Παρασκευή 20 Γενάρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΤΑΛΙΑ - ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΜΕ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ
Αυξάνονται οι νεκροί και οι αγνοούμενοι

Ευθύνες στον απαράδεκτο «καπετάνιο» και στην κατάσταση «Βαβέλ» του πληρώματος για τον απολογισμό των 11 νεκρών και των 24 αγνοούμενων

Το μισοβυθισμένο πλοίο στο νησί Τζίλιο
Το μισοβυθισμένο πλοίο στο νησί Τζίλιο
ΡΩΜΗ.--

Συνεχίστηκαν και χτες οι έρευνες στο εσωτερικό του μισοβυθισμένου κρουαζιερόπλοιου «Costa Concordia», που την περασμένη Παρασκευή τη νύχτα μετατράπηκε σε «πλωτό φέρετρο» για τουλάχιστον 11 ανθρώπους, ενώ παραμένουν αγνοούμενοι 24 (από τη Γερμανία, Ιταλία, τις ΗΠΑ, το Περού, την Ινδία). Το υπερπολυτελές πλοίο που έπλεε πολύ κοντά στην ακτή του νησιού Τζίλιο, κοντά στην Τοσκάνη της Ιταλίας (για να έχουν θέα οι επιβάτες όπως συνηθίζεται) προσέκρουσε σε ύφαλο που του προκάλεσε ένα τεράστιο ρήγμα μήκους 50 με αποτέλεσμα να πλημμυρίσει νερά.

Σημαντικές ευθύνες πέφτουν στον πλοίαρχο Φραντσέσκο Σκετίνο, ο οποίος παραμένει σε κατ' οίκον περιορισμό, καθώς κατηγορείται για ανθρωποκτονία εξ αμέλειας. Σύμφωνα με ηχογραφημένο διάλογο του Σκετίνο με τις λιμενικές αρχές του Λιβόρνο, ο απαράδεκτος πλοίαρχος βρισκόταν σε λέμβο ...συντονίζοντας την επιχείρηση διάσωσης και ουσιαστικά δεν υπάκουσε στις εντολές να επιστρέψει στο πλοίο. Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι δεν εγκατέλειψε το πλοίο, απλώς ...έπεσε κατά λάθος σε σωστική λέμβο και μετά δεν μπορούσε να επιστρέψει. Σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, ο Σκετίνο φέρεται να παραδέχεται ότι άργησε να στρίψει το πλοίο, ενώ γίνεται λόγος ότι βρισκόταν στη γέφυρα με νεαρή Μολδαβή, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στον ύφαλο.

Ωστόσο, μαζί με τις τεράστιες ευθύνες του κυβερνήτη που φέρθηκε εντελώς ανεύθυνα πρέπει να υπογραμμίσουμε πως το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο, όπως και άλλα του είδους, που φέρνουν τεράστια κέρδη στους εφοπλιστές δουλεύουν με τα λεγόμενα «διεθνή πληρώματα», όπου η πλειοψηφία των ναυτεργατών είναι θύματα του διεθνούς δουλεμπορίου, πληρώνονται με βάση τους μισθούς πείνας της χώρας προέλευσης, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, κοινωνική ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση ενώ σε κατάσταση ανάγκης η έλλειψη εκπαίδευσης, κοινής γλώσσας και επικοινωνίας, πλήττουν καίρια τις συνθήκες ασφαλείας. Αυτό συνέβη και στο συγκεκριμένο πλοίο, που επίσης είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει σαφής εικόνα για τον ακριβή αριθμό των αγνοουμένων, καθώς αλλάζει συνεχώς ο αριθμός τους.

Τέλος, μια βδομάδα περίπου μετά την τραγωδία, αυξάνονται οι φόβοι για οικολογική καταστροφή καθώς παραμένουν 2.300 τόνοι μαζούτ σε είκοσι δεξαμενές του πλοίου. Εξαιτίας των μετακινήσεων του πλοίου η επιχείρηση άντλησής του δεν ήταν εφικτή ακόμα και αναμένεται «σε λίγες ημέρες», σύμφωνα με αξιωματούχους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ