Παρά και ενάντια στα μεγάλα και διογκούμενα προβλήματα της καλλιτεχνικής παιδείας στη χώρα μας, οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί των μουσικών σχολείων έδειξαν ότι ο οργανωμένος αγώνας είναι μονόδρομος για να αντιπαλέψουν την πολιτική που θέλει να μετατρέψει τα δημιουργικά τους όνειρα σε εφιάλτες. Αλλωστε, αυτό είναι και το μήνυμα που θέλει να προσδώσει ο ΠΜΣ στις εκδηλώσεις για το γιορτασμό της επετείου του.
Τα παιδιά πρόσφεραν στο πολυπληθές κοινό μια μουσική πανδαισία, αναδεικνύοντας το ταλέντο και τη σκληρή δουλειά τους και υπογραμμίζοντας την αποφασιστικότητά τους να κατακτήσουν την τέχνη τους γκρεμίζοντας κάθε εμπόδιο. Και είναι πολλά αυτά τα εμπόδια, όπως προέκυψε από τον κοινό χαιρετισμό όλων των 15μελών των σχολείων, με την εκπρόσωπό τους να αναφέρει τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μουσικά σχολεία, όπως τη μεταφορά και την έλλειψη διδακτικού προσωπικού. Τονίζοντας όμως: «Αν και του χρόνου τα πράγματα θα είναι ακόμα χειρότερα είμαστε αποφασισμένοι να παλέψουμε για τα δικαιώματά μας».
Αναλυτική παρουσίαση των προβλημάτων των μουσικών σχολείων έκανε ο Αντώνης Σαλιάγκας, εκ μέρους των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων. Σημείωσε ότι πανελλαδικά τα κενά των καθηγητών στα μουσικά σχολεία ανέρχονται στις 12.500 ώρες, ενώ μειώθηκαν κατά 60% οι δαπάνες για τη μεταφορά των μαθητών, με τη νέα Υπουργική Απόφαση να βάζει περισσότερα εμπόδια στην πρόσβαση στα μουσικά σχολεία. Διαβεβαίωσε ότι «δεν θα υποκύψουμε» και ότι «όσο μαζικοποιούμε τους συλλόγους μας και αποφασίσουμε οργανωμένα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας υπάρχει ελπίδα».
Ο Γιάννης Αδριανός, αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, είπε ότι «απέναντι στο σκοτάδι που έχει πέσει σε αυτή τη χώρα, αυτά τα σχολεία είναι το φως, η δημιουργία, η ελπίδα».
Τα αιτήματα όπως τέθηκαν στην εκδήλωση είναι:
-- Η πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι λαϊκό δικαίωμα και πρέπει να παρέχεται δωρεάν σε όλα τα παιδιά από το κράτος.
-- Να καλυφθούν όλα τα κενά των καθηγητών με μόνιμο προσωπικό.
-- Να ολοκληρώνονται τα αναλυτικά προγράμματα.
-- Να πιστοποιούνται οι μουσικές σπουδές από το κράτος.
-- Δωρεάν μεταφορά των μαθητών από το κράτος με δημιουργία ενιαίου, αποκλειστικού δημόσιου φορέα για τις μετακινήσεις των μαθητών.