Παρέμβαση του ΚΚΕ στη Βουλή με Ερώτηση που υπογράφουν 10 βουλευτές, με αφορμή την απόφαση για εγκατάσταση δύο μονάδων Επεξεργασίας Σύμμεικτων Απορριμμάτων στην περιοχή
Eurokinissi |
Η κυβέρνηση προχωράει σε επιλογές με επίκεντρο την καύση, με κριτήριο την παράδοση του συνόλου της επεξεργασίας των απορριμμάτων στο κεφάλαιο και σε βάρος του πενιχρού εισοδήματος της λαϊκής οικογένειας, της υγείας και του περιβάλλοντος |
Ολόκληρο το κείμενο της Ερώτησης που υπογράφουν οι Γ. Γκιόκας, Θ. Παφίλης, Σπ. Χαλβατζής, Λ. Κανέλλη, Ν. Παπακωνσταντίνου, Κ. Καζάκος, Β. Νικολαΐδου, Γ. Πρωτούλης, Γ. Μαυρίκος και Δ. Μανωλάκου έχει ως εξής:
«Σε συνέχεια και των εγγράφων που κατατέθηκαν από την αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ, ύστερα από το σχετικό Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων που καταθέσαμε, σε συνδυασμό και με άλλες έγγραφες τοποθετήσεις υπηρεσιακών στελεχών του ΕΣΔΚΝΑ, αποδεικνύεται η ταξική εμμονή της κυβέρνησης να διαιωνιστεί "πάση θυσία" το Θριάσιο Πεδίο ως χώρος συγκέντρωσης και επεξεργασίας του συνόλου σχεδόν των στερεών αποβλήτων της Αττικής και μάλιστα με εγκαταστάσεις που το μόνο που υπηρετούν είναι τα κέρδη του κεφαλαίου. Πράγματι, οι σχετικές Αποφάσεις Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων (ΑΕΠΟ) που εξέδωσε η κυβέρνηση (ΚΥΑ υπ' αρ.195119/5.1.2011 για τη Μονάδα Βιολογικής Ξήρανσης (ΜΒΞ) δυναμικότητας 700.000 τόνων/έτος, ΚΥΑ υπ' αρ. 195120/5.1.11 για το 2ο εργοστάσιο μηχανικής ανακύκλωσης - ΕΜΑ ΙΙ - δυναμικότητας 400.000 τόνων/έτος) δεν παραβιάζουν μόνο βασικές διατάξεις της σχετικής νομοθεσίας, αλλά, σε καίρια σημεία, είναι αντίθετες και με αυτές ακόμη τις εισηγήσεις - γνωμοδοτήσεις των πλέον αρμόδιων δημόσιων υπηρεσιών.
Πιο συγκεκριμένα:
Απολύτως όμοια διατύπωση επιφυλάσσει με το υπ' αρ. 166171/10 έγγραφό της και για το ΕΜΑ ΙΙ.
"1. Να συγκεκριμενοποιηθεί η μέθοδος επεξεργασίας υγρών αποβλήτων και να αποτυπωθεί ο χώρος στον οποίο θα εγκατασταθεί η μονάδα επεξεργασίας των υγρών αποβλήτων.
2. Να γίνει αναφορά στους πιθανούς αποδέκτες του παραγόμενου καυσίμου (SRF).
3. Να περιγραφούν συγκεκριμένα τα συστήματα συγκράτησης αερίων ρύπων που θα επιλεγούν και η μέθοδος απόσμησης...".
Τίποτα όμως από αυτά, και άλλα ακόμη, δεν πάρθηκε υπόψη.
α) Στην κοινή από 21-2-2011 εννεασέλιδη επιστολή τους (μετά την έκδοση των 2 ΑΕΠΟ) προς την Επιτροπή Περιβάλλοντος του ΤΕΕ, δύο έμπειρα επιστημονικοτεχνικά στελέχη του ΕΣΔΚΝΑ καταγράφουν σοβαρές παραβάσεις στο σχετικό προβληματισμό τους, για να συμβάλουν "σε δημόσια συζήτηση του θέματος προκειμένου να αποφευχθούν σφάλματα με υπερβολικό περιβαλλοντικό, οικονομικό και κοινωνικό κόστος".
Μεταξύ αυτών σημειώνουν:
-- Οι εκδοθείσες δύο ΑΕΠΟ συνιστούν επί της ουσίας αναθεώρηση του ισχύοντος Περιφερειακού Σχεδιασμού (ΠΕΣΔΑ) και συνεπώς έπρεπε να προηγηθεί "Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση", σύμφωνα με την ΚΥΑ 107017/2006.
-- Το ίδιο το ΠΕΣΔΑ δεν προβλέπει τις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις.
-- Δεν υπάρχει η απαιτούμενη Απόφαση του ΕΣΔΚΝΑ (του ΔΣ του) για τις υπόψη εγκαταστάσεις.
-- Δεν υπάρχει η απαιτούμενη τεχνικοοικονομική μελέτη.
-- Δεν τηρήθηκε η διαδικασία της Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης και Αξιολόγησης.
-- Η ΜΒΞ τοποθετείται αυθαίρετα εντός του ενεργού χώρου ΧΥΤΑ, επισπεύδοντας το επικείμενο, λόγω κορεσμού, αδιέξοδο.
β) Με το από 10.12.2010 έγγραφό του προς την ΕΕ του ΕΣΔΚΝΑ ο αρμόδιος Τεχνικός Δ/ντής, αφού την ενημερώνει για τα μνημονευθέντα ήδη, υπό στοιχεία (3) και (4), ως άνω έγγραφα, ζητεί "την άμεση, δραστική και αποτελεσματική παρέμβασή" της, ώστε να αναληφθούν οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου "να μελετήσουμε το σύνολο του υλικού και να προχωρήσουμε σε συντονισμένες και αποτελεσματικές ενέργειες".
Ανταπόκριση; Ουδεμία! "Φωναί βοώσαι εν τη ερήμω".
Από όλα τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι η Κυβέρνηση, σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής, προχωράει σε επιλογές με επίκεντρο την καύση που στερούνται ακόμη και της "έσωθεν καλής μαρτυρίας", με βασικό κριτήριο την παράδοση του συνόλου της επεξεργασίας των απορριμμάτων στο κεφάλαιο με όρους υψηλής για το ίδιο κερδοφορίας, σε βάρος του πενιχρού εισοδήματος της λαϊκής οικογένειας, του περιβάλλοντος και της υγείας, πριν απ' όλα των λαϊκών στρωμάτων του Θριάσιου Πεδίου και της Δυτ. Αθήνας. Επισπεύδει ταυτόχρονα, με τη συνειδητή απραξία της στην αναζήτηση ορθολογικών λύσεων, το επικείμενο αδιέξοδο, ώστε να επιχειρήσει, με την προσφιλή της μέθοδο της καταστολής, να επιβάλει, τη στιγμή που θα κρίνει κατάλληλη, τις φιλομονοπωλιακές της επιλογές.
Υστερα από τα παραπάνω ερωτάται η κ. Υπουργός ΠΕΚΑ:
Α. Γιατί δεν έλαβε υπόψη της, πριν εκδώσει ως αρμόδια Υπουργός τις επίμαχες δύο ΑΕΠΟ, τις τεκμηριωμένες ως άνω αντιρρήσεις, ακόμη και των δικών της υπηρεσιών, και
Β. Εάν εκτιμά ότι ο λαός του Θριάσιου και της Δυτικής Αθήνας θα ανεχθεί να διαιωνίζεται στην υπερκορεσμένη από οχλούσες υπερτοπικές χρήσεις περιοχή του η συγκέντρωση, και για την επόμενη 25ετία, του 85% έως 90% - αν όχι του συνόλου όπως συμβαίνει σήμερα - των απορριμμάτων της Αττικής».