Πέμπτη 6 Απρίλη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κυβερνητικές «φιέστες» και εργασιακός μεσαίωνας

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν το Συνδικάτο Οικοδόμων και Λαϊκές Επιτροπές της πόλης

Με πανηγυρικές φιέστες, χτες γιορτάστηκε από κυβέρνηση, «Αττικό Μετρό», Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δημάρχους και άλλους φορείς της πόλης η ολοκλήρωση της διάνοιξης και της δεύτερης δίδυμης σήραγγας της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς ο μετροπόντικας έφτασε στον τελικό προορισμό του, στο σταθμό «Ανάληψη».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, που παραβρέθηκε στην εκδήλωση, επανέλαβε ότι το 2019 η κεντρική γραμμή και η επέκταση προς Καλαμαριά μπαίνουν σε δοκιμαστική λειτουργία. Επιπλέον, προανήγγειλε ότι η «Αττικό Μετρό» έχει πάρει εντολή προκειμένου να ωριμάσει το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης κυρίως προς τις δυτικές συνοικίες, καθώς και ότι θα ξεκινήσουν οι πρώιμες εργασίες για τη σύνδεση του έργου με το αεροδρόμιο.

Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Γιάννης Μυλόπουλος, ανέφερε ότι το 75% του έργου έχει πλέον ολοκληρωθεί. Πρόσθεσε ότι το πρώτο και μεγαλύτερο κομμάτι του έργου θα παραδοθεί μέχρι το 2020. Σε ό,τι αφορά την επέκταση προς αεροδρόμιο, μίλησε για μετρό επίγειο και προσδιόρισε ότι γι' αυτό το ζήτημα θα ξεκινήσει συζητήσεις με τους δημάρχους της περιοχής αμέσως μετά το Πάσχα.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το σταθμό της Αγίας Σοφίας και τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που υπάρχουν εκεί, ανέφερε ότι η λύση που προτείνεται είναι στο βόρειο τμήμα η ανάδειξη των αρχαιοτήτων να γίνει κατά χώρα και στο νότιο τμήμα με απόσταση και επανατοποθέτηση. Εχουν ήδη υποβληθεί μελέτες στο υπουργείο Πολιτισμού και αναμένεται από το ΚΑΣ να αποφασίσει και να δώσει έγκριση λίγο πριν ή λίγο μετά το Πάσχα.

Εργασιακός μεσαίωνας στα εργοτάξια

Εξω από το σταθμό «Ανάληψη», το Συνδικάτο Οικοδόμων μαζί με μέλη των Λαϊκών Επιτροπών πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας και ανέδειξαν τις συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα που έχουν επιβληθεί στα εργοτάξια του Μετρό στο όνομα των κερδών των μεγαλοεργολάβων κατασκευαστών. Με τελευταίο θύμα τον 50χρονο χειριστή γερανού - υπεργολάβο, που σκοτώθηκε στο εργοτάξιο του μετρό στην Καλαμαριά στις 14 Μάρτη.

Απαίτησαν λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την ασφάλεια των εργαζομένων. Ελεγχο της εργοδοτικής ευθύνης από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς για τη λήψη μέτρων. Συστηματική παρακολούθηση της υγείας των εργαζομένων ανάλογα με τον επαγγελματικό κίνδυνο, με δωρεάν ιατρικές εξετάσεις και ιδιαίτερη φροντίδα στις γυναίκες εργαζόμενες. Υπεράσπιση του θεσμού των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (ΒΑΕ), μείωση του χρόνου εργασίας για τα ΒΑΕ σε εξάωρο - 5θήμερο - 30ωρο και αύξηση των ημερών αδείας. Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στα 50 για τις γυναίκες, στα 55 για τους άντρες που εργάζονται στα ΒΑΕ. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους του έργου, κατάργηση των εργολαβιών και των ελαστικών σχέσεων εργασίας, με προσλήψεις άμεσα στο έργο για την ικανοποίηση των αναγκών. Πλήρη εργασιακά δικαιώματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ