Σάββατο 19 Γενάρη 2013 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
Μειωμένη κατά 1,5 εκατ. επιβάτες η κίνηση

Με μείωση της επιβατικής κίνησης για 5η διαδοχική χρονιά έκλεισε το 2012 για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) καθώς από και προς το «Ελ. Βενιζέλος» κινήθηκαν σχεδόν 1,5 εκατ. λιγότεροι επιβάτες σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα αφορούν το 11μηνο Γενάρη - Νοέμβρη 2012, αλλά είναι βέβαιο από τα ανεπίσημα μέχρι τώρα στοιχεία ότι και ο τελευταίος μήνας του έτους ακολούθησε την ίδια καθοδική πορεία.

Μεγαλύτερη ήταν η μείωση της κίνησης εξωτερικού (-12,3%) από την κίνηση εσωτερικού (-7,9%), που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε μείον 1.068,303 επιβάτες για την πρώτη κατηγορία και σε μείον 363.324 επιβάτες για τη δεύτερη. Αν και η συνολική μείωση αντανακλά σε μεγάλο βαθμό την καπιταλιστική κρίση που πλέον πλήττει και τους πληθυσμούς των ευρωπαϊκών και των άλλων χωρών για τους οποίους η Ελλάδα αποτελεί τουριστικό προορισμό, ωστόσο στελέχη του τουριστικού κλάδου και των αερομεταφορικών εταιρειών επισημαίνουν - λαμβάνοντας υπόψη τα δικά τους συμφέροντα - ότι στις αρνητικές επιδόσεις του «ΔΑΑ» επιδρούν και τα «υψηλά τέλη» του αεροδρομίου.

Βέβαια, οι μονοπωλιακοί όμιλοι που επένδυσαν στην κατασκευή του αεροδρομίου επιζητούν όσο γίνεται υψηλότερα κέρδη γι' αυτό και οι συνεταίροι του έργου, η «Χόχτιφ», το ελληνικό Δημόσιο και ο όμιλος Κοπελούζου, διατηρούν τα τέλη στα επίπεδα που προβλέπουν οι δικοί τους σχεδιασμοί. Πάντως, εν αναμονή των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το 2012, να πούμε ότι το 2011 είχε παρουσιάσει καθαρά λειτουργικά κέρδη 71,6 εκατ. ευρώ έναντι 60,8 εκατ. ευρώ το 2010!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ