Τετάρτη 20 Αυγούστου 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΙΚΑΡΙΑ
Τα κέρδη των εφοπλιστών κόντρα στη ζωή των νησιωτών

Ανακοίνωση της ΤΕ Ικαρίας - Φούρνων του ΚΚΕ

«Oσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών και θα σχεδιάζονται με βάση το κέρδος και τα συμφέροντα των εφοπλιστών, τόσο θα επιδεινώνεται η θέση των νησιωτών, των ταξιδιωτών και όλων των εργαζομένων. Τόσο τα νησιά μας θα αντιμετωπίζουν την εγκατάλειψη και την απομόνωση». Αυτό επισημαίνει σε χτεσινή ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Ικαρίας - Φούρνων του ΚΚΕ, με αφορμή τα προβλήματα και τις απανωτές βλάβες που παρουσιάζουν τα ακτοπλοϊκά πλοία, με τελευταίο περιστατικό αυτό που καταγράφηκε πριν από δύο μέρες στο πλοίο «EUROPEAN EXPRESS» της ΝΕΛ: Εσπασαν τα συρματόσχοινα του καταπέλτη και επί πέντε ώρες το πλοίο βρισκόταν εν πλω ανάμεσα σε Φούρνους και Ικαρία με 500 επιβάτες και τον καταπέλτη στο νερό.

Στην ανακοίνωσή της, η ΤΕ τονίζει ότι προκαλούνται και ερωτηματικά για το πώς δίνεται άδεια απόπλου σε αυτό το πλοίο, όταν είναι γνωστό ότι παρουσιάζει συχνά βλάβες, καθυστερήσεις και είναι 40 ετών. Υπενθυμίζει ότι η ΝΕΛ, παρά τις επιδοτήσεις εκατομμυρίων, έχει τους ναυτεργάτες μέχρι και 6 μήνες απλήρωτους και δρομολογεί μόνο σαπάκια, με πανάκριβο εισιτήριο. Μετά την «αρπαχτή» του καλοκαιριού, επισημαίνει η ΤΕ, οι εφοπλιστές θα αποδρομολογήσουν τα πιο αξιόπλοα πλοία και οι κάτοικοι των νησιών Ικαρίας, Φούρνων και Σάμου από τον Οκτώβρη θα μείνουν με τα σαπάκια της ΝΕΛ, που σημαίνει ότι θα βλέπουν καράβι ανά βδομάδα ή και μήνα με ό,τι σημαίνει αυτό για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας και την οικονομία των νησιών.

Η ΤΕ καλεί τους νησιώτες να διεκδικήσουν: Απρόσκοπτη, καθημερινή σύνδεση των νησιών, χειμώνα - καλοκαίρι, με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια (να μειωθούν τώρα κατά 50%) και με εξασφάλιση της δουλειάς και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Να καταργηθεί ο κανονισμός 3577/92 της ΕΕ, ο ν. 2932/2001, καθώς και όλοι οι μετέπειτα νόμοι που απελευθερώνουν τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και καταργούν το καμποτάζ.

«Παλεύουμε - καταλήγει - για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής όπου οι θαλάσσιες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στο πλαίσιο ενός αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα συγκοινωνιών, με κεντρικό σχεδιασμό και με εργατικό και λαϊκό έλεγχο».

Διαπιστευτήρια στους εφοπλιστές από τον ΣΥΡΙΖΑ

Παρέμβαση στις εξελίξεις σε ό,τι αφορά τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες έκανε και ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσω του βουλευτή του Ν. Συρμαλένιου, αλλά παρέμβαση «εντός των τειχών». Με χτεσινές του δηλώσεις, ο βουλευτής Κυκλάδων της αξιωματικής αντιπολίτευσης απαίτησε: «Ο υπουργός και συνολικά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου οφείλουν να αναζητήσουν λύσεις μέσα από το ήδη υπάρχον θεσμοθετημένο πλαίσιο και όχι να παριστάνουν τους απλούς παρατηρητές των εξελίξεων, ή να απεργάζονται λύσεις για διακοπή αζημίως των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας, που νομοτελειακά θα οδηγήσει πολλά νησιά εκτός συγκοινωνίας για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και ιδιαίτερα το χειμώνα». Με άλλα λόγια, ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο υπερασπίζεται το «υπάρχον θεσμοθετημένο πλαίσιο», το οποίο έχει διαμορφωθεί με βάση τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση κάθε εμποδίου στην κερδοφορία των εφοπλιστών, αλλά τάσσεται απροκάλυπτα υπέρ των «συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας». Δηλαδή, με την πατέντα των άγονων γραμμών, με την οποία οι εφοπλιστές τσεπώνουν τις επιδοτήσεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ