Τρίτη 2 Σεπτέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Με φουρτούνα ταξίδεψαν ξανά ταχύπλοα και σαπάκια

Απανωτά κρούσματα το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, παρά τις προειδοποιήσεις της ΕΜΥ

Τα «επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα» το Σαββατοκύριακο, για τα οποία προειδοποίησε έγκαιρα η ΕΜΥ, δεν εμπόδισαν ούτε αυτήν τη φορά ακτοπλοϊκές εταιρείες και λιμενικές αρχές να στείλουν μεσοπέλαγα ταχύπλοα και σαπάκια, βάζοντας σε κίνδυνο τις ζωές επιβατών και ναυτεργατών.

Τη νύχτα της Παρασκευής, οπότε και ξεκίνησε η κακοκαιρία, το ταχύπλοο «ΣΟΥΠΕΡ ΤΖΕΤ», σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν κατάφερε να προσεγγίσει στην Αμοργό, επειδή κρίθηκε «επισφαλής η προσέγγιση λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών». Το ταχύπλοο είχε αποπλεύσει από Ραφήνα για Τήνο, Μύκονο, Νάξο, Αμοργό, Κουφονήσι, Θήρα.

Την επόμενη νύχτα, 30 Αυγούστου, το ταχύπλοο «ΣΙ ΤΖΕΤ 2» δεν κατάφερε να πιάσει στο ίδιο λιμάνι λόγω «των δυσμενών καιρικών συνθηκών» σύμφωνα με το υπουργείο. Είχε αποπλεύσει από Πειραιά για Μήλο, Ιο, Θήρα, Αμοργό, Κουφονήσι και ξανά Πειραιά.

Σύμφωνα με καταγγελίες ναυτεργατών, πλοίαρχος παραιτήθηκε από ταχύπλοο της εταιρείας που δρομολογεί τα δύο παραπάνω πλοία, όταν του είπαν ότι πρέπει να αποπλεύσει, ενώ επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Επίσης, την Κυριακή, το 40χρονο «EUROPEAN EXPRESS» της εταιρείας ΝΕΛ, προερχόμενο από Πειραιά, «λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών» δεν κατάφερε να καταπλεύσει στα λιμάνια Αγ. Κήρυκος Ικαρίας και στους Φούρνους.

Το πρόβλημα με τον απόπλου των πλοίων, ενώ υπάρχουν προειδοποιητικά δελτία της ΕΜΥ, έφεραν στη Βουλή με Ερώτησή τους οι βουλευτές του ΚΚΕ Δ. Μανωλάκου και Χρ. Κατσώτης.

Οπως τόνιζαν στην Ερώτηση, καταθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία, «η ευθύνη γι' αυτή την κατάσταση βαραίνει την κυβέρνηση που το 2005 με υπουργική απόφαση, υλοποιώντας απαιτήσεις των εφοπλιστών, κατάργησε το "απαγορευτικό" που ίσχυε μέχρι τότε για τα επιβατηγά ακτοπλοϊκά, όταν έπνεαν άνεμοι από 8 μποφόρ και πάνω και έριξαν την ευθύνη για τον απόπλου των πλοίων στην κρίση του πλοιάρχου, γνωρίζοντας ότι αφ' ενός δύσκολα θα φέρει αντιρρήσεις στην εταιρεία και αφ' ετέρου θα έχει αυτός την ευθύνη για ό,τι συμβεί».

Ρωτούσαν «τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για την απαγόρευση του απόπλου των πλοίων όταν υπάρχουν επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα για την προστασία και την ασφαλή μετακίνηση επιβατών και ναυτεργατών». Ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, κατέθεσε στη Βουλή γραπτή απάντηση στην οποία επί της ουσίας κάνει σαφές ότι δεν πρόκειται να πάρει κανένα μέτρο για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και πως αν γίνει το κακό, η ευθύνη θα είναι του πλοίαρχου!

Ετσι, αφού παραθέτει μία ολόκληρη ανάλυση για το Εγχειρίδιο Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας και το ύψος του κύματος σε περιοχές του Αιγαίου, καταλήγει: «Οταν το πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι ο πλοίαρχος αποφασίζει αν θα αποπλεύσει ή όχι, εφόσον η καιρική κατάσταση που επικρατεί ή αναμένεται να επικρατήσει είναι δυσμενέστερη από αυτή που περιγράφει το δελτίο της ΕΜΥ ή βρίσκεται στα ανώτερα επιτρεπόμενα όρια».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ