Σάββατο 10 Δεκέμβρη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Συνεχίζουν τον απεργιακό αγώνα κόντρα στη συντονισμένη επιχείρηση υπονόμευσης

  • Μαζική η συμμετοχή πληρωμάτων στη χτεσινή απεργιακή συγκέντρωση στον Πειραιά
  • Την αλληλεγγύη τους μετέφεραν αντιπροσωπείες από σειρά Σωματείων και Ομοσπονδιών άλλων κλάδων

Από τη χτεσινή απεργιακή συγκέντρωση των ναυτεργατών στο λιμάνι του Πειραιά
Από τη χτεσινή απεργιακή συγκέντρωση των ναυτεργατών στο λιμάνι του Πειραιά
Για όγδοη μέρα συνεχίστηκε χτες η απεργία των ναυτεργατών, κόντρα στην κλιμάκωση της προσπάθειας κυβέρνησης, εφοπλιστών και αστικών επιτελείων να συκοφαντήσουν και να σπάσουν τον αγώνα τους. Η απεργία συνεχίζεται μέχρι τις 6 π.μ. της Κυριακής, ενώ για σήμερα το πρωί είναι προγραμματισμένη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΠΝΟ.

Χτες πραγματοποιήθηκε απεργιακή συγκέντρωση στο λιμάνι του Πειραιά, έξω από το πλοίο «ΕΛΥΡΟΣ», με μαζική συμμετοχή των πληρωμάτων, αλλά και την παρουσία αντιπροσωπειών από σωματεία και Ομοσπονδίες εργαζομένων από μια σειρά κλάδους που εκφράζουν την αλληλεγγύη τους. Μια μέρα μετά τη μάχη της πανεργατικής απεργίας που έδωσαν από κοινού οι εργαζόμενοι σε στεριά και θάλασσα, η χτεσινή κινητοποίηση έστειλε μήνυμα σε κυβέρνηση και εργοδοσία ότι η προσπάθειά τους να υπονομεύσουν τον πολυήμερο απεργιακό αγώνα των ναυτεργατών, πέφτει στο κενό.

«Οχι στη φοροληστεία των ναυτεργατών - ΣΣΕ - Κοινωνική Ασφάλιση», τα αιτήματα της απεργίας συνόψισαν στο πανό τους τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΣ - ΝΑΤ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ. Στο πλευρό των ναυτεργατών βρέθηκαν το Εργατικό Κέντρο Πειραιά, οι Ομοσπονδίες Οικοδόμων, Εργαζομένων σε Φάρμακο και Τύπο - Χαρτί, η Ενωση Ελαιουργοσαπωνοποιών, η Ενωση Εργαζομένων στα Πρακτορεία Τύπου, τα Σωματεία Οικοδόμων, Μετάλλου, ΟΤΑ, Καθαριστριών Πειραιά και το ΣΕΤΗΠ.

Μιλώντας στη συγκέντρωση, εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων κατήγγειλαν τις προσπάθειες να στηθεί απεργοσπαστικός μηχανισμός, αργά το βράδυ της Πέμπτης, με τη συμμετοχή των λιμενικών αρχών. Οπως κατήγγειλαν, στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας οι λιμενικές αρχές έλυσαν οι ίδιες τους κάβους πλοίων που ανήκουν στον όμιλο «Grimaldi», προκειμένου να αποπλεύσουν ακόμα και χωρίς επιβάτες και φορτίο. Επιπλέον, στην Ηγουμενίτσα αρνήθηκαν σε κλιμάκιο της ΠΝΟ να μπει στο λιμάνι για να συζητήσει με τα πληρώματα των πλοίων.

Φυσικό επακόλουθο της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση χαρακτήρισε ο Σάββας Τσιμπόγλου, πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, τη χρησιμοποίηση της συκοφαντίας, της παραπληροφόρησης, του «κοινωνικού αυτοματισμού» και της καταστολής, όλων των μεθόδων δηλαδή που είναι ήδη γνωστές στους ναυτεργάτες από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Υπενθύμισε τα αιτήματα των ναυτεργατών, που δεν περιορίζονται στο Φορολογικό, αλλά απαιτούν να καταργηθεί ο νόμος - λαιμητόμος για την Κοινωνική Ασφάλιση που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, «που φορολογεί τους μισθωτούς, φοροαπαλλάσσει το μεγάλο κεφάλαιο, ισοπεδώνει τα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα». Οπως τόνισε, ο αγώνας, στον οποίο συμμετέχουν μαζικά τα πληρώματα, πρέπει να συνεχιστεί με ακόμα καλύτερη οργάνωση και συμμετοχή, με συντονισμό με όλους τους εργαζόμενους, με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα. «Δεν είμαστε μόνοι, δεν επιδιώκουμε να είμαστε μόνοι, δεν είμαστε συντεχνία, είμαστε αναπόσπαστο τμήμα της εργατικής τάξης», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Αμέσως μετά τη συγκέντρωση, αντιπροσωπεία συνδικαλιστών κατευθύνθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να διαμαρτυρηθεί στον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος για τη συμμετοχή των λιμενικών στα σχέδια για απεργοσπαστικό μηχανισμό. «Τα συνδικαλιστικά δικαιώματα δεν μας τα χάρισε κανείς, τα κατακτήσαμε με αγώνες και αίμα», τόνισε ο Σ. Τσιμπόγλου.

Συνάντηση έγινε, επίσης, με τον υπουργό Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλή, ο οποίος είχε νωρίτερα ζητήσει εκ νέου την αναστολή της απεργίας.

Προκλητική η στάση κυβέρνησης - εργοδοτών

Τόσο στη συνάντηση με τα ναυτεργατικά σωματεία, όσο και στις παρουσίες του σε ΜΜΕ και σε ανακοινώσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, ο Π. Κουρουμπλής επανέλαβε τις κυβερνητικές «διαβεβαιώσεις» πως δεν θα αλλάξει το φορολογικό καθεστώς των ναυτεργατών το 2017 και το 2018, τη στιγμή που η κυβέρνηση παραδέχεται ότι το ζήτημα έχει τεθεί στο τραπέζι των αντιλαϊκών παζαριών της με το κουαρτέτο, ενώ και ο ίδιος είχε αναφέρει τις προηγούμενες μέρες ότι συζητείται η αύξηση της φορολόγησης των ναυτεργατών κατά 3%...

Πολύ περισσότερο, ο υπουργός επιμένει να «προσπερνά» το σύνολο των αιτημάτων των απεργών και επιδιώκει να τα απαξιώσει, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «τώρα θέτουν αιτήματα που υπάρχουν εδώ και μία δεκαετία».

Παράλληλα με τα παραπάνω, με επικλήσεις στην «απομόνωση» των νησιωτών και στην παραγωγή των αγροτών, τους οποίους επίσης τσακίζει η πολιτική της κυβέρνησης για λογαριασμό του κεφαλαίου, τα κυβερνητικά στελέχη σιγοντάρουν την υπονόμευση της απεργίας από τους πλοιοκτήτες και παράλληλα ανοίγουν το δρόμο ακόμα και για κατασταλτικά μέτρα.

Αντίστοιχα, εργοδοτικοί φορείς και εταιρείες, επικαλούμενοι επίσης προσχηματικά τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών, πολλαπλασίασαν τις πιέσεις τους με σκοπό να σπάσουν την απεργία.

Την άμεση διακοπή των απεργιακών κινητοποιήσεων αξίωσε με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), κάνοντας λόγο για «σοβαρότατα προβλήματα στην καθημερινή διαβίωση των νησιωτών μας, στη διακίνηση του επιβατικού κοινού και παράλληλα στη διακίνηση εμπορευμάτων, με καταστροφικές επιπτώσεις στην οικονομία των νησιών». Αντίστοιχα, η ΕΣΕΕ ζήτησε να δρομολογηθούν το Σαββατοκύριακο «πλοία ασφαλείας», ενώ έκανε κι αυτή με τη σειρά της «έκκληση για συναίνεση».

Δρομολόγια πλοίων, δύο στη Ζάκυνθο και ένα στην Κεφαλονιά, έγιναν χτες το πρωί από τις εταιρείες «Ionian Group» και «Kefalonian Lines», αντίστοιχα, με την εταιρεία «Ionian Group» να «ντύνει» την προσπάθεια να σπάσει η απεργία με αναφορές του τύπου «η ανάγκη όμως του νησιού μάς επιτάσσει».

Πριν την παραπάνω εξέλιξη φαίνεται ότι υπήρχε και η αντίστοιχη μεθόδευση, καθώς το Εργατικό Κέντρο Ζακύνθου με ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου, ημέρα πανελλαδικής πανεργατικής απεργίας, στο γραφείο της Εισαγγελίας Ζακύνθου και παρουσία του λιμενάρχη, κλήθηκαν οι πλοίαρχοι των καραβιών», ενώ σε «συζήτηση» κλήθηκε και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου, ο οποίος απέρριψε τη σχετική «κλήση».

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την εν λόγω σύσκεψη, έγινε σαφές στους πλοιάρχους των καραβιών ότι θα φέρουν ευθύνη σε περίπτωση που κάτι συμβεί στο νησί «λόγω της απεργίας»...

«Η Ζάκυνθος δεν κινδυνεύει από τους ναυτεργάτες, αλλά από την παντελή έλλειψη υποδομών σε αντιπλημμυρικά έργα, από τη διάλυση του Νοσοκομείου, από τα σκουπίδια στους δρόμους, από την παντελή έλλειψη αντισεισμικής θωράκισης», τονίζει από την πλευρά του το Εργατικό Κέντρο Ζακύνθου.

Σκηνικό έντασης στο Ηράκλειο πάνω στην επιχείρηση «κοινωνικού αυτοματισμού»

Πάνω σε ένα τέτοιο έδαφος, που διαμορφώνουν κυβέρνηση, εφοπλιστές, εργοδοτικοί φορείς, αστικά ΜΜΕ, μεγαλοαγρότες κ.ο.κ., χτες το απόγευμα στήθηκε σκηνικό έντασης στο λιμάνι του Ηρακλείου, όταν αγρότες συγκεντρώθηκαν με σκοπό να απαιτήσουν τη δρομολόγηση πλοίου, για να μεταφέρει αγροτικά προϊόντα στον Πειραιά.

Να σημειωθεί ότι οι ίδιοι δήλωναν ότι είχαν λάβει διαβεβαιώσεις για σύγκληση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας». Στη συνέχεια, μια ομάδα από αυτούς προχώρησε σε ρίψη φωτοβολίδων προς το πλοίο και τους απεργούς ναυτεργάτες, ενώ κάποιοι επιχείρησαν να ανέβουν από τους κάβους στο πλοίο. Αποτέλεσμα των επεισοδίων ήταν να τραυματιστεί ελαφρά ο λιμενάρχης, ενώ πυρπολήθηκε και ένα εκδοτήριο ναυτιλιακής εταιρείας.

Το πλοίο απομακρύνθηκε από το λιμάνι, χωρίς όμως να μεταφέρει φορτίο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ