Την κατάσταση και τα προβλήματα του Ειδικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΕΔΙΠ) των ΑΕΙ αφορά η Ερώτηση στη Βουλή που κατέθεσαν προς την υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Ζιώγας, Λιάνα Κανέλλη, Κώστας Καζάκος, Γιάννης Πρωτούλης και Νίκος Παπακωνσταντίνου.
Οι βουλευτές, στο κείμενο της Ερώτησης τονίζουν: «Οι εξελίξεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στα πλαίσια της ολομέτωπης αντιλαϊκής επίθεσης που έχει δρομολογηθεί από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και τα ευρωενωσιακά επιτελεία δεκαετίες τώρα και οξύνεται με πρόσχημα την κρίση, επιχειρούν ισχυρό πλήγμα και στο Ειδικό και Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό των ΑΕΙ. Ηδη το ΕΕΔΙΠ είναι ελάχιστο για τις τεράστιες ανάγκες των Πανεπιστημίων. Με το νέο Νόμο-Πλαίσιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση για τα ΑΕΙ, ό,τι έχει απομείνει από τα εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα περνά στους Εσωτερικούς Κανονισμούς, με πολύ αρνητικές επιπτώσεις για τους όρους εργασίας τους.
Και σήμερα, οι αποδοχές των μελών ΕΕΔΙΠ είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα για τις σύγχρονες ανάγκες, ενώ από τις συντάξιμες αποδοχές έχουν αφαιρεθεί το επίδομα διδακτικής προετοιμασίας και εξωδιδακτικής πανεπιστημιακής απασχόλησης εντός των Πανεπιστημίων, καθώς και η πάγια μηνιαία αποζημίωση για δημιουργία και ενημέρωση βιβλιοθήκης και συμμετοχής σε συνέδρια. Η πολιτική της μισθολογικής και συνταξιοδοτικής συρρίκνωσης και στα μέλη ΕΕΔΙΠ, όπως σε όλους τους εργαζόμενους, είναι αποτέλεσμα των γενικότερων ευρωενωσιακών κατευθύνσεων και της στρατηγικής του κεφαλαίου για την ενίσχυση της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητάς του. Επιπλέον, σηματοδοτεί σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα σπουδών και στη λειτουργία των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, προκειμένου αυτά να προσανατολιστούν οργανικότερα στις στοχεύσεις των επιχειρήσεων. Η πολιτική εμπορευματοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικεύει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, φέρνει ακόμα την άρση της μονιμότητας του διδακτικού και λοιπού προσωπικού των Πανεπιστημίων.
Οι βουλευτές ρωτούν την υπουργό Παιδείας τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε: