Πέμπτη 28 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΑΙΔΕΙΑ
10ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΛΜΕ
Αποδοκίμασαν την αντιεκπαιδευτική πολιτική

Με αποδοκιμασίες για την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, ξεκίνησαν χτες οι εργασίες του 10ου Συνεδρίου της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Οι εργασίες του συνεδρίου συνεχίζονται σήμερα με τον οικονομικό προϋπολογισμό και τον έλεγχο πεπραγμένων του απερχόμενου ΔΣ και το Σάββατο ολοκληρώνονται με τις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΜΕ και των αντιπροσώπων για το 31ο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ προσέρχεται σε αυτό το συνέδριο, το οποίο γίνεται σε μία περίοδο συνέχισης και έντασης της συντηρητικής επίθεσης στο δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς, με πρόταση για μια άλλη παιδεία, με δεδομένο ότι η ουσία της αντιπαράθεσης βρίσκεται στο τι άνθρωπο και ποια κοινωνία προετοιμάζει το σχολείο, τι εκπαιδευτικό απαιτούν οι σημερινές συνθήκες και με πρόταση για συσπείρωση στον ταξικό πόλο του συνδικαλιστικού κινήματος και όχι στον κοινωνικοεταιρικό συνδικαλισμό.

Με συνθήματα και πανό ενάντια στη μεταρρύθμιση υποδέχτηκαν εκπαιδευτικοί, στην αίθουσα του συνεδρίου, την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, που από το βήμα του συνεδρίου εμφάνισε ούτε λίγο ούτε πολύ μια... ειδυλλιακή εικόνα της εκπαίδευσης. Ο χαιρετισμός του Π. Ευθυμίου στο συνέδριο εξελίχθηκε σε μία ιδιότυπη συνομιλία με τους αντιπροσώπους, που διέκοπταν συνεχώς την ομιλία με τα συνθήματα «Αυτό το υπουργείο δεν είναι της Παιδείας, είναι του Λαμπράκη και της ολιγαρχίας», «Δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά, όχι άλλα μέτρα εκσυγχρονιστικά», «Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, όχι στην παιδεία των περικοπών». Από την πλευρά του, ο υπουργός Παιδείας επιχείρησε να παραδώσει μαθήματα δημοκρατίας, όταν απευθυνόμενος στους εκπαιδευτικούς είπε ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να υποταχθεί μια πλειοψηφία στη θέληση μιας μειοψηφίας, ούτε η κυβέρνηση στη δική σας μειοψηφία». Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, η ελληνική εκπαίδευση βρίσκεται «σε σταθερή τροχιά ανάπτυξης» και «δεν είναι δυνατό να ταυτίζουμε τη σχολική διαρροή με την επιλογή της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που ενισχύεται σταθερά». Ηταν η εκδοχή του υπουργείου Παιδείας για τη μείωση κατά το μισό περίπου των παιδιών του ελληνικού λαού που τελειώνουν το λύκειο μετά την εφαρμογή της μεταρρύθμισης, που προκάλεσε τις έντονες αποδοκιμασίες αντιπροσώπων στο συνέδριο της ΟΛΜΕ. Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε για μια ακόμα φορά στην ενίσχυση των υποδομών της εκπαίδευσης, ενώ είπε ότι σύντομα θα δώσει για διάλογο στους εκπαιδευτικούς το νομοσχέδιο για τη διοικητική αποκέντρωση, αξιολόγηση της εκπαίδευσης και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Στο βήμα του συνεδρίου τον υπουργό Παιδείας διαδέχτηκε ο τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ Γ. Καλός. Οπως φάνηκε από την ομιλία του, το «πρώτο μείζον πρόβλημα της εκπαίδευσης» είναι οι αναπληρωτές, όπως δήλωνε σε μία επίδειξη δημαγωγίας ο εκπρόσωπος της ΝΔ, ενώ για τα υπόλοιπα προβλήματα της εκπαίδευσης η πρόταση του ήταν διάλογος, διαφάνεια και καλύτερος προγραμματισμός.

Χαιρετίζοντας τις εργασίες του συνεδρίου, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης ανέπτυξε, απευθυνόμενος στους αντιπροσώπους των εκπαιδευτικών, την άλλη αντίληψη για το ρόλο της παιδείας και του εκπαιδευτικού. Και με αφορμή το αναρτημένο στην αίθουσα πανό της ΟΛΜΕ που έγραφε «Διαρκής αγώνας για τη δημόσια εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό», ο βουλευτής του ΚΚΕ παρότρυνε τους καθηγητές να συνεχίσουν το διαρκή αγώνα και δήλωσε ότι το ΚΚΕ θα βρίσκεται στο πλευρό τους. Ξεκινώντας την ομιλία του, ο Γ. Χουρμουζιάδης αναφέρθηκε στην ανάγκη πραγματικού εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης, που σημαίνει τη δημιουργία ενός σχολείου με παρεχόμενες γνώσεις που δε θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες μιας κοινωνίας του ανταγωνισμού, αλλά μιας κοινωνίας των εργαζομένων, με περιεχόμενο που να διαμορφώνει πολίτες συνειδητοποιημένους, με προσωπικότητα. Στο πλαίσιο αυτό, αναφερόμενος στο ρόλο του εκπαιδευτικού, είπε ότι έρχεται να υπηρετήσει ακριβώς αυτό τον εκσυγχρονισμό, ενώ έκανε λόγο και για το πώς διαμορφώνεται αυτός ο εκπαιδευτικός, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «το όραμά μας είναι ένας εκπαιδευτικός που θα εξοπλίζεται, θα αποδίδει και θα αξιολογείται από την κοινωνία σε μια παιδεία που θα βρίσκεται υπό λαϊκό έλεγχο».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ