Τετάρτη 22 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Επιβεβαιώνουν την επικινδυνότητα της «απελευθέρωσης»

Τα αποτελέσματα της «ελεύθερης αγοράς» σε βάρος τόσο της τσέπης όσο και της ασφάλειας των καταναλωτών κατέγραψε ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) μέσα από τους σε κάθε περίπτωση ανεπαρκείς και αναποτελεσματικούς, κάτω από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, ελέγχους, που πραγματοποίησε κατά το προηγούμενο δίμηνο.

Συγκεκριμένα, από τους χίλιους περίπου ελέγχους που έγιναν σε μονάδες διάθεσης ή επεξεργασίας κρέατος και παραγώγων του, σε χώρους μαζικής διακίνησης τροφίμων και σε επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, διαπιστώθηκαν συνολικά 140 παραβάσεις της νομοθεσίας, για τις οποίες «ακολουθείται η πάγια διαδικασία των ποινικών κυρώσεων», ενώ σε 56 περιπτώσεις «υποβλήθηκαν συστάσεις συμμόρφωσης στις επιχειρήσεις». Σχετικά με τις παραβιάσεις που διαπιστώθηκαν, οι περισσότερες αφορούσαν την παραποίηση των ενδείξεων επισήμανσης, παρουσίασης ή διαφήμισης των προϊόντων, δηλαδή την παραπλάνηση των καταναλωτών γύρω από την προέλευση ή την ημερομηνία λήξης, κυρίως κρέατος. Επίσης, κατασχέθηκαν και καταστράφηκαν συνολικά οκτώ τόνοι ακατάλληλων τροφίμων, καθώς και άλλοι 41 τόνοι μετά από αίτηση των κατόχων τους στις υπηρεσίες του ΕΦΕΤ.

Την ανεπάρκεια των εποπτικών μηχανισμών του κράτους, κυρίως στις τουριστικές περιοχές, που κατά τους καλοκαιρινούς μήνες οργιάζει η κερδοσκοπία σε βάρος των καταναλωτών, επισημαίνει και το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ). Σύμφωνα με το ΙΝΚΑ η συχνότητα των ελέγχων που διενεργούνται σε επισιτιστικά καταστήματα είναι ένας έλεγχος ανά τέσσερα μέχρι και δεκατρία χρόνια. Τα παράπονα και οι καταγγελίες των τουριστών Ελλήνων και ξένων στην αρμόδια υπηρεσία του ΙΝΚΑ έφτασαν φέτος και συγκεκριμένα μέχρι τις 20 Αυγούστου τις 4.222, από τα οποία το 74% προέρχεται από Ελληνες και το 26% από ξένους τουρίστες. Τα «πρωτεία» φαίνεται να κατέχουν η Κρήτη, οι Κυκλάδες και η Χαλκιδική, που έχουν και μεγαλύτερη τουριστική κίνηση σε σύγκριση με άλλες περιοχές της χώρας. Η κατηγορία που συγκεντρώνει τις περισσότερες καταγγελίες είναι εκείνη που αφορά την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών. Ακολουθούν οι τιμές των προϊόντων, τα κέντρα, εστιατόρια και ταβέρνες, τα ταξιδιωτικά γραφεία, τα ταξί, οι αεροπορικές μεταφορές, τα τουριστικά καταλύματα, οι θαλάσσιες μεταφορές. Αξιοσημείωτο είναι ότι στο σύνολο των 4.222 παραπόνων τουριστών μόλις τα οκτώ αφορούν κλοπές.

Το ΙΝΚΑ κάνει ακόμη λόγο για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων που λειτουργούν ευκαιριακά στον τουριστικό τομέα, ενώ σημειώνει ότι οι πελάτες του κοινωνικού τουρισμού αντιμετωπίζονται σαν τουρίστες δεύτερης κατηγορίας.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Θα καταστραφούν τα κρεατοσκευάσματα της «Lidl» (2011-08-24 00:00:00.0)
«Κλείνουν» το σκάνδαλο με... παραιτήσεις (2005-04-01 00:00:00.0)
Οι 4 στους 10 Ελληνες δεν πάνε διακοπές (2002-05-21 00:00:00.0)
Τα ακατάλληλα τρόφιμα ανησυχούν τους καταναλωτές (2000-01-04 00:00:00.0)
"Πρωτιά" στα παράπονα τα τρόφιμα (1997-04-09 00:00:00.0)
ΜικράΜΕΓΑΛΑ (1996-07-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ