Από την ίδια σκοπιά, της αστικής στρατηγικής, το κείμενο παρουσιάστηκε χτες στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ με τίτλους όπως «μετεξεταστέα η παιδεία», «καταπέλτης», «έκθεση - κόλαφος», «σε ελεύθερη πτώση η εκπαίδευση», «κάτω από τη βάση το εκπαιδευτικό σύστημα», «οπισθοδρόμηση της εκπαίδευσης» κ.ο.κ. Μία προσέγγιση που δέχεται σαν «ιδανικό» το μοντέλο που προκρίνει η Ευρωπαϊκή Ενωση σε όλο το φάσμα της Εκπαίδευσης και προκαλεί ουσιαστικά την κυβέρνηση να προχωρήσει στις αναδιαρθρώσεις, στις οποίες ήδη προσανατολίζεται, αφού μοιράζεται το ίδιο «ιδανικό».
Στη συγκεκριμένη έκθεση δεν θα βρει κανείς «άγνωστες λέξεις». Οι στρατηγικές κατευθύνσεις της ΕΕ υιοθετούνται από την κυβέρνηση (και επεκτείνονται) και στα πορίσματα του «διαλόγου για την Παιδεία» και στο τριετές της σχέδιο, σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας σχετικά με αυτό, στο σχεδιασμό της, π.χ. για την Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση, σε δηλώσεις, σε νομοθετήματά της. Σχολιάζοντας την Εκθεση, το υπουργείο δήλωνε χτες πως βασίζεται σε στοιχεία παλαιότερων ετών και «η σημερινή κυβέρνηση κατόρθωσε να ανακόψει την καθοδική πορεία του εκπαιδευτικού συστήματος, με σειρά μέτρων»...
Πρέπει πάντως να ληφθεί υπόψη πως δεν είναι η μοναδική φορά, ούτε στην Παιδεία ούτε σε άλλο τομέα, που τέτοιου είδους εκθέσεις γίνονται εργαλείο και προπαγανδιστικό όπλο στα χέρια των κυβερνήσεων που συμμερίζονται τη στρατηγική του μεγάλου κεφαλαίου, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για αναδιαρθρώσεις.
Για «κρίσιμο σταυροδρόμι» κάνει λόγο η Κομισιόν, προλογίζοντας τις αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία. Σε αυτό το σταυροδρόμι, με βάση την πείρα του, τις σύγχρονες ανάγκες του, χωρίς αυταπάτες για το ποιος συντάσσεται με το μέρος του και ποιος με όσους υπονομεύουν το μέλλον και στην Παιδεία και παντού, ο λαός μπορεί να βάλει τη σφραγίδα του στις εξελίξεις, να εμποδίσει την αντιεκπαιδευτική επέλαση, να διεκδικήσει την Παιδεία των σύγχρονων αναγκών.