Τετάρτη 22 Μάη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ICAP
Σε άνοδο τα προϊόντα «ιδιωτικής ετικέτας»

Η «στατιστική της κρίσης» επιβεβαιώνει τα εμπειρικά συμπεράσματα που προκύπτουν αβίαστα για τον τρόπο που οι εργατικές οικογένειες και τα φτωχά λαϊκά στρώματα, προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα τελευταία χρόνια την καπιταλιστική κρίση και τις πολιτικές οικονομικής τους αφαίμαξης. Μια πολιτική που παίρνει υπόψη της μόνο τις προοπτικές των επιχειρήσεων και καταδικάζει σε χρεοκοπία εκατομμύρια λαϊκά νοικοκυριά.

Μελέτη της εταιρείας ICAP, με στοιχεία που φτάνουν έως το 2011 και εκτιμήσεις για το 2012, δείχνει ότι η εγχώρια αγορά (πωλήσεις σε αξία) των προϊόντων «private label» αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 11% την περίοδο 2007-2011. Περαιτέρω άνοδος (4%-5%) εκτιμάται και για το 2012. Επίσης, ο βαθμός διείσδυσης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο σύνολο των πωλήσεων των επιχειρήσεων του κλάδου των super markets και «cash & carry» εκτιμάται ότι κυμάνθηκε στο 20%.

Η στροφή στα - κατά βάση - φτηνότερα από τα επώνυμα προϊόντα είναι ένας άμεσος τρόπος μείωσης του κόστους διατροφής, καθημερινών αναγκών. Ωστόσο, η ICAP εκτιμά ότι «πέραν της ανταγωνιστικότερης τιμής τους, εδραιώνονται ολοένα και περισσότερο στη συνείδηση του καταναλωτή ως εφάμιλλα των "επωνύμων" για την ποιότητα, τη συσκευασία και τη συνολική τους εικόνα».

Σε σχέση με τις κατηγορίες προϊόντων που έχουν την περισσότερη ζήτηση, επισημαίνεται ότι: «Κυρίαρχη κατηγορία παραμένουν τα τρόφιμα με ποσοστό συμμετοχής 66% περίπου, το 2011. Ακολουθεί η κατηγορία που περιλαμβάνει τα προϊόντα καθημερινής συντήρησης του νοικοκυριού (απορρυπαντικά, χαρτικά, καθαριστικά) με ποσοστό της τάξης του 13% και η κατηγορία που περιλαμβάνει τα πάσης φύσεως χρηστικά είδη του νοικοκυριού καθώς και τα είδη ένδυσης με ποσοστό περίπου 11,5%».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ