Φωτογραφία της προσσεληνωμένης ακάτου Chang'e 3, από το Yutu. Στο κάτω μέρος διακρίνονται οι ράμπες από τις οποίες το «κουνέλι» κατέβηκε από τη ράχη του μητρικού σκάφους |
Το Τσανγκ'ι-3 ακολούθησε κατά βήμα το πρόγραμμα και αφού τέθηκε σε τροχιά σε ύψος μόλις δύο χιλιομέτρων από την επιφάνεια, πλησίασε την περιοχή του Κόλπου της Ιριδας (Sinus Iridum). Φτάνοντας κοντά στο επιθυμητό σημείο προσσελήνωσης κατέβηκε στα 100 μέτρα, αιωρήθηκε για λίγο, μέχρι τα αυτόματα συστήματα να εντοπίσουν με τη βοήθεια ακτίνων λέιζερ το καλύτερο σημείο, ύστερα κατέβηκε αργά και σε ύψος 4 μέτρων από το έδαφος έκλεισε τους κινητήρες, αφήνοντας την υπόλοιπη δουλειά της μαλακής προσεδάφισης στις αναρτήσεις των ποδιών της ακάτου. Είχε σημασία να αποφευχθεί πετρώδης περιοχή, ώστε αυτή η πτώση των 4 μέτρων (παρότι η επιτάχυνση της βαρύτητας είναι μόλις το ένα έκτο της γήινης) να μην προκαλέσει έντονο τράνταγμα στο διαστημόπλοιο. Παρά τη φροντίδα για την επιλογή του σημείου προσσελήνωσης, λόγω των μικροκρατήρων με τους οποίους είναι διάσπαρτη η περιοχή, ο κοντινότερος βρίσκεται σε απόσταση μόλις 10 μέτρων από το Τσανγκ'ι-3. Το γεγονός αυτό δεν προκαλεί πρόβλημα στο διαστημικό ...«κουνέλι», που ναι μεν δεν μπορεί να τον υπερπηδήσει, μπορεί, όμως, εύκολα να τον παρακάμψει.
Το Yutu είναι η πρώτη διαστημοσυσκευή που αφήνει σημάδια από ρόδες στη Σελήνη, μετά από το σοβιετικό Λούναχοντ 2, πριν από σχεδόν 41 χρόνια |
Μπορεί η εξερεύνηση του φεγγαριού να μην εντυπωσιάζει πια όπως τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, όμως δε σημαίνει ότι γνωρίζουμε τα πάντα γι' αυτό. Οσον αφορά την Κίνα, η μη επανδρωμένη εξερεύνηση της Σελήνης αποτελεί ένα ακόμα σταθερό βήμα, σε ένα καλοδουλεμένο πρόγραμμα εξερεύνησης του Διαστήματος, ανεβάζοντας το διεθνές επιστημονικοτεχνικό κύρος της χώρας και στέλνοντας μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις.