Τετάρτη 8 Οχτώβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΟΛΥΝΕΚΡΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ
Μπαλάκι οι ευθύνες

Παραμένουν ανοιχτά όλα τα ερωτήματα σχετικά με το πολύνεκρο δυστύχημα στην Εγνατία, που στοίχισε τη ζωή σε 5 ανθρώπους, με τους τραυματίες να ανέρχονται σε 35. Εμφανής είναι η προσπάθεια του συνόλου των εμπλεκομένων να αποσείσουν από πάνω τους τις ευθύνες, έτσι που αυτές τελικά να περιορίζονται μόνο στον Ρουμάνο οδηγό, ο οποίος προφυλακίστηκε. Οι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών έστειλαν μέσω του συνδικάτου τους στα συναρμόδια υπουργεία, στην Τροχαία και την «Εγνατία Οδό» επιστολή με την οποία διατυπώνουν ερωτήματα σχετικά με την πολύνεκρη τραγωδία. Ζητούν να μάθουν γιατί στην Ελλάδα επιτρέπεται να κινούνται τα Σαββατοκύριακα στις Εθνικές οδούς Φορτηγά Δημόσιας Χρήσης, ενώ σε όλη την Ευρώπη απαγορεύεται, αλλά και γιατί δεν υπήρχε - στη συγκεκριμένη περίπτωση - σήμανση εκ μέρους της «Εγνατία Οδός» με βανάκια με προειδοποιητικά φώτα και κορύνες. Επίσης, ζητούν να πληροφορηθούν γιατί η Τροχαία δεν ήταν παρούσα στο σημείο και ποια μέτρα είχε λάβει ο εργολάβος, αλλά και γιατί οι εμπλεκόμενοι («Εγνατία», Τροχαία, εργολάβος) δεν έκαναν εκτροπή της κυκλοφορίας στον παράπλευρο δρόμο. Επίσης, «γιατί η Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης δεν ήταν ελεύθερη από τα ΙΧ ώστε να υπάρχει διέξοδος διαφυγής για το φορτηγό με το πρόβλημα της υπερθέρμανσης;». Καταλογίζουν αδιαφορία στα συναρμόδια υπουργεία, τα οποία χαρακτηρίζουν ηθικούς αυτουργούς όχι μόνο για το συγκεκριμένο δυστύχημα, αλλά και για τα προγενέστερα, σε Τέμπη, Μαλιακό και Αλιάκμονα.

Από την πλευρά του ο διευθυντής Περιφερειακής Υπηρεσίας Εργων και Συντήρησης Γρεβενών της «Εγνατία Οδός» ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία δεν ήταν υπεύθυνη για την προειδοποιητική σήμανση στα έργα στην περιοχή του δυστυχήματος. Είπε ότι στην εταιρεία απλά κοινοποιήθηκε ένα έγγραφο του ΔΕΔΔΗΕ (σ.σ. Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας), το οποίο απευθυνόταν στην Τροχαία Ημαθίας και έκανε λόγο για δεκάλεπτη διακοπή της κίνησης στο συγκεκριμένο σημείο της οδού, λόγω έργων. Σημείωσε ότι η Αστυνομική Διεύθυνση έβγαλε απόφαση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, στην οποία αναφερόταν ότι θα διακοπεί η κυκλοφορία, ενώ για τη μέριμνα των ρυθμιστικών πινακίδων και λοιπής σήμανσης για τα έργα δήλωσε ότι την ευθύνη την έχει ο εργολάβος του ΔΕΔΔΗΕ, όπως φαίνεται και στη «Διαύγεια». Για τις ευθύνες της «Εγνατία» είπε ότι από την εταιρεία ζητήθηκαν επικουρικά δύο ομάδες άμεσης επέμβασης με βανάκια και δύο σημαιοφόροι και διατέθηκαν.

Η αναρτημένη στη «Διαύγεια» απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ημαθίας, για τη διακοπή της κυκλοφορίας στην Εγνατία Οδό, αναφέρει ότι ο δρόμος θα έκλεινε για 10 λεπτά από τις 09.30 μέχρι τις 09.40 καθώς και ότι «οι ρυθμιστικές πινακίδες και λοιπές σημάνσεις θα τοποθετηθούν με μέριμνα του ανάδοχου του Εργου (ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΑΤΕ), ο οποίος θα αναλάβει και τα μέτρα τροχαίας σε συνεργασία με την "ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ" και την Υπηρεσία μας». Ο υπεύθυνος της αναδόχου εταιρείας αφέθηκε χτες ελεύθερος χωρίς περιοριστικούς όρους, μετά την απολογία του στον ανακριτή. Είπε ότι δεν ήταν ευθύνη της εταιρείας η σήμανση για τη διακοπή της κυκλοφορίας, αλλά μόνο η σήμανση στο σημείο όπου εκτελούνταν τα έργα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ