Μακέτα των πεζοδρομημένων οδών Διον. Αρεοπαγίτου και Αποστόλου Παύλου. |
Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων από την ανατολική προς τη δυτική Αττική θα γίνεται από τις οδούς Χατζηχρήστου - Ροβέρτου Γκάλη και Αποστόλου Παύλου, αφού η Αποστόλου Παύλου μονοδρομείται με κατεύθυνση προς την Ερμού. Οι διαδρομές από τη Δυτική προς τη Ανατολική Αθήνα θα εξυπηρετούνται από τις οδούς Κωνσταντινουπόλεως ή Πειραιώς προς την οδό Χαμοστέρνας και από τη λεωφόρο Συγγρού προς τη Βουλιαγμένης. Επίσης θα εξυπηρετούνται διαμέσου κέντρου. Δηλαδή από Ομόνοια - Σταδίου - Φιλελλήνων - λεωφ. Αμαλίας και λεωφ. Βουλιαγμένης ή από Ομόνοια - Ακαδημίας - Βασ. Σοφίας - Ηρώδου Αττικού - Βασ. Κωνσταντίνου και λεωφ. Βουλιαγμένης
Θυμίζουμε ότι η πεζοδρόμηση των δύο οδών θα κοστίσει περίπου 9 δισ. και μόλις πριν λίγες ημέρες ενέκρινε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο την προμελέτη για τη δημοπράτηση της πεζοδρόμησης από την Αμαλίας μέχρι την οδό Μητσαίων και από την Παρθενώνος μέχρι τον κόμβο του Πικιώνη. Πρόκειται βέβαια για την πιλοτική φάση των έργων, αφού ήδη το ΚΑΣ έκανε παρατηρήσεις ως προς τα υλικά της πεζοδρόμησης και την τελική εικόνα του έργου. Ετσι τα πρώτα μέτρα του έργου θα επανελεγχθούν σε επόμενη συνεδρίαση. Η συνολική μελέτη μεταξύ άλλων προβλέπει το πέρασμα μεταφορικού μέσου για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών του αρχαιολογικού χώρου, αφού η περιοχή θα είναι απαγορευτική για αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης. Το έργο αυτό όταν ολοκληρωθεί θα αποτελεί τη βασική παρέμβαση στην Αθήνα με την οποία θα συνδέονται το Ολυμπιείο, η Ακρόπολη, η Πνύκα, η Αρχαία Αγορά και ο Κεραμεικός. Φορέας της παρέμβασης είναι η ΑΕ Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων στο πλαίσιο του κοινού προγράμματος ΥΠΠΟ - ΥΠΕΧΩΔΕ.