Πέμπτη 25 Αυγούστου 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΑΤΡΑΣ
Να καταργηθούν άμεσα τα διόδια

Δύο νέοι σταθμοί στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών από το Νοέμβρη, σύμφωνα με πληροφορίες

Eurokinissi

Την άμεση κατάργηση όλων των διοδίων διεκδικεί η δημοτική αρχή Πάτρας, τονίζοντας ότι είναι ώριμο και δίκαιο αίτημα που πρέπει να ικανοποιηθεί. Αφορμή για την ανακοίνωση είναι η τοποθέτηση δύο νέων σταθμών διοδίων στον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Πατρών - Κορίνθου, που θα αυξήσει σημαντικά τα ήδη υπέρογκα ποσά που καταβάλλουν τα λαϊκά στρώματα για να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο δρόμο και τους υπόλοιπους οδικούς άξονες.

Πιο συγκεκριμένα, αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία δύο νέοι σταθμοί διοδίων πριν από την ολοκλήρωση του έργου. Στο τμήμα Κορίνθου - Πάτρας προβλέπονται τρεις σταθμοί διοδίων: Κιάτου (σήμερα χρεώνει στη μία κατεύθυνση), Νικολαίικων (Αίγιο, νέος σταθμός) και Αραχωβίτικων (νέος σταθμός σε αντικατάσταση των διοδίων Ρίου, που σήμερα χρεώνουν την άλλη κατεύθυνση). Αυτό που φαίνεται να έχει συμφωνηθεί, είναι ότι οι σταθμοί Κιάτου και Αραχωβίτικων θα ξεκινήσουν να λειτουργούν αμφίπλευρα το φετινό Νοέμβρη, χρεώνοντας τα ολοκληρωμένα κομμάτια του άξονα (προς 0,06 ευρώ/χλμ. για τα ΙΧ).

Με δεδομένο ότι η εθνική οδός Κορίνθου - Πατρών είναι συνολικά 120 χλμ., η χρέωση όταν λειτουργήσουν όλοι οι σταθμοί διοδίων στο σύνολο του δρόμου θα είναι 7,20 ευρώ για τα ΙΧ. Αν σε αυτά συνυπολογιστούν και τα υπόλοιπα διόδια μέχρι την Αθήνα, ο ταξιδιώτης θα καλείται να πληρώσει ποσό άνω των 12 ευρώ, ενώ εάν χρησιμοποιήσει και την Αττική Οδό, το κόστος θα ξεπερνά ή θα αγγίζει τα 15 ευρώ!

Με αφορμή τα παραπάνω, ο Δήμος Πατρέων τονίζει πως «η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, υλοποιώντας τη γενικότερη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, έχουν παραδώσει με τις περιβόητες συμβάσεις παραχώρησης και τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) τα μεγάλα κατασκευαστικά έργα στο κεφάλαιο με ληστρικούς όρους».

Προσθέτει ότι «η άμεση κατάργηση όλων των διοδίων αποτελεί ώριμο και δίκαιο αίτημα και πρέπει να ικανοποιηθεί» και προσθέτει πως «η δημιουργία δημόσιου φορέα που θα ιεραρχεί, θα μελετά, θα κατασκευάζει και θα λειτουργεί τα δημόσια έργα όχι με κριτήριο την κερδοφορία του κεφαλαίου, αλλά με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες, είναι η προοπτική που πρέπει να χαράξει ο λαός, για να απαλλαχθεί οριστικά από τα διόδια και οι οδικοί άξονες να γίνουν λαϊκή περιουσία».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ