Πέμπτη 19 Απρίλη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Ανθρωπος και κινηματογραφική μηχανή!

Με τη σάλπιγγα των καιρών να σαλπίζει «αντεπίθεση!» μπήκαμε για τα καλά στην προεκλογική περίοδο. Το σύνθημα της αντεπίθεσης αφορά τους πάντες, βεβαίως και την τέχνη, ιδιαίτερα τη μαζικότερη, εκείνη του κινηματογράφου, που εκτός απειροελάχιστων περιπτώσεων, κοιμάται ύπνο πάνβαθυ, όχι όμως και ύπνο δικαίου! Μοναδική ενδιαφέρουσα εξαίρεση της εβδομάδας, το σοβιετικό, κλασικό αριστούργημα του Τζίγκα Βέρτοφ από το 1929 «Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ». Η ταινία επανακάμπτει σε ψηφιακή επανέκδοση, σηκώνοντας σήμερα το βράδυ την αυλαία του θερινού κινηματογράφου «Ζέφυρος». Ντοκιμαντέρ με σφρίγος αειθαλές - κι ας γυρίστηκε 83 χρόνια πριν - που υποχρεωτικά πρέπει να δουν και να ξαναδούν σινεφίλ και μη...

Η ταινία του Μπερτράν Μπονελό «ΟΙΚΟΣ ΑΝΟΧΗΣ» πρωτοπροβλήθηκε στο 13ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Αθήνας του περασμένου Μάρτη. Η γαλλική αυτή, αισθησιακή και τίποτα παραπάνω, παραγωγή του 2010 υπήρξε μια από τις επίσημες συμμετοχές στο προαναφερθέν φεστιβάλ, εκτός διαγωνισμού. Η μελαγχολικών τόνων δίωρη ταινία εποχής, τοποθετείται στα τέλη του 19ου αρχές του 20ού αιώνα σε ένα ροκοκό σκηνογραφικά, παριζιάνικο πορνείο για πλούσιους αριστοκρατικούς πελάτες που ζει τις τελευταίες του μέρες. Αφηγείται τις αναμνήσεις από την καθημερινότητα και το δράμα των κοριτσιών που οι άνδρες αγοράζουν, ποθούν, αγαπούν και καταστρέφουν.

Η ελληνική βδομαδιάτικη συμβολή, πλουσιοπάροχη, αλλά ισχνή.

Παραγωγής 2011 η καινούρια, χαμηλού προϋπολογισμού ταινία «περιπλάνησης» του Κώστα Καπάκα με τίτλο «MAGIC HOUR». Ο τίτλος, εμπνευσμένος από την κινηματογραφική γλώσσα, αναφέρεται στο μαγικό φως που καταγράφει η κάμερα λίγο πριν ξημερώσει ή νυχτώσει. Ετσι η ταινία σχολιάζει το μεταίχμιο μεταξύ μέρας και νύχτας, όταν όλα ετοιμάζονται να αλλάξουν. Οπως ακριβώς και οι ζωές των δύο πρωταγωνιστών, του Διομήδη και του Αριστείδη, που συναντιούνται τυχαία, ξεκινούν την περιπλάνησή τους στην ελληνική επαρχία, ενώ καθένας τους προσπαθεί να ξεπεράσει μια προσωπική του κρίση. Με τον Ρένο Χαραλαμπίδη και τον Τάσο Αντωνίου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Παραγωγής επίσης 2011, το ντοκιμαντέρ «ΑΝΟΙΧΤΑ ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ» σε σενάριο και σκηνοθεσία Νίκου Σκαρέντζου. Θέμα του: Χιπ χοπ και ραπ και σχέση του μουσικού αυτού κινήματος με την ελληνική κοινωνία.

Παραγωγής 2011 και ο «ΣΟΥΠΕΡ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ». Ετσι τιτλοφορείται η τελευταία μεγάλου μήκους ταινία της ανεξάρτητης ομάδας παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών χαμηλού προϋπολογισμού «ΟΤΙΝΑΝΑΙ Productions» που δραστηριοποιείται από το 2002 και έχει στο μέχρι σήμερα ενεργητικό της δεκάδες ψηφιακά φιλμ αμιγώς χιουμοριστικού περιεχομένου. Τέτοιο είναι και ο υπερηρωικός «ΣΟΥΠΕΡ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ», μια σουρεαλιστική κωμωδία τοποθετημένη στη Θεσσαλονίκη, σε σκηνοθεσία του Γεωργίου Παπαϊωάννου. Σημειωτέον, το κόστος της ταινίας δεν ξεπέρασε τα 2.000 ευρώ.

Τέλος, στην «Ταινιοθήκη της Ελλάδας» θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 24 και την Τετάρτη 25 Απρίλη, κινηματογραφικό διήμερο με θέμα «Θηλυκό - Αρσενικό». Η εκδήλωση περιλαμβάνει αμφότερες τις μέρες: Στις 18.15 προβολές ταινιών μικρού μήκους, στις 21.00 συζήτηση με θέμα «Γυναίκες δημιουργοί: δυνατότητες και περιορισμοί» στις 24 και «Γυναίκες στον κινηματογράφο: η ανδρική ματιά» στις 25, ενώ η βραδιά θα κλείνει με προβολή ταινίας μεγάλου μήκους και ώρα έναρξης 21.45. Η είσοδος στις προβολές και τις συζητήσεις είναι ελεύθερη. Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινήσεις «επικοινωνήστε» με την «Ταινιοθήκη».


ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ