Τετάρτη 13 Απρίλη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 34
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΕΜΠΗ
Υπήρχαν προειδοποιήσεις πριν τη βραχόπτωση

Σειρά εγγράφων προς όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές με έγκαιρες προειδοποιήσεις για τους μεγάλους κινδύνους που υπήρχαν για τους διερχόμενους στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, αλλά και τους εργαζόμενους στα έργα κατασκευής του δρόμου που είχαν σταλεί 40 μέρες πριν την φονική κατάπτωση βράχων, στις 17 Δεκέμβρη 2009, έφερε στη δημοσιότητα η Λαρισαϊκή εφημερίδα «Ελευθερία».

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας, στις 10 Νοέμβρη 2009 τα έγγραφα είχαν σταλεί στους αρμόδιους - κατασκευαστική εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ», δημόσια εποπτεύουσα αρχή «Εγνατία Οδός» και υπουργείο Υποδομών - από την τεχνική εταιρεία «Parsons», που είχε οριστεί ως «Ανεξάρτητος Μηχανικός» του έργου. Σ' αυτά, επισημαινόταν ότι το φαινόμενο των βροχοπτώσεων θα συνεχιζόταν και θα ήταν τόσο έντονο, ώστε αν δεν λαμβάνονταν πρόσθετα μέτρα προστασίας, θα δημιουργούνταν δύσκολες και επικίνδυνες καταστάσεις. Οπως κι έγινε, δηλαδή, στις 16 και 17 Δεκέμβρη 2009, όταν μεγάλοι βράχοι κατέπεσαν στο δρόμο, με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο ο τεχνικός διευθυντής του έργου Σέρτζιο Σιάνι.

Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», καλούνταν από τον «Ανεξάρτητο Μηχανικό» να λάβει «τα κατάλληλα μέτρα προστασίας το ταχύτερο δυνατό», σε σημεία εντός της Κοιλάδας, εξαιτίας των έντονων βροχοπτώσεων που σημειώνονταν στην περιοχή σε συνδυασμό με την πτώση βράχων. Σε έγγραφο συγκεκριμένα της εταιρείας «Parsons» αναφερόταν ότι: «Υστερα από μια λεπτομερή αυτοψία, σας επισημαίνουμε σαν άκρως επικίνδυνη για βραχοπτώσεις στην περιοχή από ΧΘ 387+100 έως 387+250, που κρίνουμε ότι η πιθανότητα για νέες μεγαλύτερες βραχοπτώσεις, ενόψει χειμώνα, θα είναι μεγάλη, με σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων».

Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», απαντώντας στην «Εγνατία» και στον «Ανεξάρτητο μηχανικό» με έγγραφο που απέστειλε στις 30 Νοέμβρη 2009 ισχυριζόταν ότι «κανένας άμεσος και σοβαρός κίνδυνος δεν υφίσταται για την ασφάλεια των χρηστών...». Aκολούθησε η αποστολή κι άλλων σχετικών εγγράφων, τα οποία δεν πάρθηκαν υπόψη από τους αρμόδιους με αποτέλεσμα να χαθεί μια ανθρώπινη ζωή και να κλείσει η εθνική οδός για πολλούς μήνες. Τότε η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» είχε χαρακτηρίσει τη φονική κατάπτωση ένα «αιφνίδιο και ακραίο γεωλογικό φαινόμενο...».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ