Τη θεατρική περφόρμανς «Μουσείο ανθρώπινης συμπεριφοράς», παρουσιάζει το θέατρο «Σημείο», στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138), από αύριο έως τις 7/7, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Ιστορίες, διηγήσεις, συμπεριφορές, ήχοι, τυχαίο ανθρώπινο υλικό, λογοτεχνικά και θεατρικά κείμενα, σε 15 θεματικές ενότητες, συγκροτούν ένα φάσμα της ανθρώπινης ύπαρξης, το «μόλις» της ζωής. Το κειμενικό υλικό διαμορφώνει ένα μεταδραματικό «μωσαϊκό», παρουσιαζόμενο από ηθοποιούς που λειτουργούν ως ζωντανά εκθέματα. Με αναφορές σε ιδέες συγχρόνων φιλοσόφων και λογοτεχνών η παράσταση του «Σημείου» πραγματεύεται έννοιες και θέματα που άπτονται της δραστηριότητας του ανθρώπου. Το έργο είναι αποτέλεσμα μιας έρευνας του θεάτρου και του δημιουργού του, Νίκου Διαμαντή.
Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, στην Πειραιώς 260, χτες και σήμερα (9 μ.μ.) δύο ηθοποιοί αποπειρώνται μια σκηνική έρευνα και μια «ανασκαφή» σ' ένα ερειπωμένο ποίημα. Η Σύλβια Λιούλιου με την παράσταση «Ο Λάμπρος, Ζακύνθου αρ. 12», επιχειρεί μια σκηνική προσέγγιση των σπαραγμάτων του σολωμικού ποιήματος που συγκροτούν την έμμετρη αφήγηση της τραγικής ιστορίας του Λάμπρου, του «κακοήθους αλλά μεγαλόψυχου άνδρα» και της «δυστυχούς» Μαρίας, με την οποία «έλαβε τέσσερα τέκνα» και που έμελλε να «κάμει χωρίς να το γνωρίζει γυναίκα την εδική του κόρη». Η παράσταση εκκινεί από το Ζακύνθου αρ. 12 σολωμικό χειρόγραφο, θέτει στο κέντρο της αυτό το «δηλωτικά κομματιασμένο, ατέλειωτο, ακρωτηριασμένο» έργο και με άξονα την τρομερά πολυσύνθετη προσωπικότητα του Σολωμού επιχειρεί μια θεατρική τοπογράφηση του ποιητικού του χάρτη.