Ελλείψεις σε προσωπικό και οχήματα αυξάνουν το χρόνο μετακίνησης και καθιστούν κενό γράμμα τις μειώσεις που ανακοίνωσε η κυβέρνηση
Οι τεράστιες ελλείψεις σε οχήματα και προσωπικό, που συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις στην ανταπόκριση από το ένα Μέσο στο άλλο, σε συνδυασμό με τη μείωση του χρόνου ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου (από τα 90 στα 70 λεπτά της ώρας), παρά τη μείωση στην τιμή του (από 1,40 ευρώ στο 1,20 ευρώ), θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους των μετακινήσεων στην Αττική για την εργατική λαϊκή οικογένεια.
Υπενθυμίζεται ότι πέρα από την ονομαστική μείωση της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ακόμα:
Από τις παραπάνω αλλαγές, πλήττονται άμεσα όσοι χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους μόνο το λεωφορείο και το τρόλεϊ (συμπληρωματικά και το τραμ). Οι επιβάτες αυτοί θα πρέπει πλέον να πληρώνουν για τη μηνιαία κάρτα 30 αντί για 20 ευρώ (αύξηση 50%).
Η συγκεκριμένη τροποποίηση, από την πλευρά της κυβέρνησης, δεν είναι τυχαία, αν σκεφτεί κανείς ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων με τα ΜΜΕ της πρωτεύουσας γίνεται μέσω λεωφορείων και τρόλεϊ. Συγκεκριμένα, 1,23 εκατ. επιβιβάσεις τη μέρα αφορούν τα λεωφορεία και 242.000 τα τρόλεϊ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ. Αντίστοιχα, οι επιβιβάσεις στο μετρό φτάνουν τις 668.000, στον ΗΣΑΠ τις 310.000 και στο τραμ τις 50.000.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η ετήσια κατανομή των επιβατών ανά τύπο εισιτηρίου ήταν για το 2013 η εξής: Ενιαίο εισιτήριο (1,40 ευρώ και μειωμένο 0,70 ευρώ) 26,2%. Εισιτήρια για λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ (1,20 και 0,60 ευρώ): 33%. Μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα (45 και μειωμένη 23 ευρώ) 14,2%. Μηνιαία κάρτα λεωφορείων, τρόλεϊ, τραμ (20 ευρώ και 10 ευρώ) 17,3%. Ετήσιες κάρτες 4,8%. Λοιπά εισιτήρια (αεροδρομίου, τουριστικό, ημερήσιο κ.ά.) 4,5%.
Θυμίζουμε, ακόμα, ότι μέχρι το 2008 τα εισιτήρια σε λεωφορεία και τρόλεϊ κόστιζαν 0,5 ευρώ, στον ηλεκτρικό 0,7 ευρώ και στο μετρό 0,8 ευρώ. Δηλαδή, ακόμη και μετά τις «μειώσεις» που ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, τα εισιτήρια το Σεπτέμβρη θα είναι ακριβότερα κατά 140%, 71% και 50%, αντίστοιχα σε σχέση με μία εξαετία πριν, όταν το εισόδημα των εργαζομένων ήταν περίπου 35% υψηλότερο, ενώ η ανεργία δε βρισκόταν στα σημερινά τραγικά επίπεδα.
Τέλος, η Εκθεση Πεπραγμένων του ΟΑΣΑ, το 2006, ανέφερε ότι το 1993 η τιμή του εισιτηρίου για μια διαδρομή ήταν 0,22 ευρώ. Σήμερα είναι 1,20 ευρώ για μια διαδρομή. Δηλαδή, μέσα σε 20 χρόνια αυξήθηκε 5,5 φορές και η κυβέρνηση έρχεται τώρα με θράσος να μιλήσει για μειώσεις!