Eurokinissi |
Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός, ενημερώνοντας για τα αποτελέσματα της συνόδου των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ στη Βαλέτα της Μάλτας, επισήμανε, ότι από την πλευρά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ τέθηκε η «ανάγκη για ανταγωνιστική ευρωπαϊκή ναυτιλία» απέναντι στους ανταγωνιστές της με ό,τι σημαίνει αυτό για τα εναπομείναντα ναυτεργατικά δικαιώματα, ενώ χαρακτήρισε μεγάλη επιτυχία ότι λήφθηκε «ομόφωνη απόφαση για τη νησιωτικότητα», δηλαδή, όπως ανέφερε, την «αναπτυξιακή προσπάθεια των νησιών» που στην πράξη σημαίνει ενίσχυση των επιχειρηματικών ομίλων της ακτοπλοΐας, κρουαζιέρας, τουρισμού κ.ά., ενώ εκδόθηκε και σχετική διακήρυξη.
Ο υφυπουργός, δίνοντας κάποιες διευκρινίσεις παραπάνω, πρόσθεσε ότι «από εδώ και πέρα με όπλο αυτήν τη διακήρυξη θα διεκδικήσουμε επιπλέον χρηματοδοτήσεις για τη σύνδεση των νησιών. Μέχρι τώρα ήταν για βασικά δίκτυα και όχι τα επιμέρους ακτοπλοϊκά δίκτυα».
Από την πλευρά τους, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, όπως προκύπτει από τα όσα ανέφερε ο πρόεδρός τους, Μ. Σακέλης στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), την περασμένη Τρίτη, έχουν ήδη θέσει προς την κυβέρνηση και νέες απαιτήσεις για:
Ολα αυτά στο φόντο της κερδοφορίας που κατέγραψαν για το 2016 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Ενδεικτικά, οι «Μινωικές Γραμμές» «έκλεισαν» τον ισολογισμό τους με κέρδη 20 εκατ. ευρώ από 17 το 2015. Τα καθαρά κέρδη της HSW από 4 εκατομμύρια το 2015 έφτασαν τα 6,5 εκατομμύρια για το 2016. H «Attica Group» (μητρική της ΜΠΛΟΥΣΤΑΡ) έκλεισε το 9μηνο του 2016 με καθαρά κέρδη 26,5 εκατ. ευρώ και πάει λέγοντας. Να σημειωθεί ότι από το 2002 έως και φέτος οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν εισπράξει επιδότηση με το «κόλπο» των άγονων γραμμών κοντά 2 δισ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό.