Κυριακή 20 Φλεβάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
Απεργία 23 Φλεβάρη 2011
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Οργανώνουν τις δυνάμεις τους για την απεργία στις 23 Φλεβάρη

Με παρακαταθήκη τις 22 μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις του τελευταίου χρόνου, εφοδιασμένοι με την ασπίδα της ταξικής αλληλεγγύης που ύψωσαν γύρω τους οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, εφόδιο που τους έδωσε τη δύναμη να στραπατσάρουν την πολιτική επιστράτευση, την οποία επέβαλε η κυβέρνηση στις 29 Νοέμβρη 2010 για να ανακόψει την πολυήμερη απεργία τους, οι ναυτεργάτες οργανώνουν τις δυνάμεις τους και συνεχίζουν ακόμα πιο αποφασιστικά τους αγώνες τους, με νέο σταθμό την 24ωρη πανελλαδική απεργία στις 23 Φλεβάρη σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

H νέα ναυτεργατική απεργία, η δεύτερη που γίνεται υπό καθεστώς επιστράτευσης - η πρώτη στις 15 Δεκέμβρη 2010 - είναι η κατάλληλη απάντηση στον αυταρχισμό και την τρομοκρατία της κυβέρνησης με τις δηλώσεις του υπουργού ΘΥΝΑΛ Γ. Διαμαντίδη, την περασμένη Πέμπτη, ότι: Το έσχατο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης θα παραμένει σε ισχύ όσο οι ναυτεργάτες αρνούνται να υπογράψουν ΣΣΕ στα μέτρα των εφοπλιστών και διεκδικούν αυξήσεις στις συντάξεις και τα επιδόματα, στέλνοντας ταυτόχρονα το μήνυμα και σε όλη την εργατική τάξη.

Την απεργία επιβάλλουν οι εξελίξεις που εκτυλίσσονται στη ναυτιλία, τα μέτρα που προωθούνται σε βάρος και των ναυτεργατών, από την αντιλαϊκή πολιτική των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΕΕ.

Υπό διωγμόν κατ' αρχήν 4.500 ναυτεργάτες

Οι Ελληνες ναυτεργάτες είναι αντιμέτωποι με το συντριπτικό χτύπημα σε βάρος του συνόλου των κατακτήσεών τους για τη θωράκιση των κερδών των εφοπλιστών.

Συγκεκριμένα:

  • Σύντομα θα κατατεθεί στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργού ΠΡΟΠΟ Χρ. Παπουτσή: «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις», το οποίο, με την παράγραφο του άρθρου 20 που προβλέπει ότι: «Οσοι από το προσωπικό, δεν είναι Ελληνες και τα καθήκοντά τους σχετίζονται με θέματα ασφάλειας, πρέπει να κατέχουν πιστοποιητικά ελληνομάθειας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις», προδιαγράφει ξεκάθαρα τον περιορισμό των οργανικών συνθέσεων των ακτοπλοϊκών πλοίων σε συνθέσεις ασφαλείας. Ο,τι, δηλαδή, αξιώνουν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, οι οποίοι έχουν ξεκαθαρίσει ότι αυτοί που δεν πρέπει να είναι μέσα στην οργανική σύνθεση - δηλαδή να είναι ανασφάλιστοι χαμηλόμισθοι χωρίς συνδικαλιστική εκπροσώπηση - είναι οι ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (θαλαμηπόλοι, μάγειροι κ.λπ.) οι οποίοι υπολογίζονται σε 4.500. Στην εισηγητική έκθεση του άρθρου, σημειώνεται σαφέστατα ότι: «Επιχειρείται ο εναρμονισμός της ισχύουσας νομοθεσίας με τον Κανονισμό 3577/92/ΕΚ (Θαλάσσιες ενδομεταφορές - Cabotaz)».
  • Στις 24 Γενάρη δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το ΠΔ 3/2011, το οποίο αναφέρει: «Υπήκοοι Κρατών - Μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, που έχουν την ιδιότητα του ναυτικού, σύμφωνα με τη νομοθεσία του Κράτους τους, έχουν την ίδια δυνατότητα προσβάσεως σε θέσεις εργασίας επί Ελληνικών εμπορικών πλοίων κάθε κατηγορίας, με εκείνη που επιφυλάσσεται από τις σχετικές διατάξεις της Ελληνικής νομοθεσίας για τους Ελληνες ναυτικούς. Η πρόσβαση στη θέση του πλοιάρχου και του νόμιμου αναπληρωτή του επί των Ελληνικών εμπορικών πλοίων επιτρέπεται σε ναυτικούς υπηκόους των πιο πάνω Κρατών, που διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα, υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν επάρκεια γνώσης της Ελληνικής γλώσσας». Με άλλα λόγια, η συνθήκη Μπολκεστάιν είναι εδώ και δεν εξαιρεί ούτε τους Ελληνες πλοιάρχους.
  • Οσον αφορά το πιστοποιητικό ελληνομάθειας, που αρκετοί το θεωρούν ως ασφαλιστική δικλείδα για την παραμονή των Ελλήνων ναυτεργατών στα ακτοπλοϊκά καράβια, τέτοια πιστοποιητικά και άλλα πολλά «πωλούνται με το κιλό» από τους ναυτικούς πράκτορες.

Στην ουσία, προωθείται η πλήρης εφαρμογή σε όλες τις κατηγορίες πλοίων της 4ης ελευθερίας, αυτής της «ελεύθερης διακίνησης εργατικού δυναμικού χωρίς εθνικούς περιορισμούς και κοινωνικές δεσμεύσεις» της Συνθήκης του Μάαστριχτ, η οποία βρίσκει εφαρμογή στη «θάλασσα» με τον Κανονισμό 3577/92 για την άρση του καμποτάζ, που μετατρέπει τα καράβια σε πλωτά γκέτο της «μαύρης» εργασίας.

Ψέμα με κοντά ποδάρια

Ολα τα μέτρα κατά των ναυτεργατών, κάθε φορά, «καλύπτονται» από τους απολογητές του εφοπλιστικού κεφαλαίου με τον ισχυρισμό ότι «τα προνόμια προς τους εφοπλιστές, σημαίνει πολλά πλοία στην ελληνική σημαία, άρα πολλές θέσεις απασχόλησης για τους Ελληνες ναυτεργάτες».

Η πραγματικότητα τους διαψεύδει «παταγωδώς». Τα ίδια έλεγαν πέρσι το καλοκαίρι, όταν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ψήφισε το νόμο για την άρση του καμποτάζ, στην κρουαζιέρα, για να κυκλοφορούν, δηλαδή, «ανενόχλητα» στις εσωτερικές θάλασσες πλοία με πανί ευκαιρίας και πληρώματα πλήρως ανασφάλιστα και χαμηλόμισθα τύπου «ΖΕΝΙΤΗ». Οχι μόνο δεν αυξήθηκαν οι θέσεις εργασίας, αλλά και η τελευταία εταιρεία, αυτή του «ΛΟΥΗ» που είχε τρία πλοία της στην ελληνική σημαία με ορισμένους Ελληνες ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα στην οργανική τους σύνθεση, ανακοίνωσε ότι και σημαία αλλάζει και τους ναυτεργάτες πετάει στη στεριά «για να αντέξει τον ανταγωνισμό»!

Τα ίδια έλεγαν από το 1981 που άρχισαν τις μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις των ποντοπόρων πλοίων (με βάση την τροποποίηση του όρου 8 του άρθρου 13 του Ν/Δ 2687/53 των Εγκριτικών Πράξεων Νηολόγησης). Ομως, από το 1981 ως το 2010, οπότε και έγιναν 11 μειώσεις των οργανικών συνθέσεων των ποντοπόρων πλοίων, από 85.000 που αριθμούσαν οι Ελληνες ναυτεργάτες, σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού του ΝΑΤ, το 2011 έμειναν 19.000, για να αντικατασταθούν από ναυτεργάτες με κανένα δικαίωμα. Για το στόλο των Ελλήνων εφοπλιστών, ενδεικτικά αναφέρουμε, σύμφωνα με στοιχεία του ΥΕΝ, ότι το 1981 τα πλοία υπό ελληνική σημαία (άνω των 100 κ.ο.χ.) ήταν 3.710. Για το 2011, ο προϋπολογισμός του ΝΑΤ αναφέρει 820 ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία, ενώ συνολικά ο στόλος των εφοπλιστών το 2010 ήταν 3.996 πλοία.


Α. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ