Σάββατο 22 Σεπτέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επιταχύνεται η στρατιωτικοποίηση του λιμανιού

H πλήρης στρατιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, η μετατροπή του δηλαδή σε πολεμικό ναύσταθμο του ΝΑΤΟ και η απώλεια μεγάλου μέρους της εμπορικής του δραστηριότητας, προχωρά με γρηγορότερους ρυθμούς απ' ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί, όπως δείχνουν οι δραματικές εξελίξεις που αποκαλύπτονται και σκιαγραφούν το ζοφερό τοπίο που τώρα διαμορφώνεται.

Οι μεγαλύτερες εταιρίες στον τομέα των κοντέινερς, οι MERS SEALAND και MLC, που είναι από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές του χώρου, έχουν ήδη μεταφέρει το 40% περίπου των εργασιών τους στο λιμάνι του Βόλου, ενώ άλλη μία πολυεθνική βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις με τον ΟΛ Βόλου για τη μεταφορά των εμπορικών δραστηριοτήτων της Θεσσαλονίκης στο λιμάνι του Παγασητικού.

Το παράδειγμά τους ακολουθούν και μια σειρά μικρότερες εταιρίες κοντέινερς που ασχολούνται με μεταφορές με μικρότερα πλοία κυρίως στη Μεσόγειο. Ο λόγος γι' αυτή τη μαζική έξοδο των εταιριών από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η μετατροπή του λιμανιού σε ναύσταθμο του ΝΑΤΟ, με το συνεχή ελλιμενισμό πολεμικών πλοίων και τον περιορισμό έτσι των εμπορικών δραστηριοτήτων του λιμανιού και του διαθέσιμου χώρου για εναπόθεση κοντέινερς.

Η απόφαση των πολυεθνικών και άλλων εταιριών να εγκαταλείψουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει οπωσδήποτε να έχει σχέση και με πληροφορίες που έχουν συγκεντρώσει τα επιτελεία των ειδικών μελετητών που διαθέτουν τα πανίσχυρα αυτά μονοπώλια, σύμφωνα με τις οποίες προβλέπεται το ξέσπασμα νέας πολεμικής σύρραξης στην περιοχή και η μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε ΝΑΤΟικό ναύσταθμο. Δεν είναι άλλωστε τυχαία η στιγμή που εκδηλώνεται η «έξοδος» των εταιριών κοντέινερς, λίγο πριν την έναρξη της οικονομικής κρίσης σε ΗΠΑ, Ιαπωνία και Ευρώπη και που εντείνεται αμέσως μετά το πλήγμα σε Νέα Υόρκη και Ουάσιγκτον.

Οι πληροφορίες από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πάντως επιβεβαιώνουν ότι η μείωση της εμπορικής δραστηριότητας του λιμανιού, λόγω της ΝΑΤΟικής παρουσίας, δεν αφορά μόνο στο χώρο των κοντέινερς, αλλά αγκαλιάζει και τους άλλους τομείς. Η παρουσία πολλών ΝΑΤΟϊκών πλοίων στο λιμάνι δημιουργεί προβλήματα και στην κίνηση όλων των εμπορευμάτων.

Συνδικαλιστικό στέλεχος από το χώρο του λιμανιού, που θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του, δήλωσε ότι «αφού τώρα έχουμε προβλήματα, αν ξεσπάσει ένας νέος πόλεμος στην περιοχή, θα είμαστε όλοι έξω από την πύλη και θα ζητάμε δουλιά».

Αλλο ηγετικό στέλεχος συνδικάτου του λιμανιού προσθέτει ότι υπάρχει γενική κρίση λόγω κυρίως των πολεμικών επιχειρήσεων στην ΠΓΔΜ, αφού όλες σχεδόν οι εισαγωγές και εξαγωγές προς τη χώρα αυτή πέρναγαν από το λιμάνι και τώρα έχουν σχεδόν σταματήσει. Η κρίση, επισημαίνει, αυξάνει με την όξυνση των προβλημάτων στη γειτονιά μας και αν δεν επέλθει ειρήνη, η κρίση θα βαθύνει και θα συμπαρασύρει όλους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ