Πέμπτη 24 Γενάρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Απορρίπτουμε συνολικά το προεδρικό διάταγμα για την αξιολόγηση

Η αντίθεση στην «αξιολόγηση» είναι βασική αιχμή της πρότασης του ΠΑΜΕ προς τις Γενικές Συνελεύσεις των εκπαιδευτικών

Στην οργάνωση του αγώνα και την απαίτηση να αποσυρθεί το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) για την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και να καταργηθούν όλοι οι σχετικοί με αυτή νόμοι επικεντρώνεται η πρόταση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών προς τις Γενικές Συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων των εκπαιδευτικών.

Σημειώνει σχετικά η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ:

«Η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, συνεχίζοντας τη γενικότερη αντιλαϊκή επίθεση, έδωσε στη δημοσιότητα το Προεδρικό Διάταγμα για την "αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης".

Το ΠΔ επιβεβαιώνει ότι δεν μπορεί να υπάρχει καμία αυταπάτη. Η λεγόμενη αξιολόγηση δε στοχεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού και του σχολείου. Δεν έχει να κάνει με την ανάγκη ο εκπαιδευτικός να γίνει πιο ικανός να μορφώνει τα παιδιά του λαού. Στοχεύει σε ένα σχολείο που θα είναι ακριβό για το λαό, φτηνό για το αστικό κράτος, κερδοφόρο για τις επιχειρήσεις.

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συνδέεται με το πλαίσιο αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας που γίνεται με τα κριτήρια της αγοράς. Δεν είναι αλήθεια ότι δεν είναι τιμωρητική, αφού προβλέπει ότι ο εκπαιδευτικός που θα χαρακτηριστεί "ελλιπής" εγγράφεται στον πίνακα των μη προακτέων (άρθρο 17 παράγραφοι 4 και 5).

Αξιολόγηση σημαίνει δάσκαλος σκυφτός κι αμόρφωτος λαός!

α) Αποτελεί βασικό εργαλείο για την προώθηση του νέου σχολείου της αγοράς (αμέσως μετά το ΠΔ για την αξιολόγηση ακολουθεί το νομοσχέδιο για το "νέο Λύκειο" και το "νέο Τεχνολογικό Λύκειο"), ενός σχολείου που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που οι γονείς θα βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, που οι μαθητές θα μαθαίνουν μόνο όσα και ό,τι έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις.

β) Αποτελεί βασικό εργαλείο για την προώθηση των απολύσεων και το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών (με βάση το ΠΔ η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι εξονυχιστική και αφορά δεκάδες δείκτες και κριτήρια).

γ) Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης, του ΟΟΣΑ και των επιχειρηματικών ομίλων για την εκπαίδευση.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όπου εφαρμόστηκε, οδήγησε στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην απόλυτη εξάρτησή τους από τις ανάγκες των επιχειρήσεων. "Καλός" εκπαιδευτικός θα είναι αυτός που θα βάλει πλάτη για την προώθηση αυτού του σχολείου». Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών παράλληλα αναφέρεται και στα υπόλοιπα μέτρα που προχωρούν και που αφορούν τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους υπόλοιπους εργαζόμενους στο Δημόσιο, μέτρα που «διαμορφώνουν μια Παιδεία πιο ταξική, ένα αστικό κράτος πιο ευέλικτο, πιο αυταρχικό, πιο αποτελεσματικό να υπηρετεί την κερδοφορία των τραπεζιτών, των βιομηχάνων, των εφοπλιστών», όπως λέει χαρακτηριστικά.

Το ΠΑΜΕ προτείνει, μεταξύ άλλων, στις Γενικές Συνελεύσεις των εκπαιδευτικών να υιοθετήσουν τα εξής:

  • Απορρίπτουμε συνολικά το ΠΔ για την αξιολόγηση. Να αποσυρθεί τώρα.
  • Απαιτούμε από τα ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να μη συμμετάσχουν στο διάλογο - απάτη με το υπουργείο Παιδείας.
  • Ζητάμε την κατάργηση όλων των νόμων για την αξιολόγηση.
  • Οργανώνουμε πλατιά καμπάνια ενημέρωσης σε γονείς, μαθητές για το τι σημαίνει αξιολόγηση, τι επιπτώσεις θα έχει στο μαθητή, στο σχολείο, στη λαϊκή οικογένεια.
  • Παίρνουμε μέτρα ώστε συλλογικά να οργανώσουμε την ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη. Χωρίς οργανωμένη και συλλογική απειθαρχία η αξιολόγηση δεν είναι δυνατόν να αποτραπεί!

Ι) Μπλοκάρουμε με όρους συλλογικών αποφάσεων και όρους κινήματος την οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης και την ακυρώνουμε στην πράξη με αποφάσεις ΔΣ, Γενικών Συνελεύσεων και Επιτροπών Αγώνα.

ΙΙ) Κανένα στέλεχος της εκπαίδευσης που αναλαμβάνει οποιονδήποτε ρόλο στην εφαρμογή της αξιολόγησης δεν έχει θέση στο συνδικαλιστικό κίνημα. Εξω οι αξιολογητές από τα συνδικάτα και τα σωματεία.

ΙΙΙ) Δε συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης (σεμινάρια, αυτοαξιολόγηση, κατάθεση φακέλου...). Δε δεχόμαστε τους αξιολογητές στην τάξη, δε συνεργαζόμαστε μαζί τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ