Πέμπτη 23 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΑΙΔΕΙΑ
Συνέχεια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική

Συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με τον πρωθυπουργό, ενόψει του σημερινού Υπουργικού Συμβουλίου

Από παλιότερη κινητοποίηση ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Από παλιότερη κινητοποίηση ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Τα αποτελέσματα από την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης την τελευταία σχολική χρονιά - τον απολογισμό δηλαδή των «επιτευγμάτων» της κατά την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας - κατέθεσαν χτες στον πρωθυπουργό, Κ. Σημίτη, ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου μαζί με τον υφυπουργό Παιδείας Φ. Πετσάλνικο, κατά τη συνάντηση που είχαν.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατέθεσε επίσης, ενόψει και της σημερινής συνεδρίασης του υπουργικού Συμβουλίου για θέματα Παιδείας και τον προγραμματισμό που έχει το υπουργείο για την εκπαίδευση για τα επόμενα τρία χρόνια, την εισήγηση, δηλαδή, που θα συζητηθεί και θα εγκριθεί.

Ο Π. Ευθυμίου κατά την έξοδό του από το Μέγαρο Μαξίμου δήλωσε ότι αιχμή αποτελεί «η ολόπλευρη ενίσχυση της ποιότητας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθώς η εκπαίδευση έχει αναδειχτεί στον κύριο μοχλό ανάπτυξης της χώρας και στον κύριο μοχλό επιτυχίας των εθνικών στόχων της». Ταυτόχρονα, δήλωσε ότι θα επιζητήσει διάλογο με τους πρυτάνεις για θέματα που εκκρεμούν, σχετικά με τη λεγόμενη ανωτατοποίηση των ΤΕΙ, αφού βέβαια έχει ήδη ψηφιστεί ο σχετικός νόμος και έχει προδιαγραφεί η πορεία της ανώτατης εκπαίδευσης (βλέπε Διακήρυξη της Μπολόνιας και αποφάσεις της Πράγας).

Φυσικά, η ίδια η πραγματικότητα που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα και στο χώρο της παιδείας, είναι αυτή που δείχνει τα πραγματικά «επιτεύγματα» της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Η βίαιη εκδίωξη του μισού μαθητικού πληθυσμού από το ελιτίστικο Λύκειο και το εκπαιδευτικό σύστημα συνολικά και το διώξιμο στη ληξιπρόθεσμη κατάρτιση των υποβαθμισμένων ΤΕΕ, η αύξηση των ταξικών φραγμών είναι τα απτά μετρήσιμα αποτελέσματα της πολιτικής που εφαρμόστηκε. Τα όσα εύηχα κατά καιρούς ανακοινώνει το υπουργείο, αλλά και οι εξαγγελίες που αναμένονται από το σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο δεν πρέπει να δημιουργούν αυταπάτες σε κανέναν ότι μπορεί να υπάρξει βελτίωση της κατάστασης. Για να γίνει αυτό χρειάζεται ανατροπή της εκπαιδευτικής πολιτικής και ο λαός με την πάλη του να επιβάλει πραγματικά δημόσια και δωρεάν παιδεία σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες του.

Από κοντά και η ΝΔ

Στη γνωστή λογική της η ΝΔ, που στηρίζει την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, το μόνο που βρήκε να πει είναι παρατηρήσεις επί της διαδικασίας που δε θίγουν όμως την ουσία του σκοπού της εκπαίδευσης. Διά στόματος του προέδρου της Κ. Καραμανλή η κριτική της εξαντλήθηκε σε διατυπώσεις ότι το πρόβλημα βρίσκεται στις «από υπουργό σε υπουργό, δήθεν, μεταρρυθμίσεις», οι οποίες, όπως τόνισε, δεν είναι τίποτα άλλο «παρά συρραφές διορθώσεων και μπαλώματα με παραπλανητικές ετικέτες, προσθέτοντας ότι η αξιολόγηση και η αξιοκρατία αντικαταστάθηκαν από τον λαϊκισμό, τον κομματισμό και την αναξιοκρατία».

Αποπροσανατολίζοντας από την ουσία της συμφωνίας του κόμματός του, ο Κ. Καραμανλής ζήτησε για άλλη μια φορά «εθνικό διάλογο για την Παιδεία», ενώ πρόσθεσε ότι χρειάζεται αποσύνδεση των εισαγωγικών εξετάσεων από την εκπαιδευτική διαδικασία και ένταξη της πληροφορικής στα σχολεία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ