Τετάρτη 8 Μάρτη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Αγώνας για σύγχρονα δικαιώματα όχι για τα κέρδη της εργοδοσίας

Η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών με γνώμονα το κέρδος είναι ασυμβίβαστη με τις ανάγκες των εργαζομένων του κλάδου και συνολικά του λαού, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση

Την ανάγκη οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες να παλέψουν μαζί με τους εργαζόμενους των άλλων κλάδων ενάντια στην νέα θύελλα αντεργατικών μέτρων και την κλιμάκωση της αντιλαϊκής επίθεσης στο χώρο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς υπογραμμίζει με ανακοίνωσή της η Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ.

Παράλληλα, ξεσκεπάζοντας το ρόλο των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών του κλάδου, οι οποίες την ώρα της αντεργατικής επίθεσης παλεύουν για τα κέρδη της εργοδοσίας, καλεί τους εργαζομένους στις αστικές συγκοινωνίες να παλέψουν με γνώμονα τις ανάγκες τους και τις ανάγκες του λαού της Αττικής, που διεκδικεί φτηνές, σύγχρονες, ασφαλείς και τακτικές αστικές συγκοινωνίες.

Αναλυτικά, ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Καμιά αναμονή για τη νέα θύελλα αντεργατικών μέτρων που έρχονται.

Οι εξελίξεις στην αστική συγκοινωνία σηματοδοτούν νέο ξεζούμισμα του μεροκαματιάρη, του χαμηλόμισθου εργαζόμενου, του άνεργου της Αττικής, με νέες αυξήσεις στα εισιτήρια και με αυστηρότερους ελέγχους.

Αυτό το διάστημα κλιμακώνεται η επίθεση της ΕΕ, της κυβέρνησης, των "θεσμών", με τη στήριξη της ΝΔ και των άλλων κομμάτων της πλουτοκρατίας, ενάντια στα εργατικά δικαιώματα.

Νέο μπαράζ αντεργατικών μέτρων έρχονται να προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα. Αιχμή του δόρατος οι νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, νέα φοροεπιδρομή, παραπέρα ανατροπή εργασιακών σχέσεων, ισοπέδωση της Κοινωνικής Ασφάλισης.

Επιταχύνεται η εφαρμογή των μέτρων για το διευθυντικό δικαίωμα σε συνδυασμό με την απελευθέρωση των απολύσεων. Κατ' εντολήν της εργοδοσίας και των κομμάτων τους, όπως φάνηκε και από τις δηλώσεις του προέδρου της ΝΔ, προετοιμάζουν νέο και πιο αντιδραστικό συνδικαλιστικό νόμο, με κύριο σκοπό να χτυπήσουν το δικαίωμα της εργατικής τάξης στην οργάνωση και στους απεργιακούς αγώνες.

Δεν τους νοιάζει ο λαός που υποφέρει, κύριο μέλημά τους είναι η μεγιστοποίηση των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων. Γι' αυτό και τα περιβόητα "αντισταθμιστικά" μέτρα της κυβέρνησης δεν αφορούν παρά νέες χρηματοδοτήσεις στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Στην αστική συγκοινωνία κλιμακώνεται η επίθεση και οξύνονται όλα τα προβλήματα.

-- Στην κυκλοφορία βγαίνουν λιγότερα από τα μισά οχήματα, περίπου 1.200 με 1.300 από τα συνολικά 2.500 λεωφορεία και τρόλεϊ.

-- Από τους 31 συρμούς του ΗΣΑΠ κυκλοφορούν 19 με 21.

-- Προβλήματα συντήρησης αντιμετωπίζουν και οι συρμοί πρώτης γενιάς του ΜΕΤΡΟ και του ΤΡΑΜ.

-- Σημαντικά έχει μειωθεί το προσωπικό σε όλο το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών.

Αμεσες είναι οι επιπτώσεις στους εργαζόμενους που μετακινούνται με τα μέσα μεταφοράς: Περισσότερος χρόνος αναμονής, μεγαλύτερη ταλαιπωρία, χειροτέρευση συνθηκών μετακίνησης. Κατάργηση γραμμών, απανωτές αυξήσεις της τιμής των εισιτηρίων τα τελευταία χρόνια.

Εχουμε χρέος να αντεπιτεθούμε μαζί με τους άλλους εργαζόμενους

Σε αυτήν τη σφοδρή επίθεση, οι εργαζόμενοι στην αστική συγκοινωνία έχουμε χρέος να αντεπιτεθούμε μαζί με τους άλλους κλάδους εργαζομένων που χτυπιούνται αντίστοιχα.

Να συνεδριάσουν τα Διοικητικά Συμβούλια και να ορίσουν άμεσα γενικές συνελεύσεις όλα τα σωματεία.

Προτείνουμε σχέδιο κλιμάκωσης, αξιοποιώντας κάθε μορφή πάλης, από τη συνέλευση, τη σύσκεψη, την παράσταση διαμαρτυρίας, τη μαζική συγκέντρωση που θα προετοιμάζει όλον τον κλάδο για αποφασιστική, μαχητική, απεργιακή απάντηση στα σχέδια κυβέρνησης - ΕΕ - εργοδοσίας.

Να ενημερωθεί καλά όλος ο κλάδος για τα νέα μέτρα που ετοιμάζεται να φέρει η κυβέρνηση για να προστεθούν στο αντεργατικό νομοθετικό οπλοστάσιο που παρέλαβε και εφαρμόζει από τις κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ.

Οι πλειοψηφίες στο συνδικαλιστικό κίνημα του κλάδου, οι δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ, της ΔΑΚΕ, του ΜΕΤΑ, της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, την ώρα της αντεργατικής επίθεσης παλεύουν για τα κέρδη της εργοδοσίας, συνδέοντας τα έσοδα της εταιρείας με τη μισθοδοσία των εργαζομένων, έχοντας υπογράψει ΣΣΕ που περιλαμβάνει αντίστοιχο άρθρο.

Την ίδια στιγμή που κυβέρνηση - ΕΕ - ΔΝΤ βιάζονται να κλείσουν τη δεύτερη "αξιολόγηση" και να υλοποιηθούν τα νέα αντεργατικά μέτρα, αυτές οι δυνάμεις δεν βγάζουν τσιμουδιά. Εχουν λουφάξει στη γραμμή της ΓΣΕΕ και προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν τον κλάδο, καλλιεργώντας αυταπάτες ότι με μια καλύτερη επιχειρηματική διαχείριση από τη διοίκηση των "κρατικών" ομίλων στις αστικές συγκοινωνίες, θα δούμε άσπρη μέρα. Προσπαθούν να εμπλέξουν τους εργαζόμενους στη διαμάχη των επιχειρηματικών ομίλων για τον έλεγχο και την εκμετάλλευση των υποδομών και των εργαζομένων.

Δεν λένε κουβέντα οι πλειοψηφίες των σωματείων σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ ποιος μας έφερε σε αυτήν την κατάσταση.

Τα τελευταία χρόνια:

Εχουμε υποστεί μειώσεις πάνω από 45% στους μισθούς μας. Κατάργησαν τον 13ο και 14ο μισθό.

Εχουν καταργηθεί στην πράξη το βαρύ και το ανθυγιεινό και δεν αναγνωρίζουν τις επαγγελματικές ασθένειες.

Οι εργολάβοι σε μια σειρά υπηρεσίες (π.χ. καθαριότητα, συντήρηση, φύλαξη) αλωνίζουν, εκμεταλλευόμενοι απάνθρωπα τους συναδέλφους μας.

Οσο οι αστικές συγκοινωνίες λειτουργούν με γνώμονα το κέρδος δεν πρόκειται να δούμε ουσιαστική βελτίωση στη ζωή μας οι εργαζόμενοι του κλάδου, ούτε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες του λαού στο συγκοινωνιακό έργο.

Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες έχουμε χρέος να μην πέσουμε στην παγίδα που θέλει να μας βάλει η κυβέρνηση και να παλέψουμε, ώστε να μην περάσουν τα νέα αντιλαϊκά μέτρα. Να παλέψουμε με γνώμονα τις ανάγκες μας, τα συμφέροντα των εργαζομένων του κλάδου, αλλά και του λαού της Αττικής που διεκδικεί φτηνές, σύγχρονες, ασφαλείς, τακτικές αστικές συγκοινωνίες.

Διεκδικούμε:

-- 100% κρατική χρηματοδότηση για τις λειτουργικές ανάγκες

-- Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%. Δωρεάν μετακίνηση στις ώρες αιχμής.

-- Δωρεάν μετακίνηση όλη τη μέρα για ανέργους, φοιτητές, σπουδαστές, μαθητές, ΑΜΕΑ, χαμηλοσυνταξιούχους.

-- Αμεση πρόσληψη προσωπικού με πλήρη δικαιώματα (εργασιακά, μισθολογικά).

-- Ανάπτυξη του συγκοινωνιακού δικτύου σε όλο το νομό Αττικής.

-- Φτηνή, συχνή, αξιόπιστη συγκοινωνία για τις ανάγκες μετακίνησης του λαού και όχι για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.

-- Κάλυψη των απωλειών με μισθούς και δικαιώματα με βάση τις σύγχρονες ανάγκες.

-- Εξω οι εργολάβοι από την αστική συγκοινωνία».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ