Κυριακή 4 Οχτώβρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«Πέφτουν κορμιά» στον ανταγωνισμό

Ο χάρτης της αγοράς, όπως διαμορφώνεται από την κυριαρχία τριών επιχειρηματικών ομίλων

Οι ανακατατάξεις των επιχειρηματικών ομίλων στον κλάδο, φέρνουν απολύσεις και κλιμάκωση της επίθεσης σε βάρος των εργαζομένων

MotionTeam

Οι ανακατατάξεις των επιχειρηματικών ομίλων στον κλάδο, φέρνουν απολύσεις και κλιμάκωση της επίθεσης σε βάρος των εργαζομένων
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον οικονομικό Τύπο (Απρίλης 2015), σε εξέλιξη βρίσκεται ένα μπαράζ εξαγορών ανταγωνιστικών αλυσίδων και μεταβίβασης σημείων πώλησης στην Αττική και στην επαρχία, προκειμένου οι μεγάλοι όμιλοι των σούπερ μάρκετ να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στην αγορά, συγκεντρώνοντας τον τζίρο και τα μερίδια από τους πιο αδύναμους, που πλήγηκαν περισσότερο από την κρίση.

Ηδη, μόνο τον προηγούμενο χρόνο, 241 καταστήματα και επτά λιανεμπορικές αλυσίδες άλλαξαν χέρια. Η τάση αυτή ενισχύεται, με «μοχλό» και την πίεση που ασκούν οι τράπεζες προς τους μικρότερους, υπερχρεωμένους ομίλους. Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, στα τέλη του 2015, οι τρεις μεγαλύτεροι όμιλοι στον κλάδο («Μαρινόπουλος - Carrefour», «ΑΒ Βασιλόπουλος - Delhaize» και «Σκλαβενίτης») θα αθροίζουν τζίρο άνω των 6 δισ. ευρώ, ελέγχοντας ο καθένας τους από περίπου 20% της αγοράς.

Αυτή η συσσώρευση τζίρου στα ταμεία μόλις τριών επιχειρηματικών ομίλων, χαρακτηρίζεται από τα ίδια δημοσιεύματα «πρωτόγνωρη» για την Ελλάδα. Ερχεται ως αποτέλεσμα της ισχυροποίησής τους, μετά τον εκτοπισμό ή την αποχώρηση ξένων και εγχώριων αλυσίδων τα τελευταία χρόνια, αλλά και της αυτόνομης ανάπτυξής τους, με το άνοιγμα νέων καταστημάτων.

Ετσι, μόνο με τις εξαγορές και τις συνεργασίες franchising των τριών «μεγάλων» της αγοράς, εκτιμάται ότι φέτος έχουν αλλάξει χέρια περίπου 270 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα και κυρίως σε νησιωτικές περιοχές, φέρνοντας στα ταμεία τους επιπλέον τζίρο πάνω από μισό δισ. ευρώ. Συγκεκριμένα:

  • Μέχρι σήμερα, ο όμιλος «Μαρινόπουλου» έχει προσθέσει 185 καταστήματα στο δίκτυό του, ύστερα από τις συμφωνίες δικαιόχρησης που έκανε με την «Karipidis» για την αλυσίδα των σούπερ μάρκετ «Αρβανιτίδης» (149 καταστήματα), την «Elite Αριάδνη» (7 καταστήματα), την εξαγορά 10 καταστημάτων από τις αλυσίδες «Μαρκέτα», «Παλαμάρης» και «Τοξότης» και τη συμφωνία ένταξης άλλων 18 καταστημάτων της «Κρόνος» στο σήμα «Carrefour».
  • Αντίστοιχα, πάνω από 15 καταστήματα έχει προσθέσει στο δίκτυό του τα τελευταία χρόνια ο όμιλος «ΑΒ Βασιλόπουλος», αριθμώντας σήμερα 305 καταστήματα, με στόχο να αναπτύξει αυτόνομα άλλα 25 μέχρι το τέλος του 2015.
  • Ο «Σκλαβενίτης», τέλος, εξελίσσεται στον μεγαλύτερο αγοραστή αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, αποκτώντας την «Makro Cash & Carry» (12 καταστήματα) από τη γερμανική «Metro Group» που αποχώρησε από την Ελλάδα, το 60% της «Χαλκιαδάκης» στην Κρήτη, που εξαγόρασε από τον όμιλο «Βερόπουλου» (38 καταστήματα), ενώ παλαιότερα είχε προχωρήσει σε συμβάσεις μίσθωσης 18 καταστημάτων με τις «Extra - Πρώτα και Φθηνά», «Δούκας», «Μπαλάσκας» κ.ά. Τώρα, βρίσκεται σε εξέλιξη η συμφωνία για τη μετοχική συνεργασία ή εξαγορά του 60% της αλυσίδας «Βερόπουλος», που αριθμεί σήμερα 185 καταστήματα στην Ελλάδα (91 στην περιφέρεια και 94 στην Αττική). Με την ολοκλήρωσή της, ο προσδοκώμενος τζίρος για τη «Σκλαβενίτης» θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ και το δίκτυο θα αριθμεί πλέον 295 - 300 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ενισχύονται οι τάσεις συγκέντρωσης (2016-02-27 00:00:00.0)
Πώς διαμορφώνεται το λιανεμπόριο; (2013-02-28 00:00:00.0)
Οι κυρίαρχοι της αγοράς (2012-07-29 00:00:00.0)
Οι ωμές απειλές δεν έπιασαν τόπο (2011-10-20 00:00:00.0)
Το διευρυμένο ωράριο δε φέρνει νέες θέσεις εργασίας (2006-01-11 00:00:00.0)
Και τώρα πολυεθνικές εναντίον σούπερ μάρκετ (1997-04-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ