικία σε κατάσταση κοινωνικής ανάγκης, συνοδευόμενη από δέσμη ενεργειών και πρωτοβουλιών για το πράσινο, τους ελεύθερους χώρους, τις πλατείες, τα αθλητικά κέντρα ανά γειτονιά, το δίκτυο πεζοδρόμησης, τους συντελεστές και όρους δόμησης, τις παιδικές χαρές, τη σχολική στέγη, κλπ. Η όποια αναγκαιότητα, που, ναι, υπάρχει, για χώρους στάθμευσης θα μπορούσε να γίνει σε δομημένα οικόπεδα με απαλλοτρίωσή τους και χρηματοδοτική επιβάρυνση του ΥΠΕΧΩΔΕ και της περιφέρειας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ