Εδώ η υλικά ισχυρότερη πλευρά πρέπει να αμυνθεί με προσοχή για να αποφύγει το ματ!
Ο μαύρος Ιππος αρκεί να φτάσει στο β6 και ο λευκός Α πρέπει να βρει τρόπο να τον εμποδίσει. Ο Ιππος έχει 5 τετράγωνα απ' όπου μπορεί να φτάσει στο β6 και αυτά είναι τα α4, γ4, δ5, δ7 και γ8. Ο Α πρέπει να παίζει έτσι ώστε να ελέγχει συνέχεια τα τετράγωνα αυτά. Αν ψάξουμε σε βάθος, θα δούμε ότι ο Ι, σε δεδομένη στιγμή, μπορεί να απειλεί το πολύ δύο από αυτά τα τετράγωνα. Π.χ. μπορεί να παίξει από το β2 στο α4 ή το γ4, από το γ3 θα απειλεί τα α4 και δ5 κ.ο.κ.
Οταν, λοιπόν, ο Ι βρίσκεται στο β2, ο Α πρέπει να είναι σε θέση να πηγαίνει στο β3 ή στο β5, με τον Ι στο γ3 τα κρίσιμα τετράγωνα για τον Α είναι τα β3 και γ6 κ.ο.κ. Εχουμε, με άλλα λόγια, ένα σύνολο κρίσιμων τετραγώνων, όπως στα φινάλε πιονιών. (Για να συμπληρώσουμε την εικόνα: Ι στο ε5, Α στο ε6 ή ε5, Α στο ε6 ή β5 - Ι στο δ6, Α στο ε6 ή α6 - Ι στο ζ6, Α στο ε6 ή γ6 - Ι στο ε7, Α στο ε6 ή β7 - Ι στο γ5, Α στη διαγώνιο α4 - ε8).
Οπως φαίνεται, η πλειοψηφία των τετραγώνων αυτών βρίσκεται στη διαγώνιο α2 - η8, αυτή είναι λοιπόν που πρέπει να ελέγχει ο Α. Ας δούμε τη λύση: 1. Αα2 Ιζ2 2. Αη8 Ιδ3 3. Αγ4. Ο λευκός πρέπει να προσέχει να μη γίνει «Τσούγκτσβανγκ». Αν παίξει απρόσεκτα σε ένα από τα κρίσιμα τετράγωνα β3 ή ε6 είναι χαμένος, π.χ. 3. Αβ3; Ιβ2! ή 3. Αε6; Ιε5! και ακολουθεί ματ σε 2. Επίσης, ο μαύρος απειλεί 3... Ιγ5, που απαιτεί τον Α στη διαγώνιο α4 - ε8. Αρα έχανε και το 3. Αα2; Ιγ5! Αλλες δυνατότητες του λευκού είναι 3. Αζ7 ή 3. Αδ5. 3... Ιγ5 4. Αβ5 Ιε4 5. Αγ4 Ο Αξιωματικός επιστρέφει στη σημαντική διαγώνιο α2 - η8. 5... Ιδ6 6. Αε6 Ιβ5 7. Αη8 Ιγ3 (Αν 7... Ργ8 για να έχει το Ιγ7, τότε ο λευκός έχει το 8. Αε6+! Ργ7) 8. Αβ3! και ισοπαλία.