Πέμπτη 12 Σεπτέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Gracias a la vida...

Ο τίτλος του πλέον αναγνωρίσιμου τραγουδιού της Χιλιανής Βιολέτα Πάρα, η συναρπαστική βιογραφία της οποίας βγαίνει σήμερα στους κινηματογράφους, σηματοδοτώντας και την πιο αξιόλογη ταινία μιας βδομάδας -καταγγελτικής ως προς την κοινωνία της κατανάλωσης- αλλά σχετικά στεγνής από καλά και ιδιαίτερα φιλμ... Κατά τ' άλλα...

Το εμπνευσμένο από τον Γκοτζίλα, αμερικάνικο μπλοκμπάστερ επιστημονικής φαντασίας του Γουλιέρμο ντελ Τόρο «ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ» (2013) με μεγαλομανείς σκηνές δράσης συνιστά είδος διασκέδασης που απαιτεί ποπ κορν. Η ιστορία της τοποθετείται σε ένα μέλλον όπου η ανθρωπότητα παλεύει με γιγαντιαία τέρατα που έρχονται από άλλο κόσμο... από άλλη διάσταση... αναδύονται από το βυθό του Ειρηνικού για να επιτεθούν στον εύθραυστο πολιτισμό της Γης. Ο αγώνας διεξάγεται ανάμεσα σ' αυτά τα τέρατα και τα μέγα ρομπότ... με το σκηνοθέτη να κάνει χρήση της μυθολογίας που λέει πόσο ασήμαντοι είναι οι ανθρώπινοι νόμοι, τα συμφέροντα και τα συναισθήματα για τις τεράστιες δυνάμεις που βρίσκονται εκεί έξω, στο σύμπαν... Στα πρόθυρα αυτής της καταστροφικής ήττας, η ελπίδα όλης της ανθρωπότητας στρέφεται σε δύο απίθανους ήρωες. Σε έναν συνταξιούχο πιλότο κι ένα νεαρό κορίτσι, ύστατη ελπίδα μπρος στην Αποκάλυψη που πλησιάζει... Αυτό που βέβαια σώζει πάλι την ανθρωπότητα είναι η ατομική βόμβα, λύση παντελώς αδόκιμη αν σκεφτεί κανείς ότι το τέρας Γκοτζίλα, ήταν το αποτέλεσμα των πυρηνικών αποβλήτων από το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο ντελ Τόρο δανείζεται και μπλέκει μαζί -αποδίδοντας ίσως φόρο τιμής σε κλασικά είδη- πολλά στοιχεία, αφού όμως τα λεηλάτησε άσπλαχνα από όποιο τυχόν δραματικό και αισθητικό τους περιεχόμενο... Πάντως, τα ακατανίκητα ειδικά εφέ κάνουν τον θεατή που φορά τα 3Dγυαλιά να αισθάνεται σαν έντομο... Στους ρόλους οι Τσάρλι Χάναμ, Ιντρις Ελμπά, Ρίνκο Κικούτσι, κ.ά.

Αν ο ντελ Τόρο προσβλέπει στο να φοβίσει το θεατή με την επερχόμενη «ασύμμετρη απειλή» μιας εξωπραγματικής Αποκάλυψης, το αμερικάνικο θρίλερ τρόμου επιτόπιας κατανάλωσης με τίτλο «ΕΙΣΑΙ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ» (2011) σε σκηνοθεσία του νεαρού Ανταμ Γουίνγκαρντ, προσπαθεί, χωρίς να έχει απολύτως τίποτα να πει, να πείσει το θεατή για μια αληθοφανή, προσαρμοσμένη στα μέτρα των απλών ανθρώπων «ασύμμετρη απειλή»... Κανείς δε θα πρέπει να αισθάνεται ασφαλής πουθενά, ούτε ακόμα και μέσα στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού του λέει η ταινία «παίζοντας» με όλους τους κώδικες του είδους πασπαλισμένους με μαύρο χιούμορ και λουτρό αίματος, Καλή η στρατηγική και χρήσιμη στο σύστημα ...

Πρεμιέρα σήμερα και για τη χονδροειδή κωμωδία με μουσικά νούμερα και αιφνίδιο θάνατο «ΟΤΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ» (2011). Πρόκειται για συμπαραγωγή Λιβάνου, Γαλλίας, Αιγύπτου και Ιταλίας σε σκηνοθεσία της Λιβανέζας Ναντίν Λαμπακί που το μήνυμά της για ισότητα και θρησκευτική διαλλακτικότητα σφυρηλατείται με ίσα μέρη χιούμορ και σοβαρότητας. Είναι μια ταινία με δική της φωνή που φιλοδοξεί να γίνει δημοφιλής... Κάπως δύσκολο...

Τέλος, η Ταινιοθήκη της Ελλάδος τιμά την Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου τη μνήμη της Αλίντας Δημητρίου που «έφυγε» τον περασμένο Ιούλιο. Φίλοι και συγγενείς της σκηνοθέτιδας, καλούν τους φίλους του είδους του ντοκιμαντέρ σε μια τιμητική βραδιά για το σπουδαίο έργο που μας άφησε ως κληρονομιά. Στην εκδήλωση που γίνεται με ελεύθερη είσοδο θα προβληθεί η τριλογία της Δημητρίου «Πουλιά στο βάλτο», «Η ζωή στους βράχους» και «Τα κορίτσια της βροχής», που αναδεικνύει μέσα από μαρτυρίες και ντοκουμέντα την αγωνιστικότητα και τη δύναμη της γυναικείας ψυχής, «έργο» που αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το κοινό...


ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ