Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών Μ. Βορίδης δήλωσε ότι μέχρι τα τέλη Ιούλη θα έχει επιτευχθεί συμφωνία για την απεμπλοκή των έργων, που έχουν σταματήσει λόγω άρνησης των τραπεζών να συνεχίσουν τη δανειοδότηση. Η συμφωνία θα καταγραφεί σε νέες συμβάσεις, που ο υπουργός εκτίμησε ότι θα έχουν κυρωθεί από τη Βουλή ως τον Οκτώβρη.
Οι νέες συμβάσεις, σύμφωνα με όσα είπε στην εκδήλωση ο Σ. Λαμπρόπουλος, θα περιλαμβάνουν: Τις τεχνικές αλλαγές στο αντικείμενο των έργων (περικοπές τμημάτων κλπ.). Τη συμφωνία για τις διεκδικήσεις των ομίλων από το ελληνικό Δημόσιο. Τη νέα συμφωνία των ομίλων με τις τράπεζες για τα δάνεια και τα επιτόκια. Την επίτευξη ενός βιώσιμου εσωτερικού βαθμού απόδοσης των επενδύσεων (IRR) για τις κοινοπραξίες, δηλαδή την εγγύηση της ελάχιστης κερδοφορίας τους. Για το σκοπό αυτό μάλιστα η κυβέρνηση προτείνει τα έσοδα του Δημοσίου από τις συμβάσεις παραχώρησης να δοθούν ως έντοκα δάνεια στους ομίλους και να επιστραφούν στο κράτος μελλοντικά. Ουσιαστικά, δηλαδή, το κράτος, πέρα από όλα τα άλλα θα επιδοτήσει την κερδοφορία των ιδιωτικών ομίλων, σε περίοδο που στο λαό επιβάλλει περικοπές μισθών και συντάξεων στο όνομα των κρατικών ελλειμμάτων και της ανταγωνιστικότητας!
Οσον αφορά τα χαράτσια των διοδίων, όπως φαίνεται, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων δεν έχει τεθεί καμία μείωση της τιμής τους. Εκείνο που τίθεται είναι η τοποθέτηση, όσο το δυνατό γρηγορότερα, ηλεκτρονικών διοδίων, με αιτιολογία ότι έτσι η τιμολόγηση θα γίνει δήθεν... δικαιότερη!
Τέλος, όπως έκανε φανερό ο εκπρόσωπος της Deutsche Bank, Μάικ Ρέντιγκαν (σύμβουλος των δανειστριών τραπεζών) μιλώντας στην ίδια εκδήλωση, οι τράπεζες διεκδικούν και μεγαλύτερο επιτόκιο, αλλά και μικρότερο χρόνο αποπληρωμής των δανείων. «Είναι μία δύσκολη διαπραγμάτευση, όμως δεν γίνεται να περιμένουμε 25 χρόνια με επιτόκιο 2,5%», δήλωσε χαρακτηριστικά...