Τρίτη 4 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα ακατάλληλα τρόφιμα ανησυχούν τους καταναλωτές

Σύμφωνα με το ΙΝΚΑ, το 1999 αυξήθηκαν κατά 76% τα παράπονα των καταναλωτών για νοθευμένα και ακατάλληλα τρόφιμα

Κατά 76% αυξήθηκαν τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών, για νοθευμένα και ακατάλληλα τρόφιμα, που κατέγραψε το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) το 1999 σε σχέση με το 1998. Μάλιστα, αυτά τα παράπονα κατέλαβαν τη χρονιά που πέρασε την πρώτη θέση στη λίστα των παραπόνων. Οπως σημειώνει το ΙΝΚΑ, η φέτα είναι το είδος για το οποίο έγιναν τα περισσότερα παράπονα κατά το 1999, ενώ καταγγέλλει ότι στο όνομα της μείωσης του πληθωρισμού η κυβέρνηση δείχνει ανοχή απέναντι στην τακτική των επιχειρήσεων να μειώνουν την ποιότητα των τροφίμων που διακινούνται στην αγορά προκειμένου να μειώσουν το κόστος και τις τιμές. Ετσι, έχουν μειωθεί οι έλεγχοι στην αγορά, ενώ σύμφωνα με το ΙΝΚΑ ο μέσος όρος ελέγχων είναι ένας έλεγχος ανά οκτώ χρόνια.

Επίσης, το ΙΝΚΑ καταγγέλλει ότι η πολιτική της ανοχής της νοθείας στο βωμό της επίτευξης των στόχων της κυβέρνησης έχει οδηγήσει σε φαινόμενα επανεμφάνισης ταξικών χαρακτηριστικών στον τομέα της διατροφής που φαίνονταν να εξαλείφονται τα τελευταία 25 χρόνια. Με εξαίρεση, εκτιμά το ΙΝΚΑ, τις οικογένειες που διαβίωναν στη φτώχεια, στα περισσότερα νοικοκυριά η σύνθεση του καθημερινού διαιτολογίου ήταν περίπου ίδια. Ομως τα τελευταία χρόνια το καταναλωτικό πρότυπο που προβάλλεται για την απόκτηση όλο και περισσότερων αγαθών που παρουσιάζονται σαν αναγκαία και η ταυτόχρονη μείωση της αγοραστικής δύναμης οδηγούν τους καταναλωτές σε φθηνότερες διατροφικές επιλογές.

Συνολικά, το ΙΝΚΑ κατέγραψε τη χρονιά που πέρασε 83.136 παράπονα και καταγγελίες. Από αυτά το 19,27% αφορούσε νοθευμένα και ακατάλληλα τρόφιμα και ακολουθούν το κόστος ζωής όπου τα παράπονα αντιστοιχούν στο 6,86% επί του συνόλου, ο τουρισμός και η ψυχαγωγία με ποσοστό 6,46%, τα κέντρα αδυνατίσματος ποσοστό 6,45%, οι υπηρεσίες υγείας κλπ. Τα λιγότερα παράπονα συγκέντρωσαν τα ΕΛΤΑ, μόλις το 0,45% των παραπόνων έγιναν γι' αυτά και το ωράριο (ποσοστό 0,37%).

Τέλος, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το ΙΝΚΑ, τα περισσότερα παράπονα προέρχονται από τα Χανιά, τις Κυκλάδες, το Ρέθυμνο, την Αθήνα, την Αλεξανδρούπολη, τη Ρόδο, τη Λάρισα, την Κέρκυρα, το Βόλο και το Αργοστόλι.

Αξίζει, δε, να υπενθυμίσουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης μέσα στην προηγούμενη χρονιά καταγράφτηκαν στην αρμόδια υπηρεσία 6.705 παράπονα καταναλωτών, από τα οποία το 35% αφορούσε την αύξηση των ενοικίων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ