Τρίτη 16 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΩΡΥΓΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Η εγκατάλειψη την έκλεισε

Η Επιθεώρηση Εργασίας σταμάτησε τις εργασίες επισκευής στο κανάλι μέχρι να βρεθεί ασφαλής τρόπος εργασίας, ενώ  ταυτόχρονη παρέμβαση  έκανε και κλιμάκιο της ΓΣΕΕ 

Τεράστιο πρόβλημα για την ασφάλεια της ζωής των εργαζομένων και την ίδια τη λειτουργία της Διώρυγας, έχει δημιουργήσει η κυβερνητική εγκατάλειψη της Διώρυγας της Κορίνθου, την οποία θέλει να την ξεπουλήσει στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

Μετά από αλλεπάλληλες αγωνιστικές κινητοποιήσεις και καταγγελίες των ίδιων των εργαζομένων, που προειδοποιούσαν για την ασφάλεια της εργασίας τους στο κανάλι, χτες ήρθε και η απόφαση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας (ΣΕΠΕ) να επιβεβαιώσει το βαθμό εγκατάλειψης της Διώρυγας από την κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, μετά από έλεγχο που έκαναν τόσο μέλη της κεντρικής υπηρεσίας του ΣΕΠΕ όσο και του παραρτήματος της Κορίνθου, έδωσαν εντολή για το σταμάτημα των εργασιών εξυγίανσης των πρανών, μέχρι να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα που θα διασφαλίζουν την ασφάλεια των εργαζομένων, καθώς όπως τονιζόταν σε σχετικό έγγραφο: «Οι εργαζόμενοι δε φορούσαν ζώνη ασφαλείας, αλλά ήταν δεμένοι από τη μέση τους με ένα σκοινί που ήταν δεμένο σε έναν πάσσαλο σε απόσταση 8 μέτρων από το χείλος της Διώρυγας!».

Επίσης να υπενθυμίσουμε ότι την περασμένη βδομάδα κινδύνεψαν τέσσερις εργαζόμενοι που δούλευαν στο συγκεκριμένο σημείο στην εξυγίανση των πρανών, καθώς ξεκόλλησε ένα μεγάλο κομμάτι πρανούς, πάνω στο οποίο δούλευαν, με αποτέλεσμα να μείνουν κρεμασμένοι στο κενό.

Στη Διώρυγα χτες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη μεταξύ του Σωματείου Ναυτικών Διώρυγας Κορίνθου «Ο Ποσειδώνας» και εκπροσώπων της εταιρίας, στην οποία πήραν μέρος και οι εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ Γ. Σταυρόπουλος, και Αλ. Τσώλης, αλλά και εκπρόσωπος της ΠΕΜΕΝ και του Εργατικού Κέντρου Κορίνθου. Στη σύσκεψη επίσης συμμετείχαν μηχανικοί από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ και τη ΓΣΕΕ, οι οποίοι επισκέφθηκαν το τελευταίο ρήγμα που δημιουργήθηκε στη Διώρυγα ανήμερα την Πρωτοχρονιά και δήλωσαν ότι το κομμάτι αυτό είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο και πρέπει να πέσει.

Από την πλευρά τους οι δύο συνδικαλιστές της Συνομοσπονδίας δήλωσαν στους εργαζόμενους ότι η ΓΣΕΕ πρέπει να στείλει εξώδικο στην εταιρία, με το οποίο θα καλύπτει τους εργαζόμενους ναυτικούς που δεν μπαίνουν να δουλέψουν στο κανάλι και θα ζητήσουν τη λήψη περισσότερων μέτρων ασφάλειας γι' αυτούς που δουλεύουν στα πρανή.

Την ίδια ώρα η Πανελλήνια Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών με επιστολή της προς τους κυβερνήτες και τα πληρώματα των ρυμουλκών, συνιστά πριν τη διέλευση της Διώρυγας της Κορίνθου να ζητούν γραπτή επίσημη γνωμάτευση από το Λιμεναρχείο Ισθμίων ή από το Σωματείο Ναυτικών της Διώρυγας ή από την ανώνυμη εταιρία της Διώρυγας που θα πιστοποιεί ότι η ζημιά στα πρανή έχει αποκατασταθεί και ότι η διέλευση είναι ασφαλής. Παράλληλα τους ζητά να μη ναυλώνουν ρυμουλκά στην εταιρία για εργασία εντός της Διώρυγας, αν προηγούμενα δεν έχουν παραλάβει τη συγκεκριμένη γνωμάτευση.

Αποδεικνύοντας έτσι την ευθύνη που έχει τόσο η ανώνυμη εταιρία της Διώρυγας όσο και η κυβέρνηση, που καταστρέφει με εσκεμμένη αδιαφορία τη δημόσια περιουσία και την παραδίδει έναντι πινακίου φακής σε μια ομάδα κεφαλαιοκρατών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ