Κυριακή 20 Ιούλη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Ο παγκόσμιος... χορός των δισ. δολαρίων

Από τις πλέον κερδισμένες και στον οικονομικό τομέα του Μουντιάλ ήταν η πρωταθλήτρια Γερμανία

Associated Press

Από τις πλέον κερδισμένες και στον οικονομικό τομέα του Μουντιάλ ήταν η πρωταθλήτρια Γερμανία
Περίπου 50 εταιρείες ήταν αυτές που υπάγονταν στη σχετική λίστα που αφορά τον άμεσο επηρεασμό απ' τη διοργάνωση και συμμετείχαν είτε ως βασικοί της χορηγοί είτε ως χορηγοί ομάδων ή ως βασικοί συντελεστές της διεξαγωγής της (τηλεοπτικά, ασφάλεια, τροφοδοσία). Παράλληλα, εκατοντάδες άλλες πολυεθνικές είχαν τα δικά τους οφέλη, αφού εκμεταλλευόμενες το Μουντιάλ στήριξαν για ένα μήνα τη διαφημιστική τους καμπάνια ή την πώληση των προϊόντων τους. Ο τζίρος γύρω απ' ό,τι συσχετιζόταν με το Μουντιάλ έφτασε σε αστρονομικά ποσά, με τους χορηγούς να είναι οι πλέον κερδισμένοι της συγκεκριμένης γιορτής. Το ίδιο ισχύει και για την αγορά του στοιχήματος, που πλέον αποτελεί κομμάτι κάθε αθλητικού γεγονότος. Για τον τελευταίο τομέα, μάλιστα, εκτιμάται ότι κατά τη διάρκεια των αγώνων ο τζίρος άγγιξε τα 60 δισ. δολάρια παγκοσμίως, με τις αγορές της Ασίας να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος σε αυτά. Παράλληλα με όλα αυτά, άνθηση υπήρξε και στη μαύρη αγορά, κυρίως όσον αφορά τα εισιτήρια των αγώνων, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα κάποια που αφορούσαν τον τελικό να φτάνουν ακόμα και τις 25 χιλιάδες δολάρια. Παρεμπόριο, εκμετάλλευση των τουριστών, αύξηση έως και 150% σε είδη διατροφής ήταν μια άλλη πλευρά της διοργάνωσης.

Οσον αφορά τις ομάδες που μετείχαν, η FIFA, που είναι η πλέον κερδισμένη του γεγονότος, μοίρασε 100 εκατ. δολάρια, με το μεγαλύτερο ποσό εξ αυτών (25,7) να παίρνει η πρωταθλήτρια Γερμανία, ενώ η πρώτη τετράδα της διοργάνωσης να είναι η κερδισμένη σε σχέση με τους υπόλοιπους, καθώς μοιράστηκε περίπου τα 75 εκατ. από τα 100.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ