Μεταξύ των συμπερασμάτων που προκύπτουν είναι ότι η μαθητική διαρροή μειώνεται διαχρονικά, η γεωγραφική της κατανομή, ωστόσο, δείχνει διαφοροποιήσεις που αντανακλούν την ταξική σύνθεση των περιοχών. Παράλληλα, αναδεικνύεται η ανάγκη να υλοποιηθούν μέτρα όπως η ενισχυτική διδασκαλία στο γυμνάσιο που, όποτε εφαρμόζεται, ξεκινά με καθυστέρηση και πίσω από την ανάγκες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται, η μαθητική διαρροή την περίοδο 2016 - 2017, στο Δημοτικό είναι 1,79% στις τρεις πρώτες τάξεις, 1,65% στις τρεις τελευταίες, στο Γυμνάσιο 4,23%, στην ανώτερη δευτεροβάθμια 1,92%, στη δευτεροβάθμια επαγγελματική 11,02%. Οπως φαίνεται, το μεγαλύτερο ποσοστό διαπιστώνεται στην επαγγελματική εκπαίδευση, δείχνοντας, για μια ακόμα φορά, πως παρά τις συνεχείς διακηρύξεις το Επαγγελματικό Λύκειο παραμένει υποβαθμισμένο. Ο μεγαλύτερος όγκος μαθητών διαρρέει στο Γυμνάσιο (4.338 μαθητές) με σημαντικά αυξημένο ποσοστό (4,23%) σε σχέση με το Δημοτικό ή το Λύκειο.
Τα αγόρια εμφανίζουν σταθερά υψηλότερα ποσοστά διαρροής από τα κορίτσια σε όλες τις βαθμίδες και τύπους σχολείων. Τα μεγαλύτερα ποσοστά διαρροής εμφανίζονται σε αγροτικές ή ημιαγροτικές περιοχές, ενώ οι αστικές περιοχές εμφανίζουν μικρότερα ποσοστά, χωρίς όμως μεγάλες διαφοροποιήσεις.
Η διοικητική περιφέρεια που εμφανίζει ως γενική εικόνα τα μεγαλύτερα ποσοστά διαρροής είναι η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Σε αυτήν παρατηρείται η μεγαλύτερη διαρροή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στο Γυμνάσιο και στο ΕΠΑΛ. Στο ΓΕΛ στην υψηλότερη θέση εμφανίζεται η περιφέρεια Κρήτης, η οποία σε όλες τις κατηγορίες είναι κοντά ή πάνω από τους αντίστοιχους συνολικούς δείκτες. Παρόμοια εικόνα ως προς τα ποσοστά εμφανίζουν η Δυτική Ελλάδα και η Στερεά Ελλάδα. Η Δυτική Μακεδονία εμφανίζει τους χαμηλότερους δείκτες διαρροής σε όλες τις κατηγορίες, με αρκετή διαφορά από την επόμενη περιφέρεια που είναι η Ηπειρος.
Σε απόλυτους αριθμούς, οι περισσότεροι μαθητές διαρρέουν στην Αττική, γεγονός που χαρακτηρίζεται από το ΙΕΠ αναμενόμενο γιατί το 1/3 του μαθητικού πληθυσμού βρίσκεται στη συγκεκριμένη περιφέρεια. Στη Δυτική Αττική σημειώνονται τα μεγαλύτερα ποσοστά, την αμέσως χειρότερη (συγκριτικά) επίδοση έχει η Α' Αθήνας (με αυξημένα ποσοστά ιδιαίτερα σε Δημοτικό και Γυμνάσιο). Η Β' Αθήνας παρουσιάζει τις καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές της Αττικής, με εξαίρεση στα ΕΠΑΛ, όπου παρατηρείται υψηλό ποσοστό διαρροής, σε μικρό πληθυσμό μαθητών.