Πέμπτη 16 Φλεβάρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΧΤΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΧΑΛΚΙΔΑΣ - ΘΗΒΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Τα λιμάνια να αποτελέσουν λαϊκή περιουσία

Παρέμβαση με αφορμή τους σχεδιασμούς που μεθοδεύονται για εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του υπό μεταφορά νέου λιμανιού εκτός Χαλκίδας

«

Τα λιμάνια και οι λιμενικές εγκαταστάσεις πρέπει να αποτελέσουν λαϊκή περιουσία, στην υπηρεσία εξυπηρέτησης των λαϊκών αναγκών, για φθηνές και ασφαλείς μεταφορές, με προστασία του φυσικού και εργασιακού περιβάλλοντος, με εργαζόμενους πλήρους και σταθερής εργασίας».

Αυτή είναι η ουσία της πρότασης της Αχτιδικής Επιτροπής Χαλκίδας - Θήβας του ΚΚΕ, που τεκμηριωμένα και επιστημονικά καταθέτει στους εργαζόμενους και στο λαό της περιοχής, με αφορμή τους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς που μεθοδεύονται από μία σειρά φορείς (Λιμενικό Ταμείο, Τοπική Διοίκηση, υπουργείο Ναυτιλίας κ.ά.) και που στηρίζονται από μία σειρά κόμματα (ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΔΗΜΑΡ) για εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του υπό μεταφορά (εκτός Χαλκίδας) νέου λιμανιού, με πιο πιθανή (ανάμεσα σε τρεις επιλογές) θέση αυτή στο Μικρό Βαθύ Αυλίδας.

Στην ανακοίνωσή της σημειώνει: «Το βασικό ερώτημα για τους εργαζόμενους και το λαό δεν είναι αν θα γίνει νέο λιμάνι, πού και σε ποιο σημείο θα κατασκευαστεί ή αν παραμείνει το ίδιο και εκσυγχρονιστεί. Το κύριο ζήτημα είναι σε τίνος όφελος γίνεται, ποιον και ποιους εξυπηρετεί η λειτουργία του». Σε τελική ανάλυση, τονίζεται στην ανακοίνωση, «εξυπηρετεί φθηνές και ασφαλείς μεταφορές προϊόντων, εμπορευμάτων και ανθρώπων, με γρήγορα και ασφαλή πλοία, ή, αντίθετα, εξυπηρετεί τα σχέδια και το θησαύρισμα μιας χούφτας ντόπιων και ξένων μονοπωλίων; Ενδεικτικό του ποιον εξυπηρετούν τα λιμάνια, είναι το γεγονός ότι, ήδη, στην περιοχή Χαλκίδας λειτουργούν άλλα τέσσερα λιμάνια (ΙΝΤΕΡΚΕΜ, ΣΕΛΜΑΝ, Ναυπηγεία και Τσιμέντα ΑΓΕΤ της πολυεθνικής LAFARGE), τα οποία είναι αποκλειστικής χρησιμοποίησης και διαχείρισης από την εταιρεία που έχει την ιδιοκτησία τους. Και σ' αυτή την περίπτωση, δεν υπάρχει ούτε σκέψη από τις κυβερνήσεις και την Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση για πιθανή αξιοποίησή τους για γενικότερη χρήση.

Ειδικά, το εμπορικό λιμάνι της Χαλκίδας συγκεντρώνει το ενδιαφέρον μεγάλων επιχειρήσεων, τόσο λόγω της γειτνίασης με δεκάδες εργοστάσια στην περιοχή Χαλκίδας και στη Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙΠΕ) Οινοφύτων - Σχηματαρίου (τη δεύτερη μεγαλύτερη στη χώρα), καθώς και με τον άξονα της ΠΑΘΕ και της Ιόνιας Οδού, κ.ά.».

Η Αχτιδική Επιτροπή Χαλκίδας - Θήβας του ΚΚΕ θέτει επίσης με επίταση το ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος, του πολιτισμού και των αρχαιολογικών χώρων, καθώς η ρύπανση του θαλάσσιου και όχι μόνο περιβάλλοντος έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις στον κλειστό κόλπο της Αυλίδας και σε όλο τον Ευβοϊκό, σε όφελος της κερδοφορίας των βιομηχάνων.

Τέλος, καλεί το εργατικό - λαϊκό κίνημα να διεκδικήσει:

  • Λιμάνια - λαϊκή περιουσία για φθηνές και ασφαλείς μεταφορές, στην υπηρεσία του λαού και της εξυπηρέτησης των λαϊκών αναγκών και όχι της κερδοφορίας των μονοπωλίων.
  • Κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας και σ' αυτή τη βάση πανεθνικό, περιφερειακό, τοπικό χωροταξικό σχεδιασμό και χρήσεις γης σε όφελος των λαϊκών αναγκών και των εργαζομένων. Πλήρη, σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
  • Αξιοποίηση όλων των λιμανιών της περιοχής σε όφελος της λαϊκής οικονομίας.
  • Σεβασμό, προστασία και αξιοποίηση του αρχαιολογικού πλούτου - όχι στην εμπορευματοποίηση - ιδιωτικοποίηση.
  • Προστασία του φυσικού και εργασιακού περιβάλλοντος, εφαρμογή όρων υγιεινής και ασφάλειας στους εργασιακούς χώρους.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ