Σάββατο 1 Απρίλη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
«Ψήνονται» νέα προνόμια και «ζεστό χρήμα» για τους ακτοπλόους εφοπλιστές

Eurokinissi

Τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για εξασφάλιση νέων κονδυλίων, δηλαδή «ζεστό χρήμα», για τους εφοπλιστές, με πρόσχημα αυτήν τη φορά τη «νησιωτικότητα», σκιαγράφησαν χτες τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, όσο και ο υφυπουργός, Ν. Σαντορινιός, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες. Παράλληλα, και χτες ο Π. Κουρουμπλής δεν παρέλειψε να διαβεβαιώσει τους εφοπλιστές ότι «η ελληνική κυβέρνηση θα στηρίξει με κάθε τρόπο την ελληνική ναυτιλία», στέλνοντας μήνυμα ότι «ψήνονται» νέα προνόμια και για το εφοπλιστικό κεφάλαιο, τα οποία θα κληθούν να πληρώσουν με παραπέρα σφαγιασμό στα δικαιώματά τους οι ναυτεργάτες και συνολικά ο λαός.

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός, ενημερώνοντας για τα αποτελέσματα της συνόδου των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ στη Βαλέτα της Μάλτας, επισήμανε, ότι από την πλευρά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ τέθηκε η «ανάγκη για ανταγωνιστική ευρωπαϊκή ναυτιλία» απέναντι στους ανταγωνιστές της με ό,τι σημαίνει αυτό για τα εναπομείναντα ναυτεργατικά δικαιώματα, ενώ χαρακτήρισε μεγάλη επιτυχία ότι λήφθηκε «ομόφωνη απόφαση για τη νησιωτικότητα», δηλαδή, όπως ανέφερε, την «αναπτυξιακή προσπάθεια των νησιών» που στην πράξη σημαίνει ενίσχυση των επιχειρηματικών ομίλων της ακτοπλοΐας, κρουαζιέρας, τουρισμού κ.ά., ενώ εκδόθηκε και σχετική διακήρυξη.

Ο υφυπουργός, δίνοντας κάποιες διευκρινίσεις παραπάνω, πρόσθεσε ότι «από εδώ και πέρα με όπλο αυτήν τη διακήρυξη θα διεκδικήσουμε επιπλέον χρηματοδοτήσεις για τη σύνδεση των νησιών. Μέχρι τώρα ήταν για βασικά δίκτυα και όχι τα επιμέρους ακτοπλοϊκά δίκτυα».

Με μπούσουλα τις απαιτήσεις των εφοπλιστών

Από την πλευρά τους, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, όπως προκύπτει από τα όσα ανέφερε ο πρόεδρός τους, Μ. Σακέλης στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), την περασμένη Τρίτη, έχουν ήδη θέσει προς την κυβέρνηση και νέες απαιτήσεις για:

  • «Μείωση του λειτουργικού κόστους» των πλοίων, στο οποίο βέβαια συμπεριλαμβάνονται οι οργανικές συνθέσεις των πληρωμάτων (αριθμός ναυτεργατών και ειδικότητες) όπως και οι μισθοί.
  • «Περαιτέρω απελευθέρωση των υπηρεσιών με πρότυπο τις γραμμές της Αδριατικής», δηλαδή την κατάργηση του ΠΔ 177/74 για τις συνθέσεις των πλοίων. Με άλλα λόγια, την κατάργηση του ελάχιστου αριθμού ναυτεργατών με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και τις ανάγκες των πλοίων να καλύπτονται με ανασφάλιστους ναυτεργάτες χωρίς δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση.
  • «Απαλλαγή των εταιρειών» τους «από την επιβολή υποχρεώσεων Δημόσιας υπηρεσίας», δηλαδή από κάποιες ψευτοεκπτώσεις σε πολύτεκνες οικογένειες ΑμΕΑ, συνταξιούχους ναυτεργάτες, όπως και την «παροχή ευελιξίας στη διαχείριση δρομολογίων» που σημαίνει να δρομολογούν τα πλοία όποτε θέλουν για όποιον προορισμό τους συμφέρει.

Ολα αυτά στο φόντο της κερδοφορίας που κατέγραψαν για το 2016 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Ενδεικτικά, οι «Μινωικές Γραμμές» «έκλεισαν» τον ισολογισμό τους με κέρδη 20 εκατ. ευρώ από 17 το 2015. Τα καθαρά κέρδη της HSW από 4 εκατομμύρια το 2015 έφτασαν τα 6,5 εκατομμύρια για το 2016. H «Attica Group» (μητρική της ΜΠΛΟΥΣΤΑΡ) έκλεισε το 9μηνο του 2016 με καθαρά κέρδη 26,5 εκατ. ευρώ και πάει λέγοντας. Να σημειωθεί ότι από το 2002 έως και φέτος οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν εισπράξει επιδότηση με το «κόλπο» των άγονων γραμμών κοντά 2 δισ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ