Πέμπτη 11 Αυγούστου 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ολοκληρώθηκε η παράδοση του «φιλέτου» του ΟΛΠ στην COSCO

Από την υπογραφή της συμφωνίας τον περασμένο Απρίλη
Από την υπογραφή της συμφωνίας τον περασμένο Απρίλη
Ολοκληρώθηκε χτες η μεταβίβαση του πλειοψηφικού μετοχικού πακέτου (51%) του ΟΛΠ στο κινεζικό μονοπώλιο της COSCO, ενώ για την επόμενη φάση, με βάση και τους όρους της συμφωνίας που υπέγραψε η συγκυβέρνηση δρομολογείται η πώληση επιπλέον ποσοστού ύψους 16% του μετοχικού κεφαλαίου.

Σε αυτό το πλαίσιο, η COSCO θα αποκτήσει το 67% του ΟΛΠ έναντι συνολικού τιμήματος 368,5 εκατ. ευρώ, σε δύο φάσεις. Χτες ολοκληρώθηκε το πρώτο στάδιο της συναλλαγής, με την COSCO να καταβάλλει ποσό ύψους 280,5 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ. Το δεύτερο στάδιο της συναλλαγής προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός πέντε ετών, ενώ με την εκπλήρωση των όρων της συμφωνίας, η COSCO θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ 88 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει το μερίδιό της στoν ΟΛΠ κατά 16%, σε 67%.

Χαρακτηριστικές είναι οι χτεσινές δηλώσεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλα, ο οποίος με αφορμή την εκποίηση του ΟΛΠ, εστίασε στις δυνατότητες που ανοίγονται για τη «γεωπολιτική αναβάθμιση» του εγχώριου κεφαλαίου. Στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργανώθηκε στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, ο Στ. Πιτσιόρλας, τόνισε: «Η σημασία της σημερινής εξέλιξης δεν εξαντλείται στα προφανή οικονομικά οφέλη. Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιηθεί είναι το γεγονός ότι δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αναβάθμιση του γεωπολιτικού ρόλου και του ειδικού βάρους της Ελλάδας στις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις».

Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής της COSCO, Γουάν Μιν, εστιάζοντας στο επενδυτικό πλάνο της εταιρείας και στην αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά, ως διαμετακομιστικού εμπορικού κέντρου, επισήμανε ότι «η COSCO θα αναλάβει την υλοποίηση επενδυτικού πλάνου που θα βελτιστοποιήσει την απόδοση του λιμανιού, θα ενισχύσει τη διεθνή του θέση και θα επιτρέψει στον ΟΛΠ να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του και να καταστεί ως ένα από τα κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης».

Μπαράζ ιδιωτικοποιήσεων

Παράλληλα, στο υπερ-ταμείο για τις ιδιωτικοποιήσεις θα μεταφερθεί το Σεπτέμβρη η συμμετοχή του κράτους σε ακόμη 8 εταιρείες και συγκεκριμένα στις ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ» (ενιαίος κατασκευαστικός φορέας του ελληνικού κράτους, για όλες τις δημόσιες κτιριακές υποδομές), ΕΛΒΟ, «Αττικό Μετρό», ΔΕΗ, ΑΔΜΗΕ και ενδεχομένως η ΕΑΒ. Πρόκειται για τη δεύτερη παρτίδα (σε συνέχεια των ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΚΑ και ΕΛΤΑ), ενώ στη συνέχεια και μέχρι το Δεκέμβρη, η λίστα θα συμπληρωθεί και με νέες επιχειρήσεις υπό κρατική διαχείριση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σειρά για το νέο Ταμείο παίρνουν και τα 10 περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος και συγκεκριμένα τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης, Λαυρίου, Καβάλας, Πατρών, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Ραφήνας, Ηρακλείου και Βόλου. Επίσης, το ΤΑΙΠΕΔ ήδη προχώρησε σε διαγωνισμό για την πρόσληψη «συμβούλου», ο οποίος θα καταθέσει προτάσεις «αξιοποίησης» για ακόμη 23 περιφερειακά αεροδρόμια, σε συνέχεια των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που εκχωρούνται σε κοινοπραξία υπό το γερμανικό μονοπώλιο της «Fraport».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ