Πέμπτη 19 Απρίλη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΝΕΟΛΑΙΑ
Η παγίδα της επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά τόνωση της σύνδεσης της επιχειρηματικότητας με την εκπαίδευση

Η Ευρωπαϊκή Ενωση δε σταματά ούτε στιγμή την ένταξη της επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση, από το Δημοτικό, με πολλαπλούς στόχους. Οι στόχοι αυτοί έχουν σχέση με τη διαμόρφωση των αυριανών εργαζομένων, αλλά και την «έτοιμη» δουλειά για την κερδοφορία των επιχειρήσεων, με «ιδέες», που θ' αγοράζουν και θα πουλάνε οι πολυεθνικές. Το «έργο» δεν είναι απλό και έχει πολλές πλευρές.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά τόνωση της σύνδεσης της επιχειρηματικότητας με την εκπαίδευση, με αφορμή σχετική έκθεση. Η Ελλάδα εντάσσεται στις χώρες που «περιλαμβάνουν αυτόν τον τύπο εκπαίδευσης στη στρατηγική τους για τη διά βίου μάθηση, τη νεολαία ή την ανάπτυξη», κάτι που είναι εμφανές τα τελευταία χρόνια στα σχολεία με διάφορα προγράμματα.

Η σύνδεση της επιχειρηματικότητας με την εκπαίδευση - και στη χώρα μας - ταυτίζεται με τη δημιουργικότητα, την ανάληψη πρωτοβουλιών κ.ά. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές από μικρή ηλικία θεωρούν τους επιχειρηματίες ως το δημιουργικό και παραγωγικό κομμάτι της κοινωνίας, που δίνει δουλειά στους υπόλοιπους. Η ενίσχυση αυτής της πλευράς έχει να κάνει όχι μόνο μ' ένα παζάρι ονείρων για την «εύκολη» επιτυχία. Οι νέοι πρέπει από νωρίς να γνωρίζουν ότι η εξέλιξή τους στη ζωή είτε θα έρθει με τη δημιουργία μιας επιχείρησης, είτε με την πώληση μιας ιδέας σε μια επιχείρηση. Η εκμετάλλευση του εργαζόμενου απ' τον εργοδότη πρέπει ν' ακούγεται σαν ένα παλιό παραμύθι.

Η δουλειά πρέπει να γίνεται από νωρίς. Βάζουν μαθήματα επιχειρηματικότητας στα σχολεία της Ευρώπης και θέλουν αυτό να επεκταθεί. Χαρακτηριστικό είναι ότι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οι μισές χώρες έχουν ενσωματώσει την επιχειρηματικότητα σε υποχρεωτικά μαθήματα, κάτι που προωθείται και στη χώρα μας. Για να προχωρήσει ο σχεδιασμός της επιτροπής έχει συγκροτηθεί ομάδα εργασίας με εμπειρογνώμονες από 24 χώρες, με εκπροσώπους επιχειρήσεων και ενώσεων, η οποία θα συντάξει εγχειρίδιο πολιτικής για την εκπαίδευση σχετικά με την επιχειρηματικότητα πριν από το τέλος του 2013.

Το βάρος δε δίνεται μόνο στη σύνδεση της επιχειρηματικότητας με τα σχολεία, αλλά συνδέεται και με την κατάρτιση και φυσικά με την Ανώτατη Εκπαίδευση. Ο όρος «καινοτομία» έχει πλέον ταυτιστεί στο ευρωενωσιακό λεξιλόγιο με την επιχειρηματικότητα. Η «καινοτομία» δε συνδέεται μόνο με την επιστημονική ανακάλυψη, αλλά με κάθε «ιδέα», με μια και μοναδική προϋπόθεση: Να φέρνει άμεσο κέρδος, να μπορεί να πουληθεί και ν' αγοραστεί. Μια «πατέντα» κάθε είδους μπορεί να φέρει την καταξίωση. Σε αυτό το «παιχνίδι» έχουν προσπαθήσει να εντάξουν και τους νέους ερευνητές. Κάποιοι μπορεί να κάνουν «χρυσά συμβόλαια», για ένα διάστημα, αλλά οι περισσότεροι έχουν ένα ευκαιριακό κέρδος. Μετά χρειάζεται νέα «πατέντα» και νέα «πατέντα», ώστε να έχουν οι επιχειρήσεις να διαλέγουν ανθρώπους, ιδέες και ό,τι άλλο φέρνει κέρδος.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τι είπε και τι ξέχασε (2022-02-09 00:00:00.0)
Ερευνα, Ανάπτυξη, Καινοτομία: Για επιχειρηματική εκμετάλλευση ή αξιοποίηση προς όφελος του λαού; (2016-06-22 00:00:00.0)
«Επιχειρηματικότητα» και διασύνδεση σχολών - επιχειρήσεων (2013-10-05 00:00:00.0)
«Επιχειρηματικότητα» και διασύνδεση σχολών - επιχειρήσεων (2013-10-05 00:00:00.0)
Καινοτομία και επιχειρηματικότητα (2009-06-19 00:00:00.0)
Μάθημα «επιχειρηματικότητας» για τους αυριανούς εργαζόμενους (2008-02-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ